* SLEDUJTE VÝSTAVBU LETOŠNÍCH NOVÝCH LANOVEK *

Holidayinfo

Aktualizace

Seznam lanovek

Projekty lanovek

Zprávy a články

Fotogalerie

Videa

Ankety

Fórum

Výrobci

Zkratky

Statistiky

Zajímavosti

Časopisy

Ze zahraničí

Polské lanovky

Švýcarské lanovky

EPO Elektropohony

Odkazy

Kontakt

České sjezdovky

Sedačková lanovka Albrechtice - Tanvaldský Špičák 2

Asi největší českou novinkou roku 2018 se stala odpojitelná čtyřsedačková lanovka s bublinou značky Leitner na Tanvaldském Špičáku. Lanovka nahradila původní kotvový vlek Tanvaldský Špičák II mezi sjezdovkami Kostelní a Slalomák, který hlavně po otevření nové sjezdovky před pár lety již nesplňoval nároky lyžařů na pohodlnou a rychlou přepravu na svah. Mnozí se s touto lanovkou již možná setkali, protože pochází z rakouského Obertauernu, kde přepravovala návštěvníky mezi lety 1991 až 2017 jako lanovka Seekarspitzbahn, než byla nahrazena osmisedačkou s bublinami, rovněž od firmy Leitner. V roce 2004 navíc čtyřsedačka prošla větší modernizací, při níž dostala mj. zcela nové a pohodlnější sedačky s koženým čalouněním. Před znovupostavením na Tanvaldském Špičáku prošla technologie lanovky kompletní repasí. Délka trasy dosahuje 911 m při převýšení 220 metrů, celkem 69 sedaček zajistí přepravní kapacitu 2200 osob za hodinu. Na trase je rozmístěno celkem 10 podpěr. Pohon je umístěn v horní stanici, hydraulické napínání se nachází naopak v dolní stanici. Vpravo od dolní stanice bylo situováno rovněž depo pro všechny sedačky. celý článek >>>>

Radim Polcer

Průběh výstavby :

  • probíhá repase technologie lanovky ve firmě Snowtech Slatiňany (duben 2018)
  • probíhá demontáž původního kotvového vleku (24.05.2018)
  • probíhají výkopové práce v oblasti budoucí dolní stanice (07.06.2018)
  • probíhá betonáž patek podpěr vrtulníkem (26.06.2018)
  • patky podpěr jsou dokončeny, dnes byly usazeny podpěry č. 2 a 3, zatím bez kladkových baterií (13.07.2018)
  • probíhá betonáž základů dolní a horní stanice (22.07.2018)
  • betonáž základů dolní a horní stanice je dokončena, zároveň pokračuje montáž podpěr - k dnešnímu dni jsou usazeny podpěry č. 1 - 6 a 10 (z toho č. 4, 5 a 6 včetně kladkových baterií). 30.7. proběhne montáž zbývajících 3 podpěr č. 7, 8 a 9 vrtulníkem (27.07.2018)
  • dnes proběhla montáž podpěr č. 7, 8 a 9 prostřednictvím vrtulníku (31.07.2018)
  • jsou usazeny oba pilíře dolní stanice (03.08.2018)
  • pokračuje montáž dolní stanice (10.08.2018)
  • probíhá montáž technologie horní stanice a betonáž základů depa vedle dolní stanice (19.08.2018)
  • na dolní stanici byla zahájena montáž střechy (23.08.2018)
  • probíhá montáž opláštění dolní stanice (30.08.2018)
  • dnes dorazila po kompletní generální opravě převodovka a ihned byla usazena na horní stanici (16.10.2018)
  • stavba budovy depa u dolní stanice je dokončena (18.10.2018)
  • montáž technologie horní stanice dokončena, zahájeno rozvinování dopravního lana (31.10.2018)
  • dopravní lano je zapleteno, opláštění horní stanice je namontováno (08.11.2018)
  • probíhá usazování sedaček na dopravní lano (19.11.2018)
  • všechny sedačky jsou usazeny na dopravním laně (21.11.2018)
  • probíhají zátěžové zkoušky (28.11.2018)
  • zahájení pravidelného provozu (22.12.2018)
Nezobrazit průběh výstavby

Lanovka je v provozu :

Zimní sezóna

Technické parametry lanovky :

Typ lanovky : osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s odpojitelným uchycením čtyřmístných sedaček s bublinami (SLO-4 Bubble)
Výrobní typ : SA4 (CD4C)

Tažná větev :

pravá
Umístění pohonu :  horní stanice
Systém napínání :  hydraulický v dolní stanici
Přepravní kapacita :  2200 osob/hod 
Šikmá délka :  911
Vodorovná délka :  884 m
Dolní stanice :  591 m.n.m.  
Horní stanice :  811 m.n.m.  
Převýšení :  220 m
Výkon hlavního pohonu :  350 kW
Průměr dopravního lana : 40 mm  
Maximální dopravní rychlost :  4,5 m/s
Čas jízdy :  3,4 min 204 s
Časový interval sedaček :  6,6 s
Vzdálenost sedaček :  29,4 m
Počet sedaček :  69
Počet podpěr :  10 z toho 1 tlačná
Garážování sedaček : automatické depo v dolní stanici
Výrobce :  Leitner  
Zařízení je v provozu od roku : 2018  
Rekonstrukce byla v roce :  nebyla
Původ lanovky :  Rakousko - Obertauern (Seekarspitzbahn)
Rok výroby : 1991

  

Soustava kladek lanové dráhy :

 

Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry
1 10 tlačná 6 tažná – 8
vratná – 6
nosná
2 tažná – 12
vratná – 10
nosná 7 tažná – 2 x 8
vratná – 2 x 4
nosnotlačná
3 tažná – 2 x 8
vratná – 2 x 4
nosnotlačná 8 10 nosná
4 tažná – 8
vratná – 6
nosná 9 tažná – 12
vratná – 10
nosná
5 10 nosná 10 tažná – 12
vratná – 10
nosná

 

  Fotogalerie 

 

    Videogalerie

 

Ceník jízdného

 

Kontakt :

 

SKI Bižu s.r.o.

Pražská 20

466 01 Jablonec nad Nisou
Tel.: +420 483 710 999

Fax: +420 483 711 292

E-mail: info@skibizu.cz

 

Web: www.skijizerky.cz

 

Zpět na přehled lanovek

Zpět na úvodní stránku

TOPlist

Lanové dráhy na Slovensku