* SLEDUJTE VÝSTAVBU LETOŠNÍCH NOVÝCH LANOVEK *

Holidayinfo

Aktualizace

Seznam lanovek

Projekty lanovek

Zprávy a články

Fotogalerie

Videa

Ankety

Fórum

Výrobci

Zkratky

Statistiky

Zajímavosti

Časopisy

Ze zahraničí

Polské lanovky

Švýcarské lanovky

EPO Elektropohony

Odkazy

Kontakt

České sjezdovky

Sedačková lanovka Čenkovice - Třebovská dvojka

Čenkovice v Orlických horách se v roce 2011 staly již třetím domovem původní kramolínské fixní dvousedačky Steurer. Připomeňme, že úplně původně přepravovala tato lanovka mezi lety 1981 a 1997 lyžaře v rakouském středisku Werfenweng jako Wengeraubahn. V roce 2003 se opět rozjela v šumavském středisku Kramolín poblíž lipenské přehrady, zde se však příliš dlouho neohřála a již po pěti letech byla po nahrazení novou čtyřsedačkovou lanovkou prodána právě do Čenkovic. Před znovu postavením v Čenkovicích prošla ovšem technologie lanové dráhy výraznou omlazovací kůrou firmou Rony Elektronik – pohon s novým elektromotorem byl nově usazen ve volně stojící konstrukci, vratná stanice s hydraulickým napínáním byla dodána zcela nově a modernizací prošly také sedačky. Dráha s názvem Třebovská dvojka nahradila dva lyžařské vleky (Transportu a Tatrapomu) vedoucí na Bukovou horu a pro zvýšení komfortů lyžařů byla nově vybavena rozběhovým pásem. Výstavba v Čenkovicích byla zahájena 14. června 2011 a na začátku září již byla usazena většina z 14 podpěr. Ve druhé polovině září pak byla zahájena montáž dolní poháněcí stanice a den před Štědrým dnem byla nová lanovka uvedena do pravidelného provozu. Společně s výstavbou lanovky došlo k prodloužení sjezdovky v horní části o 50 metrů a méně zdatní lyžaři ocení možnost objet její prudkou horní část, tzv. „padák“, po nové modré sjezdovce. Investorem výstavby dvousedačkové lanové dráhy je SKI KLUB Česká Třebová s.r.o. Téměř polovina z celkových nákladů, které dosahují částky 21 milionů korun, byla hrazena prostřednictvím dotace z Regionálního operačního programu. Dvousedačka v Čenkovicích je v pořadí již čtvrtou lanovkou v Orlických horách, připomeňme, že ještě v roce 2005 jsme v tomto pohoří mohli nalézt pouze lyžařské vleky. Kromě lanovky se v čenkovickém areálu nachází ještě šest lyžařských vleků a celková délka sjezdovek s obtížností červená a modrá dosáhne čtyř kilometrů.

Radim Polcer

Průběh výstavby :

  • výstavba zahájena (14.06.2011)
  • oba původní lyžařské vleky jsou demontovány, probíhají výkopové práce pro základy dolní stanice (24.06.2011)
  • probíhá betonáž patek podpěr (02.08.2011)
  • v horní části trasy jsou již usazeny tubusy podpěr (poslední podpěra č. 14 je již smontována kompletně včetně hlavy), probíhá rozvoz ostatních podpěr po trase lanovky (29.08.2011)
  • jsou kompletně usazeny podpěry č. 10, 13 a 14 a dále nohy podpěr č. 5 až 8, 11 a 12. Zároveň již byly dovezeny nově vyrobené pilíře stanic a pokračuje betonáž vany pro rozběhový pás. Na horní stanici probíhá stavba velínu. (04.09.2011)
  • je usazeno všech 14 podpěr (14.09.2011)
  • zahájena montáž dolní poháněcí stanice (19.09.2011)
  • nosná konstrukce dolní poháněcí stanice je smontována, zároveň probíhá stavba velínu dolní stanice (28.09.2011)
  • probíhá montáž pohonu v dolní stanici (07.10.2011)
  • je rozvinuto rozvinovací lano (14.10.2011)
  • je rozvinuto a zapleteno dopravní lano, dnes bylo provedeno první protáčení na nouzový pohon. Zároveň probíhá montáž rozběhového pásu v dolní stanici (11.11.2011)
  • zahájena montáž opláštění strojovny dolní stanice (16.11.2011)
  • zahájeno usazování sedaček na dopravní lano (24.11.2011)
  • probíhají zátěžové zkoušky (30.11.2011)
  • zahájení pravidelného provozu (23.12.2011)
Nezobrazit průběh výstavby

Lanovka je v provozu :

Zimní i letní sezóna

Technické parametry lanovky :

Typ lanovky : osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením dvoumístných sedaček a rozběhovým pásem (SLF-2)
Výrobní typ :  

Tažná větev :

levá
Umístění pohonu :  dolní stanice
Systém napínání :  hydraulický v horní stanici
Přepravní kapacita :  1440 osob/hod  
Šikmá délka :  940 m
Vodorovná délka :  917 m
Dolní stanice :  740 m.n.m. Čenkovice
Horní stanice :  947 m.n.m. Buková hora
Převýšení :  207 m
Výkon hlavního pohonu :  160 kW  
Průměr dopravního lana : 36 mm  
Maximální dopravní rychlost :  2,5 m/s  
Čas jízdy :  6,4 min 384 s
Časový interval sedaček :  5,0 s  
Vzdálenost sedaček :  12,5 m  
Počet sedaček :  152 původně 147
Počet podpěr :  14 z toho 3 tlačné
Výrobce :  Steurer / Rony Elektronik  
Zařízení je v provozu od roku : 2011  
Rekonstrukce byla v roce :  nebyla
Původ lanovky :  ČR - Lipno - Kramolín
  Rakousko - Werfenweng (Wengerau)
Rok výroby : 1981

 

Soustava kladek lanové dráhy :

 

Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry
1 8 tlačná 8 8 nosná
2 8 tlačná 9 6 tlačná
3 6 nosná 10 8 nosná
4 8 nosná 11 8 nosná
5 6 nosná 12 8 nosná
6 8 nosná 13 8 nosná
7 8 nosná 14 4 nosná

 

  Fotogalerie

 

    Videogalerie

 

Ceník jízdného

 

Kontakt :

 

SKIPARK Červená Voda s.r.o.

Šedivská 844

561 51 Letohrad

Tel.: +420 777 112 551

E-mail: prochazka@skiparkcervenavoda.cz

 

Web: www.skiparkcervenavoda.cz

 

Zpět na přehled lanovek

Zpět na úvodní stránku

TOPlist

Lanové dráhy na Slovensku