|
Sedačková lanovka
Klínovec - Centrální
Bezesporu největší investicí
roku 2011 byla 1. etapa kompletní proměny lyžařského areálu na Klínovci. Jeho
páteří se stala moderní odpojitelná čtyřsedačková lanovka Doppelmayr
s oranžovými bublinami a příznačným názvem Centrální vedoucí ze současného
miniareálu až na vrchol Klínovce, která nahradila lyžařský vlek Pařezovka a
společně s lanovou dráhou ve SKI PARKu Červená Voda se stala prvními
čtyřsedačkovými lanovkami s bublinami na území České republiky.
Dráha s délkou 1235
metrů bude disponuje přepravní kapacitou 2400 osob za hodinu a depem pro všech
89 sedaček umístěným v dolní stanici. V dolní stanici je nástup z prostorových
důvodů řešen jako kolmý k ose trati, jedná se tak již o 4. lanovku s tímto
řešením na území České republiky. Generálním dodavatelem celé stavby byla
osvědčená stavební firma KERS. Součástí první etapy bylo i prodloužení sjezdovky
Pařezovka na celkovou délku 1500 m (nová lanovka obslouží ale i stávající
sjezdovky U zabitého a Přemostěná) s vybudováním přemostění přes silnici z Loučné
pod Klínovcem na Boží Dar, rozšíření a prodloužení zasněžovacího systému včetně
výstavby nové retenční nádrže s celkovou kapacitou 15 tisíc m3 a
pořízení 25 nových sněhových děl, náhrada dvou původních lyžařských vleků v miniareálu
za nový výkonnější, navýšení počtu bezpečnostních prvků a sítí a nový odbavovací
systém umožňující společný skipas se sousedním německým lyžařským areálem
Oberwiesenthal. celý článek
>>>>
Průběh výstavby :
-
výstavba zahájena (10.07.2011)
-
je vykácena trasa nové lanovky i sjezdovky, zároveň byla
zahájena demontáž původního vleku Pařezovka (17.07.2011)
-
probíhá hloubení výkopů pro patky podpěr, u posledních dvou
patek před horní stanicí je již připraveno i bednění pro
betonáž. Zároveň pokračuje demontáž původního vleku
Pařezovka - trasa i horní stanice jsou již sneseny a probíhá
demontáž dolní poháněcí stanice (23.07.2011)
-
byly dovezeny tubusy podpěr, zároveň pokračuje betonáž patek
podpěr (06.08.2011)
-
betonuje se pilíř horní vratné stanice (14.08.2011)
-
pilíř horní stanice je vybetonován, zároveň byla jeřábem
usazena první podpěra - č. 9 (23.08.2011)
-
probíhá usazování dalších podpěr v dobře přístupné části
trasy - č. 2, 3, 5, 9, 10 a 11 (24.08.2011)
-
v úterý a ve středu byly usazeny vrtulníkem firmy Techmont
podpěry č. 4, 6, 7 a 8
(30.08.2011)
-
zahájena montáž staniční technologie horní vratné stanice (19.09.2011)
-
probíhá montáž staniční technologie v dolní poháněcí a
napínací stanici a souběžně se montuje opláštění horní
vratné stanice. Na parkoviště již byly dovezeny první 3
sedačky (30.09.2011)
-
probíhá montáž opláštění dolní poháněcí a napínací stanice
(06.10.2011)
-
je rozvinuto a zapleteno dopravní lano. Zátěžové zkoušky
jsou plánovány na 11. listopadu (17.10.2011)
-
probíhá dokončování depa sedaček, sedačky se začnou usazovat
během příštího týdne (01.11.2011)
-
bylo zahájeno kompletování sedaček se závěsy se spínacím
aparátem a jejich usazování na kolejnice depa v dolní
stanici. Zátěžové zkoušky s pivními sudy se uskuteční 15.
listopadu (05.11.2011)
-
zahájeny zkušební jízdy se sedačkami (11.11.2011)
-
probíhají zátěžové zkoušky s 280 pivními sudy (15.11.2011)
-
zahájení pravidelného provozu (16.12.2011)
|
Nezobrazit průběh výstavby
Lanovka je v provozu :
Zimní sezóna
Technické parametry lanovky :
Typ lanovky :
|
osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s odpojitelným
uchycením čtyřmístných sedaček s oranžovými bublinami a s
90°nástupem (SLO-4 Bubble) |
Výrobní typ :
|
4-CLD-B-O |
stanice
UNI-G |
Tažná větev :
|
levá |
|
Umístění pohonu : |
dolní stanice |
|
Systém napínání : |
hydraulický v dolní stanici |
|
Přepravní kapacita :
|
2400 osob/hod |
|
Šikmá
délka
:
|
1235 m |
|
Vodorovná délka : |
1197 m |
|
Dolní stanice : |
955 m.n.m. |
|
Horní stanice : |
1243 m.n.m. |
|
Převýšení :
|
288 m |
|
Výkon hlavního pohonu : |
290 kW |
|
Průměr dopravního lana : |
38 mm |
|
Maximální dopravní rychlost :
|
5,0 m/s |
|
Čas jízdy : |
4,4 min |
264 s |
Časový interval sedaček : |
6 s |
|
Vzdálenost sedaček :
|
30 m |
|
Počet sedaček : |
89 |
|
Počet podpěr : |
11 |
z toho 1 tlačná |
Garážování sedaček : |
poloautomatické depo v dolní stanici |
Výrobce
:
|
Doppelmayr |
|
Zařízení je v provozu od
roku : |
2011 |
|
Rekonstrukce byla v roce : |
nebyla |
|
Soustava kladek lanové dráhy
:
Číslo podpěry |
Počet kladek |
Typ podpěry |
Číslo podpěry |
Počet kladek |
Typ podpěry |
1 |
10 |
tlačná |
7 |
tažná – 8
vratná – 6 |
nosná |
2 |
tažná – 8
vratná – 6 |
nosná |
8 |
8 |
nosná |
3 |
tažná – 8
vratná – 6 |
nosná |
9 |
tažná – 10
vratná – 8 |
nosná |
4 |
tažná – 8
vratná – 6 |
nosná |
10 |
tažná – 8
vratná – 6 |
nosná |
5 |
2 x 4 |
nosnotlačná |
11 |
4 |
nosná |
6 |
tažná – 8
vratná – 6 |
nosná |
|
|
|
Fotogalerie
Videogalerie
Ceník jízdného
Kontakt
:
SKIAREÁL KLÍNOVEC s.r.o.
Belgická 681
120 00 Praha 2
Tel.: +420 474 396 366
Fax: +420 474 396 236
E-mail: infocentrum@klinovec.cz
Web: www.klinovec.cz
Zpět na přehled lanovek
Zpět na úvodní stránku
|
|