|
Sedačková lanovka
Horní Václavov - Čertova hora
Na podzim 2011 byla zahájena výstavba druhé
lanovky v Dolní Moravici. Jde o použitou čtyřsedačku z roku 1994 s rozběhovým
pásem vyrobenou v kooperaci výrobců Doppelmayr (stanice, sedačky) a De Pretis
(podpěry) pocházející z rakouského Gerlosu (součást Zillertal Areny), která zde
byla pod názvem Falschbachbahn provozována od roku 1994 a v roce 2010 uvolnila
místo nové osmimístné kabinkové lanovce. Lanová dráha, která nenahrazuje žádný
lyžařský vlek, je v nové lokalitě na svahu Čertovy hory (pozor, neplést
s Harrachovem), dlouhá 720 metrů při převýšení 130 m a měla se rozjet již
v lyžařské sezóně 2011/2012, avšak montáž její strojní technologie mohla být
zahájena až v listopadu, a tak padlo rozumné rozhodnutí lanovku v klidu dokončit
až následujícím roce. Ještě na podzim byly smontovány všechny podpěry a horní
stanice, po zimní přestávce pak byla na jaře dokončena montáž dolní stanice.
Následně bylo v létě rozvinuto a zapleteno dopravní lano a na své místo usazeny
sedačky. Do provozu byla nová lanovka uvedena 26. prosince 2012.
Radim Polcer
Průběh výstavby :
-
jsou vybetonovány patky podpěr (07.11.2011)
-
jsou usazeny podpěry č. 2 až 9 (některé již i s kladkovými
bateriemi) a smontována konstrukce horní vratné stanice
(zatím bez lanáče). Zároveň probíhá betonáž pilířů dolní
poháněcí stanice a patky tlačné podpěry č. 1 (18.11.2011)
-
jsou vybetonovány pilíře dolní poháněcí stanice a patka
tlačné podpěry č. 1, zahájena betonáž vany pro rozběhový
pás. Na horní stanici je již usazen vratný lanáč
(11.12.2011)
-
je usazena tlačná podpěra č. 1 a probíhá montáž základní
konstrukce dolní poháněcí stanice. Dále pokračuje betonáž
vany rozběhového pásu v dolní stanici a stavba velína (28.12.2011)
-
dolní stanice s rozběhovým pásem je smontována, zaplétání
dopravního lana je plánováno na polovinu července
(23.06.2012)
-
probíhá zaplétání dopravního lana (18 - 22.08.2012)
-
dopravní lano je rozvinuto a zapleteno, probíhá montáž
rozběhového pásu a zapojování elektrické části lanovky
(24.08.2012)
-
jsou dovezeny sedačky (21.10.2012)
-
sedačky jsou usazeny na dopravním laně (24.11.2012)
-
zahájení pravidelného provozu (26.12.2012)
|
Nezobrazit průběh výstavby
Lanovka je v provozu :
Zimní sezóna
Technické parametry lanovky :
Typ lanovky :
|
osobní visutá
jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením čtyřmístných
sedaček a rozběhovým pásem (SLF-4)
|
Výrobní typ :
|
4SL |
|
Tažná větev :
|
pravá |
|
Umístění pohonu : |
dolní stanice |
|
Systém napínání : |
hydraulický v dolní stanici |
|
Přepravní kapacita :
|
2262 osob/hod |
|
Šikmá délka
:
|
711 m |
|
Vodorovná délka : |
699 m |
|
Dolní stanice : |
694 m.n.m. |
Pod Čerťákem |
Horní stanice : |
823 m.n.m. |
Slunečná |
Převýšení :
|
129 m |
|
Výkon hlavního pohonu : |
132 kW |
|
Průměr dopravního lana : |
41 mm |
|
Maximální dopravní rychlost :
|
2,4 m/s |
|
Čas jízdy : |
4,9 min |
|
Časový interval sedaček : |
6,4 s |
|
Vzdálenost sedaček :
|
15,3 m |
|
Počet sedaček : |
94 |
|
Počet podpěr : |
9 |
z toho 1 tlačná |
Výrobce
:
|
De Pretis / Doppelmayr |
|
Zařízení je v provozu od
roku : |
2012 (výstavba 2011-2012) |
|
Rekonstrukce byla v roce : |
nebyla |
|
Původ lanovky : |
Rakousko -
Gerlos (Falschbachbahn) |
Rok výroby : |
1994 |
Soustava kladek lanové dráhy
:
Číslo podpěry |
Počet kladek |
Typ podpěry |
Číslo podpěry |
Počet kladek |
Typ podpěry |
1 |
12 |
tlačná |
6 |
tažná – 10
vratná – 4 |
nosná |
2 |
tažná – 10
vratná – 6 |
nosná |
7 |
tažná – 10
vratná – 6 |
nosná |
3 |
tažná – 8
vratná – 4 |
nosná |
8 |
tažná – 10
vratná – 6 |
nosná |
4 |
tažná – 8
vratná – 4 |
nosná |
9 |
8 |
nosná |
5 |
tažná – 12
vratná – 6 |
nosná |
|
|
|
Fotogalerie
Videogalerie
Ceník jízdného
Kontakt
:
SKI Karlov, s.r.o.
Hradecká 48
746 01 Opava
Tel.: +420 555 111 111
E-mail: info@skikarlov.cz
Web: www.skikarlov.cz
Zpět na přehled lanovek
Zpět na úvodní stránku
|
|