* SLEDUJTE VÝSTAVBU LETOŠNÍCH NOVÝCH LANOVEK *

Holidayinfo

Aktualizace

Seznam lanovek

Projekty lanovek

Zprávy a články

Fotogalerie

Videa

Ankety

Fórum

Výrobci

Zkratky

Statistiky

Zajímavosti

Časopisy

Ze zahraničí

Polské lanovky

Švýcarské lanovky

EPO Elektropohony

Odkazy

Kontakt

České sjezdovky

Sedačková lanovka Karlov pod Pradědem - Klobouk

Neodpojitelná dvousedačka s rozběhovým pásem nahradila v roce 2012 v délce 630 m lyžařský vlek Klobouk. Tato část střediska je vyhledávána především náročnějšími lyžaři, kterým nabízí jednu černou a jednu červenou sjezdovku s převýšením téměř 200 metrů. Technologie lanové dráhy od firmy Doppelmayr byla dovezena z rakouského střediska Schruns, kde jsme se s ní mohli svézt mezi lety 1980 až 2011 pod názvem Grasjochbahn, její zajímavostí byla trasa s horizontálním zalomením (zalomení však v Karlově použito není). V roce 2011 pak byla Grasjochbahn nahrazena osmikabinkovou lanovkou s oranžovými skly vedené v nové trase. V Karlově byla výstavba lanové dráhy zahájena na počátku léta, 19. listopadu pak byla na vybetonované patky v náročném strmém terénu vrtulníkem usazena většina podpěr. Následně byly smontovány obě stanice a po usazení sedaček na zapletené dopravní lano byla lanovka 21. února 2013 uvedena do provozu. Novinkou ve skiareálu Karlov je kromě dvou lanovek také dětská školka s profesionálním hlídáním, kde mohou rodiče nechat děti a vyrazit lyžovat, aprés-ski bar a bezplatný bezdrátový internet, který bude fungovat pod sjezdovkou. Rozšířen byl také systém technického zasněžování, který nyní pokrývá 96% všech sjezdovek. Celková hodnota investicí v letech 2012 a 2013 přesáhla 60 milionů korun. Střediska Ski Karlov v Karlově a Horním Václavově jsou propojeny prostřednictvím skibusu.

Radim Polcer

Průběh výstavby :

  • probíhá dovoz technologie lanové dráhy z Rakouska do Karlova pod Pradědem (06.08.2011)
  • probíhá demontáž původního vleku, zbývá demontovat dolní stanici. Následně bude provedeno rozšíření průseku pro trasu lanové dráhy a poté budou zahájeny zemní práce (23.06.2012)
  • dolní stanice původního vleku je demontována (28.06.2012)
  • probíhá rozšiřování průseku trasy lanovky (02.07.2012)
  • probíhá hloubení základů dolní stanice a patek podpěr (08.08.2012)
  • patky podpěr jsou vyhloubeny, v dohledné době bude zahájena jejich betonáž (24.08.2012)
  • zahájena betonáž patek podpěr (02.09.2012)
  • probíhá hloubení základů dolní stanice (21.10.2012)
  • probíhá betonáž základů dolní stanice a patky tlačné podpěry č. 1 (03.11.2012)
  • dokončena betonáž pilířů dolní napínací stanice (14.11.2012)
  • zahájena montáž konstrukce dolní napínací stanice, zároveň probíhá betonáž vany pro rozběhový pás (16.11.2012)
  • probíhá usazování podpěr prostřednictvím vrtulníku (19.11.2012)
  • jsou usazeny podpěry č. 2, 3 a 5 až 9 včetně kladkových baterií, v dohledné době začne montáž horní poháněcí stanice. Na parkovišti jsou již přichystány sedačky (20.11.2012)
  • dnes byla na své místo usazena tlačná podpěra č. 1 (22.11.2012)
  • byl usazen vratný lanáč a tlačné kladkové baterie podpěry č. 1 (25.11.2012)
  • obě stanice jsou smontovány, probíhá rozvinování rozvinovacího lana a stavba velínů (07.12.2012)
  • první sedačka je usazena na dopravním laně (08.02.2013)
  • probíhá usazování ostatních sedaček na dopravní lano (11.02.2013)
  • zahájení pravidelného provozu (21.02.2013)
Nezobrazit průběh výstavby

Lanovka je v provozu :

Zimní sezóna

Technické parametry lanovky :

Typ lanovky : osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením dvoumístných sedaček a rozběhovým pásem
Výrobní typ : 2-CLF

Tažná větev :

levá
Umístění pohonu :  horní stanice
Systém napínání :  hydraulický v dolní stanici
Přepravní kapacita :  1438 osob/hod
Šikmá délka :  637 m
Vodorovná délka :  608 m
Dolní stanice :  751 m n. m
Horní stanice :  941 m n. m  
Převýšení :  190 m
Výkon hlavního pohonu :  132 kW  
Průměr dopravního lana : 41 mm  
Maximální dopravní rychlost :  2,7 m/s  
Čas jízdy :  3,9 min 234 s
Časový interval sedaček :  5,0 s
Vzdálenost sedaček :  13,7 m
Počet sedaček :  93 původně 80
Počet podpěr :  10 z toho 1 tlačná
Výrobce :  Doppelmayr
Zařízení je v provozu od roku : 2013 výstavba 2012
Rekonstrukce byla v roce :  nebyla
Původ lanovky :  Rakousko - Schruns (Grasjochbahn) - rok výroby 1980

 

Soustava kladek lanové dráhy :

 

Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry
1 10 tlačná 6 tažná – 8
vratná – 6
nosná
2 tažná – 6
vratná – 4
nosná 7 tažná – 8
vratná – 6
nosná
3 tažná – 6
vratná – 4
nosná 8 tažná – 6
vratná – 4
nosná
4 tažná – 6
vratná – 4
nosná 9 tažná – 8
vratná – 6
nosná
5 tažná – 8
vratná – 6
nosná 10 8 nosná

 

  Fotogalerie

 

    Videogalerie

 

Ceník jízdného

 

Kontakt :

 

Ski Areál KLOBOUK s.r.o.
Malá Morávka - Karlov 564/45

785 54 Malá Morávka - Karlov
Tel.: +420 555 111 111

E-mail: info@skiklobouk.cz

 

Web: www.skiklobouk.cz

Zpět na přehled lanovek

Zpět na úvodní stránku

TOPlist

Lanové dráhy na Slovensku