* SLEDUJTE VÝSTAVBU LETOŠNÍCH NOVÝCH LANOVEK *

Holidayinfo

Aktualizace

Seznam lanovek

Projekty lanovek

Zprávy a články

Fotogalerie

Videa

Ankety

Fórum

Výrobci

Zkratky

Statistiky

Zajímavosti

Časopisy

Ze zahraničí

Polské lanovky

Švýcarské lanovky

EPO Elektropohony

Odkazy

Kontakt

České sjezdovky

Lanovka vadí sdružení

Smělé plány Karlových Varů na dostavbu lanovky z Vřídelní ulice na vrch Tři kříže dostávají konkrétní podobu. Karlovarští radní totiž uložili pracovníkům odboru rozvoje a urbanistiky, aby zajistili zpracování potřebné projektové dokumentace. „Sedm set až osm set tisíc korun, které bude projekt stát, máme zajištěné. Podle hotové studie by kolejová lanovka měla přijít včetně inženýrských sítí na 125 milionů korun. To opravdu není tak moc, počítali jsme daleko více,“ řekl náměstek primátora Tomáš Hybner. Peníze na investici se chce pokusit získat z dotačních fondů Evropské unie.
Magistrát dal zelenou přípravě projektu, protože dostal souhlasné stanovisko od majitele domu ve Vřídelní ulici, kde bude nástupní stanice. S mezistanicí počítá studie v ulici Na Vyhlídce v místech, kde jsou vyhořelé rozvaliny původní stanice. Práce na projektové dokumentaci by mohly podle náměstka Hybnera začít do měsíce. „Příjemné by bylo, kdyby nejdéle stavěná lanová dráha na světě začala jezdit v roce 2013, to je sto let od doby, kdy se začala budovat,“ plánuje si Hybner.
Lanovka má své příznivce, ale i odpůrce. Mezi ty druhé patří občanské sdružení O co jim jde? „Ve chvíli, kdy je město až do roku 2025 zadlužené úvěrem na stavbu arény, existují jiné priority. Konečně by se měly dávat peníze do opomíjených okrajových částí Karlových Varů a ne jen do lázeňského centra,“ myslí si člen sdružení Jaroslav Fujdiar. Magistrát podle něj peníze na lanovku nesežene. Stavbu lanovky na Tři kříže, kde měl stát velký horský hotel, přerušila I. světová válka. Stavební práce pokračovaly v letech 1920 až 1921. Tehdejší vedení radnice ale nemělo chuť do dokončení lanovky a stavební firma zkrachovala. Karlovy Vary měly před I. světovou válkou tři lanovky. Nyní jezdí dvě z nich. První, nejstarší, vznikla už v letech 1906 až 1907. Byla to tunelová lanovka z Divadelního náměstí směrem k budoucímu hotelu Imperial.

(MF Dnes - Vladimír Zedník)

Zpět na zprávy a články

Zpět na úvodní stránku

TOPlist

Lanové dráhy na Slovensku