Nová čtyřsedačka na šumavský Špičák zahájí provoz v listopadu 2005

Lyžaři a návštěvníci Šumavy se mají na co těšit. Dva staré lyžařské vleky ve Sportovním areálu na Špičáku se začaly bourat a místo nich vyroste čtyřsedačková lanová dráha. Západočeská část Šumavy tak bude mít první novou sedačkovou lanovku po pádu komunismu. Provoz zahájí v listopadu 2005. V zimě bude vozit lyžaře, v létě turisty. Za hodinu vyveze na vrchol Špičáku 2400 osob. Lanovka povede v trase současného vleku Transporta a končit bude v místech, kam lyžaře vyvážel vlek Tatrapoma. Návštěvníci se s ní dostanou až na vrchol Špičáku. Oba staré vleky se teď začínají bourat. V západočeské části Šumavy dnes funguje stará dvouúseková jednosedačková lanovka, která jezdí ze Špičáku na Pancíř. Patří Železné Rudě, která ji chce zbourat a na jejím místě postavit moderní kabinkovou lanovku. Zatím však na stavbu nemá peníze. V jižní části Šumavy jezdí návštěvníci lanovkou na Zadově a v Novém Kramolíně. V největším lyžařském areálu západní Šumavy zůstanou dva původní vleky - na Lubském svahu a lomený vlek. Díky sedačkové lanovce se zvedne přepravní kapacita o 600 lyžařů více než dosud. Lanovky i všechny vleky dohromady přepraví za hodinu 5100 lyžařů. Návštěvníci špičáckého areálu se mohou těšit i na další novinky. Pod sedačkovou lanovkou bude stát nová budova, ve které bude kromě pokladny také například dosud chybějící sociální zařízení. Transporta na Špičáku byla hodně strmá a jízdu na vleku zvládli jen zkušení lyžaři. Nová lanovka tento problém odstraní. Stavba dráhy v soukromém areálu přijde na 67 milionů korun. Lanovka je 1273 metrů dlouhá a má převýšení 337 metrů.

(MF Dnes)

Zpět na zprávy a články

Zpět na úvodní stránku