Lanovky, vleky a lyžařská střediska
http://www.lanove-drahy.cz/forum/

je to TLV 12?
http://www.lanove-drahy.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=1553
Stránka 1 z 2

Autor:  vlladin [ pon črc 23, 2012 8:14 pm ]
Předmět příspěvku:  je to TLV 12?

Dobrý den,
můžete mi poradit jaký je toto typ vleku? Jedná se o TLV 12 nebo něco jiného?

Přílohy:
vlek.jpg
vlek.jpg [ 179.26 KiB | Zobrazeno 11607 krát ]

Autor:  vilemk [ pon črc 23, 2012 9:07 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: je to TLV 12?

Podle spodní stanice to není TLV 12. Já bych to tipoval na částečnou domácí výrobu, protože pochybuju, že by nějaký výrobce udělal takhle nebezpečně nekrytou hřídel. Jiné fotky by nebyly?

Autor:  vlladin [ pon črc 23, 2012 9:33 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: je to TLV 12?

Přikládám další foto. Zajimavé je, že na vleku je výrobní štítek s označením TLV 12 a pod ním nálepka Dopplemayer. Je tam vidět i výrobní číslo 1470/99 z roku 3. 1986. Dalo by se podle něj vyhledat o jaký typ vleku skutečně jde a kde má stát?

Přílohy:
mjvg.JPG
mjvg.JPG [ 134.39 KiB | Zobrazeno 11596 krát ]
rfh.jpg
rfh.jpg [ 129.15 KiB | Zobrazeno 11596 krát ]
hdfhd.jpg
hdfhd.jpg [ 131.98 KiB | Zobrazeno 11596 krát ]
ege.jpg
ege.jpg [ 66.23 KiB | Zobrazeno 11596 krát ]

Autor:  vilemk [ pon črc 23, 2012 9:52 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: je to TLV 12?

Ty kladkové baterie a některé části mně připomínaly Dopplemayr. Tak možná je spodní stanice Dopplu a zbytek je už TLV. Unašeče podle spodní stanice by odpovídaly dlouhým teleskopům TLV. Podpěry nemáš na fotce?

Jestli tomu teda rozumím, chceš vědět o jaký přesně typ jde a kde se nachází?

Dohledat nějaké informace by teoreticky mělo být možné. Otázka, jestli se k nim normálně člověk dostane.

Autor:  jirmicz [ úte črc 24, 2012 10:00 am ]
Předmět příspěvku:  Re: je to TLV 12?

takovouhle nálepku Doppelmayr tam mohl nalepit kdokoliv. je tam výrobní štítek TLV tak bych to neřešil. jenom je teda divný jak je odkrytá hřídel. vlek je normálně v provozu?

Autor:  vilemk [ úte črc 24, 2012 10:51 am ]
Předmět příspěvku:  Re: je to TLV 12?

Z doplíku jsou tam nejspíš jen dílčí části spodní stanice. Ta hřídel je hodně divná a zajímalo b mě, co na to řekl revizní technik - pokud už tam byl. S vlladinem jsem to řešil přes maily. Vlek je v provozu. Je to taková choulostivější záležitost. :?

Autor:  vlladin [ úte črc 24, 2012 8:39 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: je to TLV 12?

Vlek je v provozu asi 2 roky. Ano, revizní technik už tam byl a vše schválil. Revizi zatím k dispozici nemám. Jakmile získám, budu vás informovat. Myslíte, že takto odkrytá hřídel, která je cca 1,5 metru vysoko a na dosah lyžařů může být schválena? Vyskytuje se tohle řešení vůbec na nějakých zařízení?

Autor:  vilemk [ úte črc 24, 2012 8:58 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: je to TLV 12?

Já myslím, že vám to tu přesně nikdo neřekne, protože neznáme přesně předpisy. Ale vzhledem k tomu, že dnes musí být každá bezpečnostní prkotina na vleku (zachycení pádu lana, obsluha musí vidět na celou trasu vleku, na každé druhé podpěře vypínače atd.) tak bych se moc divil, kdyby toto prošlo. Co jsem našel na jiných vlecích, tak to bylo minimálně aspoň kryté http://www.reden-h.it/assets/images/off ... 863001.jpg

Autor:  IginLa [ pát črc 27, 2012 12:24 am ]
Předmět příspěvku:  Re: je to TLV 12?

Máš foto podpěry??Já si myslím že vlek je postaven na papírech TLV,ale toto rozhodně TLV není.........ta hřídel takto být nemuže přeci jen tam hrozí celkem veliké riziko urazu(moje domněnka).Metasport udělat inovaci někdy začátkem roku 1990 a pak konec.........jediná modernizovaná verze je v Deštném ( BLV ) teda jestli to není nějaká zvláštní úprava.
Co znamená ta choulostivější záležitost??


V nových předpisech je že obsluha musí vidět na celou trasu????To je nějaká blbost,ne? :D :D :D
Přece to není reálné u dlouhé a členité trasy..........nebo budou všude kamery či snad stanoviště po 100 metrech :D :D :D :D to se mě nějak nezdá :D

ale vlastně v tomto státě bych se ani nedivil......... :(

Autor:  vilemk [ pát črc 27, 2012 1:03 am ]
Předmět příspěvku:  Re: je to TLV 12?

Ono ty normy jsou celkem postavené na hlavu. Popravdě toto mně říkal jeden provozovatel, ale teď jsem to v normě nenašel (v zkrácené, celá norma se dá stáhnout za 400 Kč :( ). On říkal něco ve smyslu, že každých x stovek metrů musí být kontrola, nebo v případě členíté trasy to musí být udělané tak, aby bylo na tu trasu vidět....Spíš asi záleží individuálně na projektu. Celé je to shrnuté v normě ČSN EN 12930. Co je hodně zajímavé je:

Přeprava osob se děje vlečením osob na lyžích po sněhové podložce, na svazích s maximálním průměrnym sklonem 40% do délek 600m (Maximální rychlost vlečného lana je 2,5 m/s s regulací FM a brzdou zpětného chodu.). Uchopení a opuštění teleskopického závěsu, který je pevně spojen s vlečným lanem se děje z vůle osoby, na základě pokynů provozovatele, pod dohledem obsluhy při nástupu, dle potřeby při opuštění v místě určeném a při rychlosti vlečného lana maximálně 2,5 m/s.

Háčka dávají až 3,5 m/s a některé vleky jsou delší než 600 metrů. Tam budou nejspíš nějaké dodatky apod. V tom se normální smrtelník nevyzná..

Autor:  IginLa [ sob črc 28, 2012 12:16 am ]
Předmět příspěvku:  Re: je to TLV 12?

Položím tedy otázky ještě jednou :D :D
Co znamená ta choulostivější záležitost?
A foto podpěry??


Je teda pravda že sem v Říčkách na Háčku viděl cca tři stanoviště............hlavně znepříjemnit podnikání co nejvíc o to tady běží :D :D :D :D

Autor:  Thomas [ sob črc 28, 2012 12:38 am ]
Předmět příspěvku:  Re: je to TLV 12?

Myslím, že u Háček bude výjmka rychlosti díky pohodlnému nástupu a celkem i výstupu. Myslím, že hlídat celou trasu mi přijde trochu zbytečné, ale když si všimnete, vlekaři ji často hlídaj a myslím že někde v lesích, kde vede kotva bude někde obsluha sedět při trase? :shock:
Jinak určitě ta trasa by měla být aspoň do poloviny hlídaná, ale to si jenom myslím. Když jsem byl menší dělal jsem na kotvě nehorázné blbosti třeba v polovině trasy a nikdo se neozval. Takže hlídaná celá určitě nebude.

Co se týče tohoto typu vleku, myslím, že možná Dopl dovážel technologii Metasportu? Nedávno jsem byl na Pradědu ( mám jen fotky dolní stanice kotvy ) a je velmi podobná na lesní kotvu na Hochfichtu (nemohu říct stejná, nenanšel jsem fotky) :)

Autor:  IginLa [ sob črc 28, 2012 12:57 am ]
Předmět příspěvku:  Re: je to TLV 12?

Thomas píše:

Co se týče tohoto typu vleku, myslím, že možná Dopl dovážel technologii Metasportu?


to opravdu možné není

Autor:  lukulus [ sob črc 28, 2012 2:09 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: je to TLV 12?

Stanice je určitě doppel, i podle lanáče. Řekl bych že ten motor si tam někdo dal nově, místo původního. S tou nebezpečností hřídele... do jisté míry to nebezpečné je, ale zase vemte v potaz to že kdo by vám lezl při spuštěném vleku do obratiště (pod lanáč) kde je ta hřídel? Vždyť by ho akorát třískaly kotvy... Ten štítek, si myslím že někdo vzal ze staré pohonovky a našrouboval to na Doplici. Jinak by bylo super kdyby jsme sehnali nějáké další fotky. Smím se zeptat na jméno skiareálu? :)

Autor:  vilemk [ sob črc 28, 2012 3:10 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: je to TLV 12?

Citace:
do jisté míry to nebezpečné je, ale zase vemte v potaz to že kdo by vám lezl při spuštěném vleku do obratiště (pod lanáč) kde je ta hřídel?


Ono dnes musí být všechno blbuvzdorné. Navíc se dá kvůli každé blbosti soudit a je dost pitomců, kteří by tam byli schopni strčit ruku jen aby na tom něco vysoudili nebo dostali nějaké peníze od pojišťovny...

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/