Právě je čtv bře 28, 2024 10:34 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Řešení nouzových situací
PříspěvekNapsal: pon srp 27, 2012 1:08 am 
Offline
1-CLF

Registrován: pon srp 27, 2012 1:01 am
Příspěvky: 1
Hezký den, hledal jsem odpověď všude možně, ale marně... Zajímalo by mně, jak jsou lanové dráhy zabezpečené pro případ výpadku elektřiny nebo poruchy elektromotoru. Napadlo mě to při nedávné návštěvě Janských Lázní a cestě kabinovou lanovkou na Černou horu. Lanovka vede dost vysoko, navíc dost nepřístupným terénem pro techniku, tušíte, jak by se řešila případná nutnost evakuace uvízlých cestujících? Copak v létě, ale třeba v zimě, v mrazu, by šlo určitě o čas. Jde vůbec kabinka mimo stanici v případě potřeby otevřít? Díky předem za případné info.


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řešení nouzových situací
PříspěvekNapsal: pon srp 27, 2012 1:59 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2010 9:11 am
Příspěvky: 323
Když vypadne elektřina nebo nefunguje motor, každá lanovka by měla mít ještě jeden spalovací motor. Ten potom pomalu všechny kabiny (sedačky) dostane do stanice.
Dveře by se samozřejmě otevřít mimo stanici měly, myslím si že asi pomocí té páčky pod úchytem.


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Řešení nouzových situací
PříspěvekNapsal: pon srp 27, 2012 3:13 pm 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 5:14 pm
Příspěvky: 361
Bydliště: Děčín
Přesně tak, každá lanovka má náhradní proudový zdroj (zpravidla dieselagregát), který je schopný napájet pohon lanovky v případě výpadku proudu, event. dokonce pomocí hydrauliky i točit pohonem.
To se samozřejmě nedá použít na normální provoz, čistě jen pro dopravení cestujících kteří jsou na trati do stanic, za snížené rychlosti.
Pokud na lanovce dojde k situaci kdy není možné ji rozjet ani tímto způsobem (což není výpadek proudu, ale mechanická závada, např. zaseklé ložisko lanáče atd.), probíhají evakuace nad skutečně nepřístupným terénem většinou pomocí vrtulníku.
Zrovna na Černé hoře je jediné takové místo tuším u podpěry 10 (výška), jinak se většinou dají cestující dolů klasicky "slanit", viz. článek o firmě Alptrend s.r.o. ve Zprávách.
Dveře kabinky samozřejmě otevřít jdou, tou otvírací pákou na závěsu, příp. u některých typů čtyřhranem.

_________________
www.lanove-drahy.cz - vše o lanovkách v České republice


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz