Přesně tak, každá lanovka má náhradní proudový zdroj (zpravidla dieselagregát), který je schopný napájet pohon lanovky v případě výpadku proudu, event. dokonce pomocí hydrauliky i točit pohonem. To se samozřejmě nedá použít na normální provoz, čistě jen pro dopravení cestujících kteří jsou na trati do stanic, za snížené rychlosti. Pokud na lanovce dojde k situaci kdy není možné ji rozjet ani tímto způsobem (což není výpadek proudu, ale mechanická závada, např. zaseklé ložisko lanáče atd.), probíhají evakuace nad skutečně nepřístupným terénem většinou pomocí vrtulníku. Zrovna na Černé hoře je jediné takové místo tuším u podpěry 10 (výška), jinak se většinou dají cestující dolů klasicky "slanit", viz. článek o firmě Alptrend s.r.o. ve Zprávách. Dveře kabinky samozřejmě otevřít jdou, tou otvírací pákou na závěsu, příp. u některých typů čtyřhranem.
_________________ www.lanove-drahy.cz - vše o lanovkách v České republice
|