Právě je čtv bře 28, 2024 11:07 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: EPV 300
PříspěvekNapsal: pon črc 01, 2013 9:06 pm 
Offline
Funitel

Registrován: úte dub 16, 2013 1:38 pm
Příspěvky: 209
Ahoj

Samostatne forum na tenhle vlek tu neni, zkusim takto:

Vite nekdo, jak jsou kotvene sloupy EPV 300 do terenu? Casto se deklaruje jako prenosny, jsou jen nejak na povrchu a ukotveny do zeme nejakejma tycema, nebo je to nejaky zakopany kriz? U nekterych modernejsich vleku jsem videl zelezny kriz, ale byl docela velky a zakopaval se asi 0.5m pod zem... jak tady? (Jak moc je tedy orpavdu prenosny a jak je to s kolaudacnim rozhodnutim pro revizi, kdyz na prenosne zarizeni asi neexistuje...)

Jaky lano (prumer) pouziva EPV300?

Dava smysl reko EPV300 dosazenim baterii z nejaky tatrapomy (nevim presne typ) a osazeni lanovnic 1.2m?

Otazka nastolena zde viewtopic.php?p=10680&sid=1d64cb1e4685981082a6bf61fe290dbf#p10680 (EPV 300 dle nekterych nazoru lze provozovat i v puvodnim provedeni, pokud neni deformovany a podobne) asi neni autoritativne doresena coz?

Smeruje to k tomu, zda ma smysl zvazovat preneseni EPV300 ve vyse uvedenem provedeni (lanovnice 1200mm, baterie z Tatrapomy, delku ramene sloupu na tazne strane nevim) s funkcnim pohonem a snad nejakou primerenou dokumentaci. Preneseni by znamenalo zkraceni a zrejme nove lano. Cena bez lana orientacne petimistna. Nejaka dokumentace by k tomu byt mela...

Jde o to, ze za dane penize by uz to spis smerovalo k moznosti verejneho provozu alespon na nejaku dobu aby se investice mela sanci trochu umorit.

Honza

PS: Seznam autorizovanych osob na webu drazniho uradu na me pusobi tak, ze ti, kteri jsou v mem alespon relativnim okoli jsou obvykle primo ucastni provozu nektereho z okolnich skiarealu a trochu se obavam, ze i to ovlivnuje pohled na problem v takoveto rovine.


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: EPV 300
PříspěvekNapsal: úte črc 02, 2013 2:14 am 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 07, 2010 1:35 am
Příspěvky: 379
Viděl sem jedno EPV a to bylo kotvené jak stan.........normálně kolíkem do země na té podpůrné noze bylo navařený nějaký Učko a bylo zakopáno
ale nemyslím si že to tak bylo originál

Na původní sloupy nedáš jiné baterie.........jde o váhu a tu deformaci (rekonstrukci dělá Mazák a ta se dělá takto - postaví se novej vlek na původních papírech ) v prosinci sem se sním o tom bavil

řešit techničák nemá cenu někde jezdí a někde ne..........u naší blízké konkurence je EPV mimo provoz protože technik prostě řekl ne
ale v dalším arelu o 10km dál normálně jezdí a udajně revize maj,ale za poslední roky nejel nebyl sníh
takže já nevím........jak sem psal jak budem dělat revize tak se zeptám

Neber to osobně ale jednou chceš kotvičku a pak EPV a za týden to bude Háčko :D :D :D :D :D
osobně ti poradím jednu věc...........zvedni telefon a zeptej se revizáka jinak to prostě nevyřešíš

nebo zavolej T+S Mazák , Vašek je dobrej chlap a poradí ti


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: EPV 300
PříspěvekNapsal: úte črc 02, 2013 2:46 am 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 07, 2010 1:35 am
Příspěvky: 379
......


Přílohy:
Poznámka: k této deformaci došlo normálně za provozu
2012-07-03-089.jpg
2012-07-03-089.jpg [ 83.23 KiB | Zobrazeno 26721 krát ]
Poznámka: při uchycení baterie na třmen by došlo k poškození výložníku (deformace promáčknutím )
2012-07-03-084.jpg
2012-07-03-084.jpg [ 81.73 KiB | Zobrazeno 26721 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: EPV 300
PříspěvekNapsal: úte črc 02, 2013 9:27 am 
Offline
Funitel

Registrován: úte dub 16, 2013 1:38 pm
Příspěvky: 209
Hcko z toho nevyleze :)

Ono to je obracene, rekneme ze mam za barakem louku, delka cca 150m (mozna o chlup vic) prevyseni cca 30, snih tu byva (vrsek 600 mnm). A na ni by se mi libil nejaky postrk pro deti. Tam samozrejme nema tezsi vlek smysl.

No a v ramci terenu koukam, co je pripadne k mani... momentalne jsem narazil na nabidku zrejem nejakeho mixu, primarne je k prodeji pohaneci stanice udajne z EPV ale s lanovnici 1200mm, motor 5.5 kW, prevodovka...

Nicmene pan rikal, ze mel cely 450m vlek, ktery ale uz nemuze kvuli CHKO ci cemu provozovat a tak by v zasade mel i sloupy a vratnou a unasece a baterie, ale lan bylo snad poskozene a pretrzene vyvazeckou...

Fotky nejsou niceho...

No a jde o to, ze nejakou kotvicku nebo podobne v cene kolem 10k bych bral a neresil formality.

Neco ala EPV by v petimistne cnee jeste mohlo davat smysl za prdpokladu legislativni moznosti obcasneho provozu i pro verejnoust a alespon castecneho umoreni investice...

Budovat tam regulerni areal s novou technickou v umyslu nemam, mega na to rozhodne nemam k dispozici a navratnost by byla IMHO nulova...

Honza


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: EPV 300
PříspěvekNapsal: pát črc 05, 2013 11:49 pm 
Offline
Funitel

Registrován: úte dub 16, 2013 1:38 pm
Příspěvky: 209
Posunul jsem se dal...

Jde zrejme o puvodne EPV 300 ale podrobeny nejaky zasadnejsi rekonstrukci, podpery jsou kulate (trubka, ne hranaty jekl jako EPV), ramena na objimkach, baterie na ramenou pres trmeny, vsechno stelovaci. Sloupy se nebetonuji ale kotvi do terenu nejakyma tycema.

Unasece s gumicukem (takze asi EPV) ale baterie se zachytavacema... Technicak to snad melo (resp teda asi ma, ten snad nezanikne tim, ze je vlek sneseny.... )

Tak mam namet na premysleni... skoda, ze to mam fakt daleko a majitel je taky na delsi dobu mimo misto uskladneni vleku.

Honza


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: EPV 300
PříspěvekNapsal: čtv črc 25, 2013 12:28 pm 
Offline
Funitel
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 15, 2010 3:22 pm
Příspěvky: 207
Tak s tou legálností provozu EPV300 se asi neshodneme pořádně níkdy, protože podle mě co vlek, to jiný revizák a co provozovatel, to jiný odvážlivec.
Např tento EPV na úpatí Křížového vrchu nad Jeseníkem, pár kroků od autobusového nádraží, je tam na té louce co pamatuju..cca 15 let určitě a naprsoto beze změny. Až letos jsem se k němu došel podívat, v jakém je stavu a na rozdíl od Píseckého lyž. svahu je tento naposto v kondici, svah je posekán, lano v pořádku, všechny podpěry v rámci možností v "zástupu" a dole používaně a v pořádku vyhlížející boudička, tipuji s bufáčem a prodejem lístků. Svah je osvětlen.


Přílohy:
jesenik_01.jpg
jesenik_01.jpg [ 63.93 KiB | Zobrazeno 26620 krát ]
jesenik_02.jpg
jesenik_02.jpg [ 40.1 KiB | Zobrazeno 26620 krát ]
Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: EPV 300
PříspěvekNapsal: úte srp 20, 2013 2:27 pm 
Offline
Funitel

Registrován: úte dub 16, 2013 1:38 pm
Příspěvky: 209
Hoj...

Spis pro zajimavost... zkusil jsem prohledat rajce.net na vleky, nicmene mi vypadla spis hromada alb s lzyarskyma vycvikama skol a skolek... a kdyz jsem ej namatkou prochazel, nasel sjem docela dost alb s letosnim (2013) datem, na kterych jsou ruzna provedeni EPV 300 v provozu, nekdy puvodni jako na obrazcich tadym, nekdy z mirne modifikovanymi sloupy, unaseci, pripadne alespon uchycenim unasecu na lano...

tady http://zsvb.rajce.idnes.cz/lyzarsky_vyc ... yzak05.jpg je napriklad i jeden ve zrejme puvodim provedeni se zlomem, i kdyz realizace je do trojuhelniku, vratna vetev vede rovne mezi stromy, tazna obiha kolem lesa...

Spis bych z toho udelal zaver, ze i tyhle vleky legalne provozovat lze, pokud se najde revizak, ktery je ochotny v pripade primereneho stavu revizi vydat.


Honza

PS: V hadankach byl zminen EPV300 s ostrym zalomenim, ale bez vetsiho rozvedeni... existovalo nejake reseni pro zlom i bez trojuhelniku?


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: EPV 300
PříspěvekNapsal: úte srp 20, 2013 6:10 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř črc 07, 2010 1:35 am
Příspěvky: 379
takže jak to tedy je..........

od revizáka sem dostal tuto odpověd.........je stejná jak tady už někdo psal
jestliže vlek splňuje předpisy z roku výroby muže jezdit.....ale záleží na člověku který to schvaluje
každý revizák má možnost aplikovat více norem na jeden určitý vlek


tohle se týká strojní revize!!
elektro má jiná pravidla

http://www.sbazar.cz/Jan.Mega/detail/27 ... necne-lano


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: EPV 300
PříspěvekNapsal: pon zář 02, 2013 3:54 pm 
Offline
4-MGD

Registrován: sob led 12, 2013 11:10 am
Příspěvky: 100
IginLa píše:


ty jo, za 4000... no nekup to... kdybych měl pořádnou louku tak bych to z fleku bral :wink: škoda že nemám :(


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: EPV 300
PříspěvekNapsal: úte led 07, 2014 1:21 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 21, 2011 9:26 pm
Příspěvky: 508
Bydliště: Brno
Během brouzdání po nové zimní verzi aplikace mapy.cz (doporučuju!)
jsem našel tento dvojvlek neznámého druhu. Viděli jste někdo někdy něco
takového? Nachází se to ve Slezských Beskydech, nad Jablunkovem u hotelu Na Polance.


Přílohy:
polanka1.jpg
polanka1.jpg [ 38.29 KiB | Zobrazeno 26077 krát ]
polanka2.jpg
polanka2.jpg [ 52.78 KiB | Zobrazeno 26077 krát ]

_________________
Nevěřte záchodům ve snu. Je to past!
Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: EPV 300
PříspěvekNapsal: úte led 07, 2014 5:57 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: čtv zář 24, 2009 3:15 pm
Příspěvky: 396
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
Koukám že má i KPL a i stoptlačítko na každé podpěře, zajímavé! :)

_________________
http://www.lanovkanamest.webnode.cz - Vše o modelové LD


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: EPV 300
PříspěvekNapsal: úte led 07, 2014 7:58 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř úno 17, 2010 2:34 pm
Příspěvky: 702
Podobné vleky jsem viděl v okolí Soláně. Všechny T podpěry a některé delší pro dvojvlek. Byly to předělané zvratkové vleky.


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: EPV 300
PříspěvekNapsal: pát bře 28, 2014 10:13 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2010 9:11 am
Příspěvky: 323
Unašeče bych tipoval na TS Mazák, podobných (vytahuje se jen ta hadice) je pár i na vleku "u nás". Vyznačují se tím, že se hned vytáhnou na maximum a jízda (hlavně přes podpěry) je docela tvrdá - trochu vidět zde. Už vyrábí novější a lepší typ - vytahuje se nahoře a má tvrdší pružinu. Vidět je třeba zde.


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: EPV 300
PříspěvekNapsal: sob říj 24, 2015 8:28 am 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 21, 2011 9:26 pm
Příspěvky: 508
Bydliště: Brno
Nějaký dobrý člověk vyvěsil na panoramiu fotky příležitostně provozovaného
vleku Búclavky nad Trenčianskými Teplicemi. EPV s idyličtější trasou jsem ještě neviděl :)


Přílohy:
buclavky1.jpg
buclavky1.jpg [ 107.66 KiB | Zobrazeno 24334 krát ]
buclavky2.jpg
buclavky2.jpg [ 115.14 KiB | Zobrazeno 24334 krát ]
buclavky3.jpg
buclavky3.jpg [ 126.73 KiB | Zobrazeno 24334 krát ]
buclavky4.jpg
buclavky4.jpg [ 108.07 KiB | Zobrazeno 24334 krát ]
buclavky5.jpg
buclavky5.jpg [ 110.79 KiB | Zobrazeno 24334 krát ]

_________________
Nevěřte záchodům ve snu. Je to past!
Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: EPV 300
PříspěvekNapsal: čtv kvě 12, 2016 1:50 pm 
Offline
Funitel

Registrován: úte dub 16, 2013 1:38 pm
Příspěvky: 209
Ahoj

Tady http://filolanovedrahy.rajce.idnes.cz/EPV_300_Severak mate fotky provozovaneho EPV300 na Severaku v Jizerkach. Je to puvodni verze s hranatyma sloupama, doplnena o SPL zrejme z Tatrapomy.

Honza


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 42 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz