Právě je čtv bře 28, 2024 6:36 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 123 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pát črc 11, 2014 12:05 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 18, 2009 8:19 pm
Příspěvky: 420
Bydliště: Praha 4
Blahoš píše:

Musí být každá lanová dráha připravena podobným způsobem na výpadek elektrického proudu? Jaké systemý se používají? Využívá se již také standartních akumulátorů?
Pro mě to bylo poprvé, ale stává se to často? :)

Děkuji


Ahoj,
ano, každá lanová dráha musí být opatřena nouzovým dieselovým pohonem a musí být na tyto situace připravena. Akumulátory se myslím nevyužívají.


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: čtv črc 17, 2014 12:11 pm 
Offline
4-MGD

Registrován: čtv bře 25, 2010 1:07 am
Příspěvky: 102
Čas k nastartování dieselagregátu by měl teda být nižší :lol: , ale je možné že měli problém i jinde. Jinak co se týče rychlosti tak ta je skutečně minimální. Výkon je nižší a je to určeno pouze pro evakuaci lidí z lanovky, takže tam pomalost nevadí. Některé LD nemají dieselagregát ale hydraulický agregát poháněný dieslem. Na poháněcím kole ja pak ozubené kolo, které je poháněno hydromotorem. Výhodou je, že i v případě poruchy motoru, nebo převodovky (vyjma nějakého zaseknutí) můžou bez problémů evakuovat pasažéry.
Akumulátory jsou nesmysl. Když se LD zastaví nic se nestane a normáně může agregát běžet do půl minuty. Baterie by museli mít strašně velkou kapacitu a mají obrovské provozní náklady. (nabíjení, pravidelná výměna, apod.) Zálohové zdroje s bateriemi se používají pouze v aplikacích, kde je čas pro nastartování Dieselagregátu nepřijetelný (např. IT odvětví) a i tam se mnohdy nahrazují jinými metodami (např. setrvačníkovými UPS).


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: stř říj 08, 2014 5:33 pm 
Offline
4-MGD

Registrován: sob led 12, 2013 11:10 am
Příspěvky: 100
Lóka píše:
KarosáK > na Šeráku to bylo a je, ale mají tam s tou staniční technologií své plány.


ano, to můžu potvrdit, o víkendu jsem se projel lanovkou na šerák, měl jsem také to štěstí to slyšet :D
vzpomněl jsem si že se tu kdosi o tom někdy zmiňoval :D


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 123 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz