Právě je ned dub 28, 2024 12:32 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 123 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: ned pro 05, 2010 8:47 pm 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 5:14 pm
Příspěvky: 361
Bydliště: Děčín
Moje řeč :)

_________________
www.lanove-drahy.cz - vše o lanovkách v České republice


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: ned pro 05, 2010 8:48 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 26, 2010 8:16 pm
Příspěvky: 522
Bydliště: Vysočina
kvůli některým blbcům by měli začít lyžařský střediska zřizovat i obsluhu sjezdu dolů :D


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: ned pro 05, 2010 8:56 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 18, 2009 8:19 pm
Příspěvky: 420
Bydliště: Praha 4
Jak to myslíš? :D


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: ned pro 05, 2010 9:01 pm 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 5:14 pm
Příspěvky: 361
Bydliště: Děčín
Že lidi na sjezdovkách blbnou...

_________________
www.lanove-drahy.cz - vše o lanovkách v České republice


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: ned pro 05, 2010 9:07 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 26, 2010 8:16 pm
Příspěvky: 522
Bydliště: Vysočina
Blondýny frajerky na snoubordech to neumí sjet....ocenili by obsluhu sjezdu dolů :?D


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon pro 06, 2010 9:20 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2010 9:11 am
Příspěvky: 323
Na již zmiňované Kozí pláni je vlek se spomalováním a samoobslužný, u samoobslužného je obsluha a pomáhá nastupovat 'snoubordistům' kterým to nikdy nešlo, nejde, a nikdy nepůjde.


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon pro 06, 2010 9:46 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 26, 2010 8:16 pm
Příspěvky: 522
Bydliště: Vysočina
lesan.k píše:
Na již zmiňované Kozí pláni je vlek se spomalováním a samoobslužný, u samoobslužného je obsluha a pomáhá nastupovat 'snoubordistům' kterým to nikdy nešlo, nejde, a nikdy nepůjde.


ale to je u vleku nahoru, já konstatuji, že některý blbci, by ještě potřebovali pro sjezd dolů (takovou lyžařskou školu zdarma)


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon pro 20, 2010 2:46 pm 
Offline
1-CLF

Registrován: sob led 31, 2009 1:18 am
Příspěvky: 5
Zajímalo by mě, jaký je důvod provozovatelů lanovek na Bukové hoře a spodního úseku lanovky na Šerák v Ramzové investovat do výstavby větších stanic s odstavnými depy, když většina nových odpojitelných sedaček (např.Hromovka ve Špindlu nebo Pláň) odstavné koleje nebo depa nemají a využití původního stavebního schématu má snad jen lanovka na Medvědín a kabinková v Janských Lázních. Investice do velkých stanic musí stavbu hodně prodražovat. Na Bukové hoře je to kvůli vytápěným sedačkám,aby nezůstávaly přes noc venku?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon pro 20, 2010 3:39 pm 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 5:08 pm
Příspěvky: 1209
Bydliště: Ostrava
Tak vždycky je lepší sedačky garážovat, než je pak složitě očišťovat od námrazy. Záleží ale na klimatickcých podmínkách dané lokality a stavba depa je hlavně otázkou financí. Na Ramzové když už ho měli z původní lanovky v Corvaře, tak proč ho nevyužít, že...

_________________
www.lanove-drahy.cz - vše o lanovkách v České republice


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon pro 20, 2010 4:31 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 26, 2010 8:16 pm
Příspěvky: 522
Bydliště: Vysočina
Jestli můžu, rád bych se zeptal tady i ohledně vleků.

Zajímalo by mě totiž, jestli se někdy vyrobily i odpojitelné kotvy. Myslím tím, co u pom je třeba Tatrapoma H atd.


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon pro 20, 2010 4:33 pm 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 5:08 pm
Příspěvky: 1209
Bydliště: Ostrava
tomasek.mirko píše:
Zajímalo by mě totiž, jestli se někdy vyrobily i odpojitelné kotvy. Myslím tím, co u pom je třeba Tatrapoma H atd.

o žádné nevím, takže nejspíš ne

_________________
www.lanove-drahy.cz - vše o lanovkách v České republice


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon led 03, 2011 12:33 am 
Offline
Funitel
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 15, 2010 3:22 pm
Příspěvky: 207
Spolužák si mi stěžoval, coby "lanovkáři", jak jsou naprd rozběhové pásy, že dycky člověka celého převezou až na konec, kde ho "odloží" a pak ho sedačka stejně podkopne. Nerozuměl jsem jeho stížnosti, neboť na většině lanovek, kde jsem se setkal s rozběhovým pásem, pouštěla branka lidi synchronizovaně a sedačka člověka nabrala akorát, cca v druhé polovině délky pasu. Avšak dnes jsem uviděl tuto fotku http://www.lanove-drahy.cz/fotogalerie/ ... outy15.jpg, kde je tomu právě tak, jak popisoval kamarád. Platí tedy, že u SLF s rozběhovým pásem si na sedačku sedáte v průběhu jízdy na pásu a u odpojitelných je buď nástup kolmý k ose lanovky (kdy se od branky k nástupnímu místu šouráte jen pár čísel), nebo rovnoběžně s osou, ale lidi k nástupnímu bodu nejdřív vypustí branka a na správné místo je dopraví pás :?: :idea: 8)


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon led 03, 2011 10:16 am 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 5:08 pm
Příspěvky: 1209
Bydliště: Ostrava
Přesně tak, je nutné rozlišovat mezi rozběhovým pásem (u fixních lanovek) a nástupním pásem (u odpojitelných lanovek). Zatímco rozběhový pás u fixních lanovek slouží ke snížení relativní rychlosti mezi nastupujícím lyžařem a přijíždějící sedačkou, nástupní pás u odpojitelných lanovek slouží pouze k dopravení lyžaře na nástupní místo. Nástupní pás u odpojitelných lanovek se hlavně u nás vyskytuje pouze zřídka (a není to nijak vázáno na situování nástupu - klidně může být kolmý nástup s pásem nebo přímý bez pásu - viz Pláň, Medvědín, Rokytnice...), první LD s nástupním pásem u nás jsou právě Kouty, kde to bylo ale nezbytně nutné kvůli vysoké kapacitě, jinak by se nestíhalo nastupovat.

_________________
www.lanove-drahy.cz - vše o lanovkách v České republice


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon led 03, 2011 3:31 pm 
Offline
4-MGD

Registrován: čtv bře 25, 2010 1:07 am
Příspěvky: 102
Jestli se nepletu tak nástupní pás mají vždy 6 a 8 sedačky, kdežto u 4 sedaček je to volitelné.
A jak správně Radim řekl pouze převezou lyžaře na nástupní místo, protože by se tam jinak nestihli dobelhat a nabrala by je sedačka z boku. (Né že by některým expertům ten pás v tom zabránil :lol: )


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon led 03, 2011 5:07 pm 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 5:08 pm
Příspěvky: 1209
Bydliště: Ostrava
OFF píše:
Jestli se nepletu tak nástupní pás mají vždy 6 a 8 sedačky, kdežto u 4 sedaček je to volitelné.

6-sedaček bez pásu je plno, znám dokonce i několik 8-sedaček bez pásu.

_________________
www.lanove-drahy.cz - vše o lanovkách v České republice


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 123 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz