KarosáK píše:
Nene, nejde mi o technologii, ale Lóka mi odpovídal, že je problém u některých lanovek v zimní sezóně s přepravou osob dolů nejen kvůli nástupu, ale kvůli zpomalování-předpisům. Tak by mne zajímalo, na co v předpisech naráží zpomalování LD
Tak tohle jsem popravdě nijak extra nezkoumal, ale je určitá předepsaná rychlost pro nástup/výstup pěších cestujících, a lyžařů.
Pěší mají přirozeně nižší, přeci jen je rozdíl mezi lyžařem který ti v klidu odjede z výstupního místa stejnou rychlostí jako sedačka, a pěšákem o kterých je známo, že vystupují trochu neohrabaněji (a ono zkus vystupovat jako pěší při 2,5 m/s, ještě na uježděné zimní výjezdovce - vím o čem mluvím...)
U nástupu to není tak zlé, tam je akorát problém u rozběhových pásů, jednak s botami, a jednak na něm pěší mají problém udržet pořádně rovnováhu - taktéž vím o čem mluvím
Celý tento problém (nástup/výstup) by řešilo právě zpomalení lanovky, které by těm pěším dost pomohlo; tomu ale zase brání to, že se provozovatelé ke spokojenosti lyžařů snaží maximálně udržet plynulost provozu.
S zimní jízdou dolů je pak problém hlavně s případnou poruchou lanovky, kdy by tě záchranáři museli slaňovat zvlášť, což by byla další komplikace, a hlavně s tím nástupem, protože nástupní plochy horních stanic bývají v zimě dost neupravené.