Právě je čtv bře 28, 2024 11:19 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 123 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon led 24, 2011 11:39 am 
Offline
Funitel
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 15, 2010 3:22 pm
Příspěvky: 207
Tak jsem se byl skoulznout v Bormiu ale mám pár nejasností. Jak jsem správně očekával, dvorním dodavatelem je v těchto končinách Leitner, nicméně Doppelmayr zde má také své místo, ale v poněkud, pro mě podivné, podobě :? Takže předřadný dotaz zní, jaká je spojitost firmy Doppelmayr a Agamatic :?: A za druhé, jestli používá Doppelmayr hraněné stožáry jako Leitner, nebo se jedná o nějaké subdodavatelství :?: Zdrojem mých nejasností se stala tato 4-CLD http://www.lift-world.info/cs/lifts/638/datas.htm I další lanová dopravní zařízení v Borimu, štítkem označená Doppelmayrem, měla hraněné stožáry a to i u lyžařské vleky. Dále mi není jasné, jaký spínací aparát onen odkazovaný Agamatic používá :?: Tváří se Leitnerovsky, ale... :?


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon led 24, 2011 2:06 pm 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 5:08 pm
Příspěvky: 1209
Bydliště: Ostrava
Agamatic byla dceřinná společnost firem Hölzl a Doppelmayr, z nějakého důvodu tehdy nemohl Doppelmayr dodávat do Itálie odpojitelné lanovky, proto to vyřešili takto. Proto taky Agamatic vyráběl jen odpojitelné lanovky a žádné fixní. V roce 2000 nebo 2001 však Doppelmayr koupil Hölzla, čímž se postupně přestala používat i značka Agamatic. Pružinový spínací aparát měl vyvinutý vlastní, s Leitnerem neměl nic společného. Ještě dodnes ho Doppelmayr použivá na těch lanovkách (nejen v Itálii), kde z důvodu vysokého sklonu lana není možno použít standartní s torzními tyčemi.

Podpěry s hranatým průřezem jsou specifikem Itálie a nezáleží na výrobci.

_________________
www.lanove-drahy.cz - vše o lanovkách v České republice


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon led 24, 2011 10:34 pm 
Offline
Funitel
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 15, 2010 3:22 pm
Příspěvky: 207
Zajímavé :shock: Ono když jsme přijížděli, tak jsme měli pauzičku v Livignu a zde z města vedla poměrně nová kabinovka od Dopplika (dle štítku, kladkových baterií a lift-worldu) http://www.lift-world.info/cs/lifts/12328/datas.htm , kabinky CWA ale spínací aparát pružinový a stožáry hraněné... Dolní stanice zmíněné lanovky je v současné době již pod betonovým krunýřem a lépe zapadá do krajiny.
Takže takhle to je. Děkuji :wink: :idea:


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pát úno 11, 2011 11:04 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 18, 2009 8:19 pm
Příspěvky: 420
Bydliště: Praha 4
Pro zajímavost: vyplatí se takový odpoj u horní tanice? Při výstupu z vleku lyžař vyhodí úchyt který se přibližně na 3 sekundy zastaví, díky odpojitelné technologii za kladkou viz. foto:

(Zdroj tatralift.sk)

Obrázek

Viděl jsem to asi jen na reportážích třech pom na francouzké stránce. Takže tuším, že se to asi moc nevyplatí :lol:
Taky mi vrtá hlavou jak přesně tato technologie funguje. Tuším že podobně jako u dolní stanice (zásobníku) .


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: ned úno 13, 2011 3:47 pm 
Offline
2S
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 10:24 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
to je kvůli výstupu. aby kotva zastavila ty si ji pustil a pochvíli jede dál. ano funguje to na způsob dolního zásobníku ale tady jede eště takový pás který tu kotvu zbrzí a hned zase pustí. viděl sem to několikrát ve francii


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: ned úno 13, 2011 8:24 pm 
Offline
Funitel
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 15, 2010 3:22 pm
Příspěvky: 207
jirmicz píše:
to je kvůli výstupu. aby kotva zastavila ty si ji pustil a pochvíli jede dál. ano funguje to na způsob dolního zásobníku ale tady jede eště takový pás který tu kotvu zbrzí a hned zase pustí. viděl sem to několikrát ve francii

Kotvu :?: Ale FUJ :!:


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: ned úno 13, 2011 9:17 pm 
Offline
2S
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 10:24 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
kotva, unašeč, závěs, talířák, poma, úchyt je toho kotel jak se tomu říká


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: ned kvě 19, 2013 9:28 pm 
Offline
Funitel
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 15, 2010 3:22 pm
Příspěvky: 207
Nemám rád zakládání nových vláken, takže opět sem:
Jaké jsou zkušenosti a popudy k letnímu provozu LD v (půlhodinových) intervalech? Chápu, že když se během dne trousí tu a tam turista, nebo když není třeba úplně hezky, nemá cenu točit kolotoč nonstop. Ale třeba již několik let sleduji a využívám letní provoz LD Čertova hora v Harrachově a tam je turistů opravdu hodně, zvlášť v takový slunný den, jako byl třeba dnes. Přesto se poctivě drží půlhodinky a než se všichni (maminky, detičky, babičky, kočárky, kola, pejsci, kočičky...) naloží, pak převezou, zpomalí a zase slezou, tak to trvá v takových dnech třeba 20 minut a za tu dobu už se u stanic opět nahromadí poměrně početná skupinka dalších a zase se musí důležitě sundavat šňůrka u turniketů, posouvat ty papírové hodiny "další jízda" apod. Chápu jízdní řád u kyvdalových lanovek, jako třeba Větruše, Petřín..prostě je JŘ a když je hodně lidí, jezdí se durch. Potřeboval bych znát úhel pohledu z druhé strany bariéry, bohužel praxe na lanovce mi už několikrát smolně padla a teď už se k tomu zase chvíli nedostanu... Co vy na to? :idea: :wink:
Šetří se motohodiny? Stojí to za ten opakovaný rozjezd? A co Jan Tleskač?
Třeba Kouty n. Des. se spoustou freeride-cyklokrosařů a nějaké Specialized promo akci, jela loni v době mé návštěvy po celý den...


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon kvě 20, 2013 7:14 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2010 9:11 am
Příspěvky: 323
Na Větruši jsou rádi za každého cestujícího, bylo nás tam asi 5 na celý objekt a každý měl kabinu pro sebe-když někdo přijde, jede se.


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon kvě 20, 2013 8:27 pm 
Offline
Funitel
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 15, 2010 3:22 pm
Příspěvky: 207
Jasně, ale říkám, že kyvadlové celkem chápu, nerozumím tomu u oběžných drah, kde (a když) je dost zájemců, tzn. třeba ten Harrachov, Ramzová-Šerák...víc mě vlastně nenapadá :lol: Ale co třeba takové Pustevny, Kleť... :idea:


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: stř kvě 22, 2013 9:29 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2010 9:11 am
Příspěvky: 323
S Kletí mám zkušenost, někdy by se hodil nepřetržitý provoz a nasazení čtyřsedaček :D


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: stř kvě 22, 2013 11:06 pm 
Offline
15-MGD

Registrován: úte dub 28, 2009 10:10 am
Příspěvky: 167
Bydliště: Praha
lesan.k píše:
S Kletí mám zkušenost, někdy by se hodil nepřetržitý provoz a nasazení čtyřsedaček :D

No tak to taky úplně nechápu. Slušnej kopec se slušnym převýšením se zaběhlou vrcholovou chatou a hvězdárnou, takže celoroční provoz zajištěnej. Udělat tam sjezdovku se zasněžováním, tak bych řek, že návratnost investicí bude kratší než jinde.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: čtv kvě 23, 2013 8:19 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2010 9:11 am
Příspěvky: 323
Pokusů o sjezdovku a novou lanovku už bylo několik, ale zelení jsou proti. :evil:


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: úte črc 23, 2013 4:52 am 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 5:14 pm
Příspěvky: 361
Bydliště: Děčín
KarosáK > Provoz LD v půlhodinových intervalech má výhod několik, jednak je možnost zrychlení lanovky v době kdy neprobíhá výstup/nástup lidí, což vyhovuje např. návštěvníkům bikeparků kteří se díky tomu dostanou nahoru svižněji, jednak má obsluha určitý odpočinek (v dobách veder a návalů je nedocenitelná i ta desetiminutová pauza co zmiňuješ), a jednak má ten provoz určitý řád, že se skutečně jede "pro někoho" a v souvislé skupině. Samozřejmě, pokud je takový zájem o přepravu že pět minut před další jízdou ještě lanovka jede, nechá se zpravidla točit nepřetržitě do odbavení všech cestujících.

_________________
www.lanove-drahy.cz - vše o lanovkách v České republice


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon črc 07, 2014 8:42 pm 
Offline
1-CLF
Uživatelský avatar

Registrován: ned úno 24, 2013 2:39 pm
Příspěvky: 7
Já bych se rád dotázal, jakými způsoby se zajišťuje záložní zdroj energie (pro poháněcí stanici) v případě výpadku. Minulý týden jsem se totiž setkal v rakouském Obergurglu s takovýmto problémem (konkrétně zde: http://seilbahntechnik.net/cs/lifts/12171/datas.htm). Nejspíše selhal přívod elektrické energie. V kabinkách uvízlo mnoho lidí. Po půhodině se podařilo ve strojovně spustit záložní generátor (nejspíše diesel agregát), ale všichni se slušně provezli, protože rychlost dosahovala okolo 1 m/s. Nejvíce nesnesitelný ovšem byl ten hluk vycházející ze stanice.

Musí být každá lanová dráha připravena podobným způsobem na výpadek elektrického proudu? Jaké systemý se používají? Využívá se již také standartních akumulátorů?
Pro mě to bylo poprvé, ale stává se to často? :)

Děkuji


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 123 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz