Lanovky, vleky a lyžařská střediska
http://www.lanove-drahy.cz/forum/

Otázky a odpovědi k technice lanových drah
http://www.lanove-drahy.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=31
Stránka 8 z 9

Autor:  KarosáK [ pon led 24, 2011 11:39 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

Tak jsem se byl skoulznout v Bormiu ale mám pár nejasností. Jak jsem správně očekával, dvorním dodavatelem je v těchto končinách Leitner, nicméně Doppelmayr zde má také své místo, ale v poněkud, pro mě podivné, podobě :? Takže předřadný dotaz zní, jaká je spojitost firmy Doppelmayr a Agamatic :?: A za druhé, jestli používá Doppelmayr hraněné stožáry jako Leitner, nebo se jedná o nějaké subdodavatelství :?: Zdrojem mých nejasností se stala tato 4-CLD http://www.lift-world.info/cs/lifts/638/datas.htm I další lanová dopravní zařízení v Borimu, štítkem označená Doppelmayrem, měla hraněné stožáry a to i u lyžařské vleky. Dále mi není jasné, jaký spínací aparát onen odkazovaný Agamatic používá :?: Tváří se Leitnerovsky, ale... :?

Autor:  Radim [ pon led 24, 2011 2:06 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

Agamatic byla dceřinná společnost firem Hölzl a Doppelmayr, z nějakého důvodu tehdy nemohl Doppelmayr dodávat do Itálie odpojitelné lanovky, proto to vyřešili takto. Proto taky Agamatic vyráběl jen odpojitelné lanovky a žádné fixní. V roce 2000 nebo 2001 však Doppelmayr koupil Hölzla, čímž se postupně přestala používat i značka Agamatic. Pružinový spínací aparát měl vyvinutý vlastní, s Leitnerem neměl nic společného. Ještě dodnes ho Doppelmayr použivá na těch lanovkách (nejen v Itálii), kde z důvodu vysokého sklonu lana není možno použít standartní s torzními tyčemi.

Podpěry s hranatým průřezem jsou specifikem Itálie a nezáleží na výrobci.

Autor:  KarosáK [ pon led 24, 2011 10:34 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

Zajímavé :shock: Ono když jsme přijížděli, tak jsme měli pauzičku v Livignu a zde z města vedla poměrně nová kabinovka od Dopplika (dle štítku, kladkových baterií a lift-worldu) http://www.lift-world.info/cs/lifts/12328/datas.htm , kabinky CWA ale spínací aparát pružinový a stožáry hraněné... Dolní stanice zmíněné lanovky je v současné době již pod betonovým krunýřem a lépe zapadá do krajiny.
Takže takhle to je. Děkuji :wink: :idea:

Autor:  Thomas [ pát úno 11, 2011 11:04 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

Pro zajímavost: vyplatí se takový odpoj u horní tanice? Při výstupu z vleku lyžař vyhodí úchyt který se přibližně na 3 sekundy zastaví, díky odpojitelné technologii za kladkou viz. foto:

(Zdroj tatralift.sk)

Obrázek

Viděl jsem to asi jen na reportážích třech pom na francouzké stránce. Takže tuším, že se to asi moc nevyplatí :lol:
Taky mi vrtá hlavou jak přesně tato technologie funguje. Tuším že podobně jako u dolní stanice (zásobníku) .

Autor:  jirmicz [ ned úno 13, 2011 3:47 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

to je kvůli výstupu. aby kotva zastavila ty si ji pustil a pochvíli jede dál. ano funguje to na způsob dolního zásobníku ale tady jede eště takový pás který tu kotvu zbrzí a hned zase pustí. viděl sem to několikrát ve francii

Autor:  KarosáK [ ned úno 13, 2011 8:24 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

jirmicz píše:
to je kvůli výstupu. aby kotva zastavila ty si ji pustil a pochvíli jede dál. ano funguje to na způsob dolního zásobníku ale tady jede eště takový pás který tu kotvu zbrzí a hned zase pustí. viděl sem to několikrát ve francii

Kotvu :?: Ale FUJ :!:

Autor:  jirmicz [ ned úno 13, 2011 9:17 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

kotva, unašeč, závěs, talířák, poma, úchyt je toho kotel jak se tomu říká

Autor:  KarosáK [ ned kvě 19, 2013 9:28 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

Nemám rád zakládání nových vláken, takže opět sem:
Jaké jsou zkušenosti a popudy k letnímu provozu LD v (půlhodinových) intervalech? Chápu, že když se během dne trousí tu a tam turista, nebo když není třeba úplně hezky, nemá cenu točit kolotoč nonstop. Ale třeba již několik let sleduji a využívám letní provoz LD Čertova hora v Harrachově a tam je turistů opravdu hodně, zvlášť v takový slunný den, jako byl třeba dnes. Přesto se poctivě drží půlhodinky a než se všichni (maminky, detičky, babičky, kočárky, kola, pejsci, kočičky...) naloží, pak převezou, zpomalí a zase slezou, tak to trvá v takových dnech třeba 20 minut a za tu dobu už se u stanic opět nahromadí poměrně početná skupinka dalších a zase se musí důležitě sundavat šňůrka u turniketů, posouvat ty papírové hodiny "další jízda" apod. Chápu jízdní řád u kyvdalových lanovek, jako třeba Větruše, Petřín..prostě je JŘ a když je hodně lidí, jezdí se durch. Potřeboval bych znát úhel pohledu z druhé strany bariéry, bohužel praxe na lanovce mi už několikrát smolně padla a teď už se k tomu zase chvíli nedostanu... Co vy na to? :idea: :wink:
Šetří se motohodiny? Stojí to za ten opakovaný rozjezd? A co Jan Tleskač?
Třeba Kouty n. Des. se spoustou freeride-cyklokrosařů a nějaké Specialized promo akci, jela loni v době mé návštěvy po celý den...

Autor:  lesan.k [ pon kvě 20, 2013 7:14 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

Na Větruši jsou rádi za každého cestujícího, bylo nás tam asi 5 na celý objekt a každý měl kabinu pro sebe-když někdo přijde, jede se.

Autor:  KarosáK [ pon kvě 20, 2013 8:27 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

Jasně, ale říkám, že kyvadlové celkem chápu, nerozumím tomu u oběžných drah, kde (a když) je dost zájemců, tzn. třeba ten Harrachov, Ramzová-Šerák...víc mě vlastně nenapadá :lol: Ale co třeba takové Pustevny, Kleť... :idea:

Autor:  lesan.k [ stř kvě 22, 2013 9:29 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

S Kletí mám zkušenost, někdy by se hodil nepřetržitý provoz a nasazení čtyřsedaček :D

Autor:  Petkan [ stř kvě 22, 2013 11:06 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

lesan.k píše:
S Kletí mám zkušenost, někdy by se hodil nepřetržitý provoz a nasazení čtyřsedaček :D

No tak to taky úplně nechápu. Slušnej kopec se slušnym převýšením se zaběhlou vrcholovou chatou a hvězdárnou, takže celoroční provoz zajištěnej. Udělat tam sjezdovku se zasněžováním, tak bych řek, že návratnost investicí bude kratší než jinde.

Autor:  lesan.k [ čtv kvě 23, 2013 8:19 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

Pokusů o sjezdovku a novou lanovku už bylo několik, ale zelení jsou proti. :evil:

Autor:  Lóka [ úte črc 23, 2013 4:52 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

KarosáK > Provoz LD v půlhodinových intervalech má výhod několik, jednak je možnost zrychlení lanovky v době kdy neprobíhá výstup/nástup lidí, což vyhovuje např. návštěvníkům bikeparků kteří se díky tomu dostanou nahoru svižněji, jednak má obsluha určitý odpočinek (v dobách veder a návalů je nedocenitelná i ta desetiminutová pauza co zmiňuješ), a jednak má ten provoz určitý řád, že se skutečně jede "pro někoho" a v souvislé skupině. Samozřejmě, pokud je takový zájem o přepravu že pět minut před další jízdou ještě lanovka jede, nechá se zpravidla točit nepřetržitě do odbavení všech cestujících.

Autor:  Blahoš [ pon črc 07, 2014 8:42 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

Já bych se rád dotázal, jakými způsoby se zajišťuje záložní zdroj energie (pro poháněcí stanici) v případě výpadku. Minulý týden jsem se totiž setkal v rakouském Obergurglu s takovýmto problémem (konkrétně zde: http://seilbahntechnik.net/cs/lifts/12171/datas.htm). Nejspíše selhal přívod elektrické energie. V kabinkách uvízlo mnoho lidí. Po půhodině se podařilo ve strojovně spustit záložní generátor (nejspíše diesel agregát), ale všichni se slušně provezli, protože rychlost dosahovala okolo 1 m/s. Nejvíce nesnesitelný ovšem byl ten hluk vycházející ze stanice.

Musí být každá lanová dráha připravena podobným způsobem na výpadek elektrického proudu? Jaké systemý se používají? Využívá se již také standartních akumulátorů?
Pro mě to bylo poprvé, ale stává se to často? :)

Děkuji

Stránka 8 z 9 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/