Lanovky, vleky a lyžařská střediska
http://www.lanove-drahy.cz/forum/

Otázky a odpovědi k technice lanových drah
http://www.lanove-drahy.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=31
Stránka 7 z 9

Autor:  tomasek.mirko [ pon led 03, 2011 6:53 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

Ten nástupní pás je čistě kvůli komfortu, je pouze na investorovi a provozovateli, zda je ochoten do toho investovat. Takhle to vidím já, a v počtu sedaček bych neviděl žádný rozdíl, protože kromě toho, kolik lidí tam nastupuje má nástup naprosto identický každá sedačka.

Autor:  Radim [ pon led 03, 2011 7:10 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

Je to kvůli komfortu, ale u 6-sedaček s kapacitou 3200 osob/hod a více tam už je nutný.

Autor:  Thomas [ pon led 03, 2011 7:19 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

Ale nepochopim, jak si psal, že 8-sedačky nemají pás. Chci drahou lanovku 8-sedačku, ale kapacitu velkou nepotřebuji? Tak proč ji stavim??? To už asi nepochopim 8)

Autor:  Radim [ pon led 03, 2011 7:37 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

Tak důvodů proč postavit 8-sedačku přes vyšší pořizovací náklady i při nižší kapacitě (např. 2400 os/h) je více - větší časový interval sedaček - tzn. klidnější nastupování, jednodušší a méně nákladnější údržba díky menšímu počtu spínacích aparátů a v neposlední řadě marketing :wink:

Např. v Kitzbühelu už staví jenom 8-sedačky - mají je už 4 a letos budou stavět zřejmě další (jen cca 580 m dlouhou).

Autor:  Raskiss [ pon led 03, 2011 10:28 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

Radim píše:
Tak důvodů proč postavit 8-sedačku přes vyšší pořizovací náklady i při nižší kapacitě (např. 2400 os/h) je více - větší časový interval sedaček - tzn. klidnější nastupování, jednodušší a méně nákladnější údržba díky menšímu počtu spínacích aparátů a v neposlední řadě marketing :wink:

Např. v Kitzbühelu už staví jenom 8-sedačky - mají je už 4 a letos budou stavět zřejmě další (jen cca 580 m dlouhou).

jen doplnim byla tu diskuze o Husarove kopci u Noveho Mesta...tam maji na par metru 2 sedacku...tady se rkasne da videt rozdil mezi CR a Rakouskem...u nas marketing - 2 sedacka ...tam 8 sedacka a jeste pribali vyhrivani, oranzovou bublinu.....Dokonce jsem byl letos v Saalbachu a tam pridelavaji vyhrivani i na stare odpojitelne lanovky od Doppelmayera:-) a ani se tim nechlubi:-)

Autor:  Thomas [ pon led 03, 2011 10:50 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

Nemůžeš srovnávat ČR od velmi hornatého Rakouska, to prostě nejde srovnat. U nás je zima kratší, a nemáme tak velké hory abychom mohli stavět 8 - sedačky. Naše střediska jsou úplně na jiné úrovni. I když, že ve Špindlerově mlýně nemáme pořádnou 4 - sedačku s bublinama a vyhříváním, tak se to dá přetrpět. Stejně všichni jezdíme do Rakouska a do těchto středisek jezdíme jen ve volných dnech, nebo prodlouženém víkendu :idea:

Autor:  MTA [ pon led 03, 2011 11:13 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

Thomas píše:
...U nás je zima kratší...


S tímhle nesouhlasím třeba, když srovnáš Horní Mísečky nebo Praděd(kolikrát jezdily až do května, jinak pruměrné střediska jezdí do půlky, možná do konce března) a třeba nějaké známé alpské střediska(Většina z nich jezdí do půlky dubna, vyjma ledovců). Zima je tu srovnatelná...

Thomas píše:
...a nemáme tak velké hory abychom mohli stavět 8 - sedačky...


Hory sice velké nemáme ale to není tak zásadní, podívej se na již řečený Saalbach, tam jezdí vlastně vyškách 1000-2000m a vůbec to tam není špatné... Mají tam nějakých 50 lanovek a vleků, přičemž všechny sjezdovky směřují do údolí... To není o horách, ale o neschopnosti našich investorů, kteří nemají rádi změny. Pokaždé kupují nudné ,,fixní" sedačky i na místa, kam by se hodily odpojitelné lanovky, třeba i osmisedačky...

Autor:  tomasek.mirko [ úte led 04, 2011 8:01 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

MTA píše:
To není o horách, ale o neschopnosti našich investorů, kteří nemají rádi změny. Pokaždé kupují nudné ,,fixní" sedačky i na místa, kam by se hodily odpojitelné lanovky, třeba i osmisedačky...


Přesně tak, chtělo by to, aby stát přestal pro**ávat peníze přes politiky atd...a dal je do nadějných projektů...

Autor:  Thomas [ úte led 04, 2011 1:07 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

V politice to není Tomáši, prostě všechno je to na hlavu. Tady prostě se dobrý investor nenajde. Jakoby se tady něčeho báli. Teď už ale jdeme do ekonomie, tak se vraťme do techniky. Ale asi je fakt že zima je tu poslední dobou stejná jako ve vyšších pohoří. Ale stejně nás to upřímně mrzí. Příští rok se staví dvě 4-SLO a jedna s bublinami a já stejně nevěřím že se postaví. Později se to stejně změní na fixní :D Jak jsem si všiml tak na Lipně se zase plánují fixní 4-sedačku a už je to k smíchu. jakoby středisko nemělo peníze :| Připadám si jako v daleké Francici, kde se vozili buď teleskopickými odpojitelnými vleky anebo 4-sedačka fixními i do 2000m ! Fixní 4-sedačka se už většinou v alpách používá max. do 500m. Tady se na odpojitelnou teprve zamýšlí až po 1200m :|

Autor:  tomasek.mirko [ úte led 04, 2011 3:25 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

Na 1000m tvoří tyto technologie mezi sebou rozdíl celkem málé 3 minuty...kdybys byl inevstor, taky na takovouhle vzdálenost nepudeš do odpojky, která je o 30 m. dražší.-..

Autor:  OFF [ úte led 04, 2011 4:25 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

Jde o to jaký buděš investor. Pokud máš peníze a "nejedeš na doraz" tak se ti určitě vyplatí investovat 30M navíc do odpojky, ono se to časem vrátí.
Problém je ale i trochu v lidech, že to nedávají střediskum které na ně serou znát. Viz. třeba Pec pod Sněžkou. Přes svátky museli zavřít cestu do Pece protože tam bylo prostě moc lidí. A přitom za posledních pomalu 10 let nic pro ně neudělali. Všude samý vleky a jediná lanovka je obyčejný fixní dopll, která má dnes každý druhý střediko (i fakt malinký).

Autor:  Thomas [ úte led 04, 2011 6:27 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

Prosím nemluvme sprostě, nejsem sice admin, ale toto fórum čte velmi hodně lidí a ne jen přihlašovaní 8) Nemluvme tu sprostě :ne:

V Krkonoších se to nikdy nezmění. Beru to moc pesimisticky. Žádné spojení třeba Černá hora a Pec se nespojí. Já ani nevím co chce Pec s těmi pěnzi dělat. Dlouho do něčeho neinvestovala. Možná chtěli fakt už šetřit pořádné peníze na tu Sněžku.

Autor:  OFF [ úte led 04, 2011 7:27 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

Za sprosté slovo se omlouvám :oops: .
Jinak, lyžařský areál Ski Pec a.s., který je provozovatelem vleků a lanovky Bramberk nemá nic společného s městem ani lanovkou na Sněžku. Takže skutečně nemá Ski Pec a.s. proč šetřit na lanovku, která jim nepatří.
Jinak jsme už trošku mimo téma.

Autor:  Thomas [ úte led 04, 2011 7:52 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

Tak já nevím, je to zlozvyk

Autor:  tomasek.mirko [ stř led 05, 2011 7:57 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah

Třeba nás brzy překvapí nějakou dlouhou lanovkou s bublinami...co víte, radši se jim do toho nepleťme..

Stránka 7 z 9 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/