Lanovky, vleky a lyžařská střediska http://www.lanove-drahy.cz/forum/ |
|
výměna lan http://www.lanove-drahy.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=330 |
Stránka 1 z 1 |
Autor: | mar [ čtv říj 14, 2010 11:30 pm ] |
Předmět příspěvku: | výměna lan |
Dobrý den, jel jsem lanovkou na Sněžku a zajímalo by mne, jak se vyměňují a spojují lana. Děkuji. |
Autor: | lukulus [ pát říj 15, 2010 5:34 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: výměna lan |
mar píše: Dobrý den, jel jsem lanovkou na Sněžku a zajímalo by mne, jak se vyměňují a spojují lana. Děkuji. Tak na spojení lana se pokusím odpovědět. Jedná se o tzv. "záplet do nekonečné smičky" . Ale tu výměnu nevim... |
Autor: | lesan.k [ pát říj 15, 2010 6:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: výměna lan |
Podle mě se celé staré lano sundá a nandá se to nové jako u nové lanovky. Tak si to myslím já. |
Autor: | Lóka [ pát říj 15, 2010 7:54 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: výměna lan |
Konkrétně na Sněžce se mění lano častěji než u nových lanovek; u systému VR101 dochází k rychlejšímu opotřebení, takže je potřeba měnit jednou za dva, tři roky. Lano se doveze na mezistanici normálně na cívce, a potom se rozvině po trase, zaplete a nahodí na podpěry - víceméně jako u nových lanovek. Nevím jistě, zda při tom rozvinování chodí pěšky pod trasou a táhnou to lano sebou, nebo ho roztáhnou za pomoci starého které se sundá až potom, takhle do detailů jsem to nikdy nezjišťoval, ale pro základní pochopení je to snad jasné.. (tipoval bych ale druhou verzi) |
Autor: | martin.mr [ pon pro 20, 2010 1:56 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: výměna lan |
Zajímalo by mě, proč dochází u systému VR101 k rychlejšímu opotřebení lan proti moderním systémům? Je to dáno konstrukcí trasy, kde se výškově zalamuje lano mezi tlačnými a nosnými podpěrami nebo typem spínacího aparátu? |
Autor: | Lóka [ pon pro 20, 2010 4:29 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: výměna lan |
Kladky na těchto lanovkách většinou nemají gumové bandáže, za což to lano samozřejmě vděčné není. Jestli ho opotřebují konkrétně i aparáty VR101 nevím, ale vzhledem k tomu že odpojení je prováděno jednoduchým "odtržením" je to dost možné. |
Autor: | KarosáK [ úte kvě 24, 2011 10:32 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: výměna lan |
Byl jsem se povozit na Větruši a je to veliká paráda, mohu jen doporučit. Zajímalo by mne však, jak natahovali lana přes rozsáhlé kolejiště zdejšího železničního uzlu Případně jak se natahují lana přes široká, či hluboká údolí Lano od vleku, či sedačkovky se dá roztahat ze země, ale zde Dík |
Autor: | jirmicz [ úte kvě 24, 2011 12:36 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: výměna lan |
no helikoptérou=největší pomocník při výstavbě lanovek jinak když se zaplétá lano tak je vždy pomocné které je dané přes kladky a konec se zaplete začátek nového a pak se pomocí toho pomocného lana se vlastně dostane lano přes kladky, lanáče. no a udělá se záplet. a je to. 2 dny brutál práce a já to napsal na 2 řádky |
Autor: | Lóka [ čtv kvě 26, 2011 6:54 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: výměna lan |
Na Větruši byla ještě natažena ochranná síť nad (resp. tedy pod) celou trasou, její kotevní lana jsou ještě vidět na mých fotkách ze stavby (např. http://www.lanove-drahy.cz/fotogalerie/ ... usev65.jpg ). Samotné natahování pak už tak zdlouhavé nebylo, nerad bych teď kecal ale mám dojem že jim to zabralo necelý den, akorát se to natahovalo v mlze |
Stránka 1 z 1 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |