Právě je čtv bře 28, 2024 4:39 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Lanovky s dvojitým nástupem
PříspěvekNapsal: pát úno 04, 2011 5:42 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 26, 2010 8:16 pm
Příspěvky: 522
Bydliště: Vysočina
Vzdálenost by na trati dělala 20m, ve stanici cca 4m....možná by šlo, že vlastně by se na jednu lanovou dráhu nastupovalo ze dvou míst (viz. obrázek níže), 1. nástup by byl 90° a druhý by byl paralelní, prodleva mezi otevřením branky by tedy byla přijatelných 8 sekund...
Příloha:
Bez názvu.JPG
Bez názvu.JPG [ 19.9 KiB | Zobrazeno 9873 krát ]


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kouty nad Desnou - K3 Sport
PříspěvekNapsal: pát úno 04, 2011 6:40 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: úte pro 30, 2008 7:46 pm
Příspěvky: 435
Bydliště: Olomouc
Tam je ale ten problém, že když budou nastupovat ti první 8 sec. tak k těm druhým nemá kdy přijet prázdná sedačka.


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kouty nad Desnou - K3 Sport
PříspěvekNapsal: pát úno 04, 2011 11:39 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 26, 2010 8:16 pm
Příspěvky: 522
Bydliště: Vysočina
No ale pouze každou druhou sedačku by lidi obsadili hned na prvním nástupišti, a ostatní by se obsazovali až na druhém...


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kouty nad Desnou - K3 Sport
PříspěvekNapsal: sob úno 05, 2011 7:52 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: úte črc 13, 2010 9:11 am
Příspěvky: 323
Takovýto nástup jsem viděl někde ve Francii, kde si nepamatuju.


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kouty nad Desnou - K3 Sport
PříspěvekNapsal: sob úno 05, 2011 8:03 pm 
Offline
2S
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 10:24 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
lesan.k píše:
Takovýto nástup jsem viděl někde ve Francii, kde si nepamatuju.

no ve Val Thorens je 6-ti sedačka se dvěma nástupy


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kouty nad Desnou - K3 Sport
PříspěvekNapsal: sob úno 05, 2011 8:27 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 26, 2010 8:16 pm
Příspěvky: 522
Bydliště: Vysočina
ale tam je ten nástup myslím řešen trošku jinak, než v mém návhu ne?


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kouty nad Desnou - K3 Sport
PříspěvekNapsal: sob úno 05, 2011 9:43 pm 
Offline
2S
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 10:24 pm
Příspěvky: 270
Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
tomasek.mirko píše:
ale tam je ten nástup myslím řešen trošku jinak, než v mém návhu ne?

jo uplně. sedačky se rozdělují do dvou směrů a jsou vedle sebe dvě nástupiště. ten tvůj návrh je trochu nereálný, protože by lidi, kteří nastoupí z boku přejížděli nástupště těm druhým co nastupují ze předu. za nástupem na sedačku hned potřebuješ díru. takzvaný "taxis" :D


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Kouty nad Desnou - K3 Sport
PříspěvekNapsal: sob úno 05, 2011 10:19 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 26, 2010 8:16 pm
Příspěvky: 522
Bydliště: Vysočina
No o tom jsem přemýšlel, ale vymyslel jsem že vlastně nástupní pás od 1. nástupu by vedl až k nástupnímu pásu 2. nástupu, s tím že 1. nástupní pás by vždy dovezl lyžaře na konec pásu, zastavil se, pak se opět rozjel a tak, druhý nástupní pás by byl již normální chápeš?


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lanovky s dvojitým nástupem
PříspěvekNapsal: ned úno 06, 2011 9:27 am 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 5:14 pm
Příspěvky: 361
Bydliště: Děčín
Schémata dvojitých nástupů, včetně pohyblivých nákresů, jsou na http://www.remontees-mecaniques.net/fon ... /tsd_6.php .

_________________
www.lanove-drahy.cz - vše o lanovkách v České republice


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lanovky s dvojitým nástupem
PříspěvekNapsal: ned úno 06, 2011 10:38 am 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 26, 2010 8:16 pm
Příspěvky: 522
Bydliště: Vysočina
Přesně, ten 1. nástup jsem tady popisoval, akorát ve verzi osmisedačkové a s intervalem na trati 4s a ve stanicích 5,9 resp. 4,3 sekundy..


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lanovky s dvojitým nástupem
PříspěvekNapsal: ned úno 06, 2011 10:57 am 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 5:08 pm
Příspěvky: 1209
Bydliště: Ostrava
tomasek.mirko píše:
Přesně, ten 1. nástup jsem tady popisoval, akorát ve verzi osmisedačkové a s intervalem na trati 4s a ve stanicích 5,9 resp. 4,3 sekundy..

a jak vidíš, tak se podle toho schématu dostaneš u šestisedačky na minimální interval 5,4 s, rozhodně tedy ne na 4 s. A u osmisedačky by ten minimální interval byl ještě o něco větší.

_________________
www.lanove-drahy.cz - vše o lanovkách v České republice


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lanovky s dvojitým nástupem
PříspěvekNapsal: ned úno 06, 2011 12:00 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 26, 2010 8:16 pm
Příspěvky: 522
Bydliště: Vysočina
Oni tam nepíší, kolik je minimum ;-) každopádně tam by sice byl jakoby interval sedaček relativně malej, jenže jelikož by vždy každá druhá sedačka již při průjezdu 2. nástupištěm byla plná, je tam plno času na přípravu k vyjetí na nástupní pás...


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lanovky s dvojitým nástupem
PříspěvekNapsal: ned úno 06, 2011 12:38 pm 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 5:14 pm
Příspěvky: 361
Bydliště: Děčín
Na zmíněných schématech je už takhle vidět, že sedačka při otáčení jen těsně míjí okrajového lyžaře, v tom bych určitý problém viděl...

_________________
www.lanove-drahy.cz - vše o lanovkách v České republice


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lanovky s dvojitým nástupem
PříspěvekNapsal: ned úno 06, 2011 12:44 pm 
Offline
4-MGD

Registrován: čtv bře 25, 2010 1:07 am
Příspěvky: 102
Nemluvě o tom, že schéma zobrazuje "dokonalé" lyžaře, ale při reálném nasazení je nutno počítat s nějakou rezervou.
Né každý je schopnej nastupovat přesně a i u 6 sedaček s přepravní kapacitou 1800 osob/h, a tudíž hromadou času na nástup, jsem viděl takový nešiky, že se musela lanovka ještě zpomalovat :roll: .


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Lanovky s dvojitým nástupem
PříspěvekNapsal: ned úno 06, 2011 12:48 pm 
Offline
Moderátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 5:14 pm
Příspěvky: 361
Bydliště: Děčín
No právě, s tím jsou problémy i na normálních našich odpojitelných 4-sedačkách :D
Někdy je naopak lepší "vystresovat" lyžaře rychlostí, aby neměli čas se ohlížet a blbnout, pak bývá ten provoz celkem hezky plynulý.

_________________
www.lanove-drahy.cz - vše o lanovkách v České republice


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz