Lanovky, vleky a lyžařská střediska
http://www.lanove-drahy.cz/forum/

Lanovky s dvojitým nástupem
http://www.lanove-drahy.cz/forum/viewtopic.php?f=17&t=423
Stránka 1 z 2

Autor:  tomasek.mirko [ pát úno 04, 2011 5:42 pm ]
Předmět příspěvku:  Lanovky s dvojitým nástupem

Vzdálenost by na trati dělala 20m, ve stanici cca 4m....možná by šlo, že vlastně by se na jednu lanovou dráhu nastupovalo ze dvou míst (viz. obrázek níže), 1. nástup by byl 90° a druhý by byl paralelní, prodleva mezi otevřením branky by tedy byla přijatelných 8 sekund...
Příloha:
Bez názvu.JPG
Bez názvu.JPG [ 19.9 KiB | Zobrazeno 10645 krát ]

Autor:  Milan [ pát úno 04, 2011 6:40 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Kouty nad Desnou - K3 Sport

Tam je ale ten problém, že když budou nastupovat ti první 8 sec. tak k těm druhým nemá kdy přijet prázdná sedačka.

Autor:  tomasek.mirko [ pát úno 04, 2011 11:39 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Kouty nad Desnou - K3 Sport

No ale pouze každou druhou sedačku by lidi obsadili hned na prvním nástupišti, a ostatní by se obsazovali až na druhém...

Autor:  lesan.k [ sob úno 05, 2011 7:52 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Kouty nad Desnou - K3 Sport

Takovýto nástup jsem viděl někde ve Francii, kde si nepamatuju.

Autor:  jirmicz [ sob úno 05, 2011 8:03 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Kouty nad Desnou - K3 Sport

lesan.k píše:
Takovýto nástup jsem viděl někde ve Francii, kde si nepamatuju.

no ve Val Thorens je 6-ti sedačka se dvěma nástupy

Autor:  tomasek.mirko [ sob úno 05, 2011 8:27 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Kouty nad Desnou - K3 Sport

ale tam je ten nástup myslím řešen trošku jinak, než v mém návhu ne?

Autor:  jirmicz [ sob úno 05, 2011 9:43 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Kouty nad Desnou - K3 Sport

tomasek.mirko píše:
ale tam je ten nástup myslím řešen trošku jinak, než v mém návhu ne?

jo uplně. sedačky se rozdělují do dvou směrů a jsou vedle sebe dvě nástupiště. ten tvůj návrh je trochu nereálný, protože by lidi, kteří nastoupí z boku přejížděli nástupště těm druhým co nastupují ze předu. za nástupem na sedačku hned potřebuješ díru. takzvaný "taxis" :D

Autor:  tomasek.mirko [ sob úno 05, 2011 10:19 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Kouty nad Desnou - K3 Sport

No o tom jsem přemýšlel, ale vymyslel jsem že vlastně nástupní pás od 1. nástupu by vedl až k nástupnímu pásu 2. nástupu, s tím že 1. nástupní pás by vždy dovezl lyžaře na konec pásu, zastavil se, pak se opět rozjel a tak, druhý nástupní pás by byl již normální chápeš?

Autor:  Lóka [ ned úno 06, 2011 9:27 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Lanovky s dvojitým nástupem

Schémata dvojitých nástupů, včetně pohyblivých nákresů, jsou na http://www.remontees-mecaniques.net/fon ... /tsd_6.php .

Autor:  tomasek.mirko [ ned úno 06, 2011 10:38 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Lanovky s dvojitým nástupem

Přesně, ten 1. nástup jsem tady popisoval, akorát ve verzi osmisedačkové a s intervalem na trati 4s a ve stanicích 5,9 resp. 4,3 sekundy..

Autor:  Radim [ ned úno 06, 2011 10:57 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Lanovky s dvojitým nástupem

tomasek.mirko píše:
Přesně, ten 1. nástup jsem tady popisoval, akorát ve verzi osmisedačkové a s intervalem na trati 4s a ve stanicích 5,9 resp. 4,3 sekundy..

a jak vidíš, tak se podle toho schématu dostaneš u šestisedačky na minimální interval 5,4 s, rozhodně tedy ne na 4 s. A u osmisedačky by ten minimální interval byl ještě o něco větší.

Autor:  tomasek.mirko [ ned úno 06, 2011 12:00 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Lanovky s dvojitým nástupem

Oni tam nepíší, kolik je minimum ;-) každopádně tam by sice byl jakoby interval sedaček relativně malej, jenže jelikož by vždy každá druhá sedačka již při průjezdu 2. nástupištěm byla plná, je tam plno času na přípravu k vyjetí na nástupní pás...

Autor:  Lóka [ ned úno 06, 2011 12:38 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Lanovky s dvojitým nástupem

Na zmíněných schématech je už takhle vidět, že sedačka při otáčení jen těsně míjí okrajového lyžaře, v tom bych určitý problém viděl...

Autor:  OFF [ ned úno 06, 2011 12:44 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Lanovky s dvojitým nástupem

Nemluvě o tom, že schéma zobrazuje "dokonalé" lyžaře, ale při reálném nasazení je nutno počítat s nějakou rezervou.
Né každý je schopnej nastupovat přesně a i u 6 sedaček s přepravní kapacitou 1800 osob/h, a tudíž hromadou času na nástup, jsem viděl takový nešiky, že se musela lanovka ještě zpomalovat :roll: .

Autor:  Lóka [ ned úno 06, 2011 12:48 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Lanovky s dvojitým nástupem

No právě, s tím jsou problémy i na normálních našich odpojitelných 4-sedačkách :D
Někdy je naopak lepší "vystresovat" lyžaře rychlostí, aby neměli čas se ohlížet a blbnout, pak bývá ten provoz celkem hezky plynulý.

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/