Já už jsem se od toho celkem vyjádřil, je prakticky 2x rychlejší než kotva, odpojuje se z lana, má 2x víc podpěr než kotva, i když spáteční trasa bývá většinu z části někdy i jen pár podpěr, tak tažná trasa bývá osazena podpěrami na každém malém stoupaní. Unášeč se skládá z několika částí, přesně ani nevím jak vnitřek vypadá a to jsem ho hledal na několika stránkách ale není nikde moc pořádně popsán, kdyby někdo něco našel byl bych rád

Vratná stanice, jak víte bývá většinou zase složitá, celé je to postavené na složitých částech, které potřebují velkou obnovu

Musí se více promazávat. Hlavně ten vlek ale proti kotvě není proti starým transporťáckým starým kotvám tak zaostalý. Proto ještě jezdí do dnes a dál se staví, ale v menším množství. Staré kotvy už jsou skoro všechny nahrazeny moderními kotvami nebo lanovkami dnešní doby. Třeba i tento vlek byl postaven v roce 1980, ale neberte mě za slovo sám to nevím

Můj oblíbený vlek v Jasné do Derešského kotle jezdí do dnes a je v kritickém stavu a žije 30 let.
Možná že je to tím. Možná že ty nová Háčka nebudou zas takovou údržbu potřebovat. Ve Francii má Pomagalski má už uplný jiný ráz, vypadají fakticky moderně ty jejich teleskopické vleky.
Sám jsem byl u Tatraliftu na náštěvě, je to teda delší dobu tak už si to moc nepamatuji

Jinak vím zalomená bývá na : Špičáku na Šumavě a Jizerkách,Středisko Belveder na Šumavě , Bouřňáku,Telnici, V Beskydech na Hamrech ( velmi málo známé středisko) , Rokytnice, Orlických horách.

Snad nejvíc oblíbená poma a nekrásnější trasa v čechách se mi Líbila na zrušeném vleku na Špičáku na Šumavě.
A jaké Trasy vám se nejvíc líbí
kdyby tak zakládám o tomt nové téma
