Lanovky, vleky a lyžařská střediska
http://www.lanove-drahy.cz/forum/

Transporta VL-500, Jalovec u Číchova
http://www.lanove-drahy.cz/forum/viewtopic.php?f=22&t=187
Stránka 1 z 2

Autor:  lukulus [ sob led 09, 2010 11:13 pm ]
Předmět příspěvku:  Transporta VL-500, Jalovec u Číchova

Tak menšší reportáž ze strojovny přibide i video :mrgreen: část videa

Přílohy:
Poznámka: pohled na strojovnu
P1091038.JPG
P1091038.JPG [ 57.76 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: tlačítko stop ve strojovně
P1091039.JPG
P1091039.JPG [ 34.64 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: pohaněcí lanáč
P1091042.JPG
P1091042.JPG [ 42.68 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: nosnotlačná kladková baterie
P1091043.JPG
P1091043.JPG [ 47.04 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: kotva vyjíždí na vratnou větev
P1091046.JPG
P1091046.JPG [ 54.66 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: motor a řemeny
P1091047.JPG
P1091047.JPG [ 55.04 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: pohaněcí lanáč
P1091048.JPG
P1091048.JPG [ 57.37 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: vypínač silnoproudu do dolní stanice
P1091049.JPG
P1091049.JPG [ 68.75 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: panel ovládání osvětlení strojovny
P1091050.JPG
P1091050.JPG [ 53.95 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: kontrola funkce ovládacích zařízení a tlačítka start stop
P1091051.JPG
P1091051.JPG [ 49.93 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: ampérmetr
P1091052.JPG
P1091052.JPG [ 55.48 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: kontrola proudu
P1091053.JPG
P1091053.JPG [ 66.42 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: nová elektronika s lokalizací pádu lana a stisknutí stopp tlačítek
P1091054.JPG
P1091054.JPG [ 44.03 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: nosnotlačné kladkové baterie na výjezdu ze strojovny
P1091055.JPG
P1091055.JPG [ 68.93 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: motor a řemeny
P1091056.JPG
P1091056.JPG [ 57.82 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: lanáč a kladkové baterie
P1091057.JPG
P1091057.JPG [ 46.64 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: teď to samé akorát bez mlhy
P1091061.JPG
P1091061.JPG [ 56.32 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: ovladač u strojovny
P1091062.JPG
P1091062.JPG [ 49.78 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: ovladač na vratech
P1091063.JPG
P1091063.JPG [ 47.72 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: výstupiště
P1091065.JPG
P1091065.JPG [ 80.37 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: vrcholová podpěra č.8
P1091066.JPG
P1091066.JPG [ 73.83 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: výjezd ze strojovny
P1091067.JPG
P1091067.JPG [ 62.56 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: unašeč číslo 14
P1091071.JPG
P1091071.JPG [ 79.67 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: unašeč č. 15
P1091072.JPG
P1091072.JPG [ 63.9 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: výstup
P1091078.JPG
P1091078.JPG [ 86.08 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: podpěra č.7 d nosnotlačnými kladkovými bateriemi
P1091079.JPG
P1091079.JPG [ 93.04 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: upozornění
P1091080.JPG
P1091080.JPG [ 72.36 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: čtyřkladka
P1091081.JPG
P1091081.JPG [ 76.59 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: unašeč na čtyřkladce
P1091082.JPG
P1091082.JPG [ 75.68 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: montážní plošina
P1091083.JPG
P1091083.JPG [ 73.63 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: práce strojného
P1091087.JPG
P1091087.JPG [ 51.99 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: opět
P1091088.JPG
P1091088.JPG [ 57.93 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: staré unašeče transporta
P1091089.JPG
P1091089.JPG [ 65.66 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: originální bubínuk transporta (nyní jsou používány bubínky Doppelmayr)
P1091090.JPG
P1091090.JPG [ 71.03 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: úcyty doppelmayr (jejich obloučky vyhazovali lano) byli tedy nahrazeny starými transporťáckými
P1091091.JPG
P1091091.JPG [ 63.55 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: kompletní unašeč Doppelmayr
P1091092.JPG
P1091092.JPG [ 65.43 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]
Poznámka: transporťácké unašeče
P1091093.JPG
P1091093.JPG [ 67.93 KiB | Zobrazeno 16067 krát ]

Autor:  tomasek.mirko [ pon pro 06, 2010 4:21 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Transporta VL-500, Jalovec u Číchova

netušil jsem, že dodnes kotvy Transporta jsou v provozu.

Autor:  KarosáK [ pon pro 06, 2010 7:07 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Transporta VL-500, Jalovec u Číchova

Ja, natürlich :ano: Jenom co já vím, tak: 2x Studenov (Rokytnice n. Jiz.), 2x Bedřichov, pak zjevně toto, dále je nějaká u České Třebové (taky nějaký Vrch), o tom byl článek v IB (edit: Jo, tohle je von, už se mi načetly fotky :lol: ), jedna parádní echt Transporta hnije na Rýžovišti v Harrachově (Z té už jsou pro second hand použitelné jen konstrukční prvky-brány, stanice. Vše ostatní mnoho let zalehlé), mimo provoz min. 10 let....a ještě někdo poradí :?: :idea: :wink:

Autor:  tomasek.mirko [ pon pro 06, 2010 7:11 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Transporta VL-500, Jalovec u Číchova

KarosáK píše:
Ja, natürlich :ano: Jenom co já vím, tak: 2x Studenov (Rokytnice n. Jiz.), 2x Bedřichov, pak zjevně toto, dále je nějaká u České Třebové (taky nějaký Vrch), o tom byl článek v IB (edit: Jo, tohle je von, už se mi načetly fotky :lol: ), jedna parádní echt Transporta hnije na Rýžovišti v Harrachově (Z té už jsou pro second hand použitelné jen konstrukční prvky-brány, stanice. Vše ostatní mnoho let zalehlé), mimo provoz min. 10 let....a ještě někdo poradí :?: :idea: :wink:


V Bedřichově jsou dvě kotvy? Jedna je, co vím na Malinovce a druhá?

Autor:  jirmicz [ pon pro 06, 2010 7:36 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Transporta VL-500, Jalovec u Číchova

tomasek.mirko píše:
KarosáK píše:
Ja, natürlich :ano: Jenom co já vím, tak: 2x Studenov (Rokytnice n. Jiz.), 2x Bedřichov, pak zjevně toto, dále je nějaká u České Třebové (taky nějaký Vrch), o tom byl článek v IB (edit: Jo, tohle je von, už se mi načetly fotky :lol: ), jedna parádní echt Transporta hnije na Rýžovišti v Harrachově (Z té už jsou pro second hand použitelné jen konstrukční prvky-brány, stanice. Vše ostatní mnoho let zalehlé), mimo provoz min. 10 let....a ještě někdo poradí :?: :idea: :wink:


V Bedřichově jsou dvě kotvy? Jedna je, co vím na Malinovce a druhá?


vedle pomy co je večerní

Autor:  tomasek.mirko [ pon pro 06, 2010 7:50 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Transporta VL-500, Jalovec u Číchova

jirmicz píše:
tomasek.mirko píše:
KarosáK píše:
Ja, natürlich :ano: Jenom co já vím, tak: 2x Studenov (Rokytnice n. Jiz.), 2x Bedřichov, pak zjevně toto, dále je nějaká u České Třebové (taky nějaký Vrch), o tom byl článek v IB (edit: Jo, tohle je von, už se mi načetly fotky :lol: ), jedna parádní echt Transporta hnije na Rýžovišti v Harrachově (Z té už jsou pro second hand použitelné jen konstrukční prvky-brány, stanice. Vše ostatní mnoho let zalehlé), mimo provoz min. 10 let....a ještě někdo poradí :?: :idea: :wink:


V Bedřichově jsou dvě kotvy? Jedna je, co vím na Malinovce a druhá?


vedle pomy co je večerní


večerní poma = Malinovka :D

Autor:  Thomas [ pon pro 06, 2010 7:54 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Transporta VL-500, Jalovec u Číchova

Když se podíváš na kreslenou mapku Bedřichova tak vlek uplně vpravo jménem Weber :wink:

Jinak ještě jsi zapoměl na Benecko kde je ještě uplnej unikát. Kde se kotva vyhazuje uplně u vratného kola :wink: což někdy vede k tomu, že se kotva vyhodí a zamotá kolem podpěry :D

Autor:  tomasek.mirko [ pon pro 06, 2010 7:57 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Transporta VL-500, Jalovec u Číchova

Thomas píše:
Když se podíváš na kreslenou mapku Bedřichova tak vlek uplně vpravo jménem Weber :wink:

Jinak ještě jsi zapoměl na Benecko kde je ještě uplnej unikát. Kde se kotva vyhazuje uplně u vratného kola :wink: což někdy vede k tomu, že se kotva vyhodí a zamotá kolem podpěry :D


ajo, Weber ;-) na Benecku sem nikdy nebyl...

Autor:  KarosáK [ pon pro 06, 2010 7:58 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Transporta VL-500, Jalovec u Číchova

Když to vezmu zleva, tak se v Bedřichově nachází :arrow:
E-Liaz (Tatrapoma F10)
D-Klindera (Tatrapoma P)
C-dětské hřiště (Tatrapoma P)
B-Malinovka I (Transporta)
A-Malinovka II (Tatrapoma H130)
H+I paralelky Pastviny (Tatrapomy H130)
J-Weber (Transporta)

Autor:  tomasek.mirko [ pon pro 06, 2010 7:59 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Transporta VL-500, Jalovec u Číchova

KarosáK píše:
Když to vezmu zleva, tak se v Bedřichově nachází :arrow:
E-Liaz (Tatrapoma F10)
D-Klindera (Tatrapoma P)
C-dětské hřiště (Tatrapoma P)
B-Malinovka I (Transporta)
A-Malinovka II (Tatrapoma H130)
H+I paralelky Pastviny (Tatrapomy H130)
J-Weber (Transporta)


OK, já jsem totiž zatím vyzkoušel jen pomu Malinovku...

Autor:  KarosáK [ pon pro 06, 2010 8:10 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Transporta VL-500, Jalovec u Číchova

Thomas píše:
Kde se kotva vyhazuje uplně u vratného kola :wink: což někdy vede k tomu, že se kotva vyhodí a zamotá kolem podpěry :D

Já nevím, jak moc pamatuješ provoz Transport, ale toto bývalo naprosto běžné. Měl jsi kotvu držet v ruce tak dlouho, dokud závěs neobjede lanáč, a až potom co se ti závěs vracel vstříc, jsi měl kotvu pustit a tato se s klidem namotala :!: Problémem bylo právě to poletování kotev a neukázněnost lyžařů, kteří to odhazovali ledabyle (to ostatně dělají dodnes). Prvním průkopníkem v tomto byl, dej mu Pán věčnou slávu, Zdeněk Vokatý, jež stavěl právě Bědřichov (Weber), ale i Tanv. Špičák a tuším Severák-jih (vidíte, další Transporta) a zkoušel zde novinku-ukončení vleku za hřebenem, aby se vystupující dvojice sklouzla, tady se rozjela rychleji než vlek a ve chvíli, kdy se lidé pouští, nacházeli se +- pod bubínkem a kotva se stihla namotat ještě dříve, než dojede do vratné stanice. Na Weberu to lze sledovat poměrně dobře, fuguje to, na Tanv. Špičáku to taky fungovalo. Až pak přísly různé zachycovací "hrábě", šuplíky apod. Obrat "pod lanáčem" ještě dodnes funguje právě na tom Studenově (obou) 8)

Autor:  tomasek.mirko [ pon pro 06, 2010 8:15 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Transporta VL-500, Jalovec u Číchova

KarosáK píše:
Thomas píše:
Kde se kotva vyhazuje uplně u vratného kola :wink: což někdy vede k tomu, že se kotva vyhodí a zamotá kolem podpěry :D

Já nevím, jak moc pamatuješ provoz Transport, ale toto bývalo naprosto běžné. Měl jsi kotvu držet v ruce tak dlouho, dokud závěs neobjede lanáč, a až potom co se ti závěs vracel vstříc, jsi měl kotvu pustit a tato se s klidem namotala :!: Problémem bylo právě to poletování kotev a neukázněnost lyžařů, kteří to odhazovali ledabyle (to ostatně dělají dodnes). Prvním průkopníkem v tomto byl, dej mu Pán věčnou slávu, Zdeněk Vokatý, jež stavěl právě Bědřichov (Weber), ale i Tanv. Špičák a tuším Severák-jih (vidíte, další Transporta) a zkoušel zde novinku-ukončení vleku za hřebenem, aby se vystupující dvojice sklouzla, tady se rozjela rychleji než vlek a ve chvíli, kdy se lidé pouští, nacházeli se +- pod bubínkem a kotva se stihla namotat ještě dříve, než dojede do vratné stanice. Na Weberu to lze sledovat poměrně dobře, fuguje to, na Tanv. Špičáku to taky fungovalo. Až pak přísly různé zachycovací "hrábě", šuplíky apod. Obrat "pod lanáčem" ještě dodnes funguje právě na tom Studenově (obou) 8)


to u pom byl ještě lepší problém...když jsi ji hodně natáhl a pak rychle pustil, stávalo se, že vypadlo lano a bylo po lyžování ;-)

Autor:  KarosáK [ pon pro 06, 2010 8:24 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Transporta VL-500, Jalovec u Číchova

Ale to už člověk musel dělat kraviny, nebo spadnout přesně před podpěrou, aby řetízek vlítnul do kol, ale rozhodně to nebyl denní chléb.

Autor:  Thomas [ pon pro 06, 2010 8:38 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Transporta VL-500, Jalovec u Číchova

Mohli by udělat nějaké upozornění :!: Všichni jsou totiž zvyklí na moderní kotvy které odhodíš kamkoli a stejně se dobře zamotá :D

Autor:  tomasek.mirko [ pon pro 06, 2010 8:42 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Transporta VL-500, Jalovec u Číchova

Thomas píše:
Mohli by udělat nějaké upozornění :!: Všichni jsou totiž zvyklí na moderní kotvy které odhodíš kamkoli a stejně se dobře zamotá :D


Ty, odborník, to snad víš, tak naco upozornění :D

Stránka 1 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/