Lanovky, vleky a lyžařská střediska http://www.lanove-drahy.cz/forum/ |
|
KarosáKova lanová dopravní zařízení http://www.lanove-drahy.cz/forum/viewtopic.php?f=26&t=314 |
Stránka 1 z 2 |
Autor: | KarosáK [ pát zář 17, 2010 1:22 pm ] | |||||||||||||
Předmět příspěvku: | Re: KarosáKova lanová dopravní zařízení | |||||||||||||
Pro vlek jsem použi Tratrapomácké označení P (přenosný), kabinovka bude dle značení páteřního serveru KL-500 (nosnost 500g) A teď ještě pár fotek
|
Autor: | lukulus [ pát zář 17, 2010 7:07 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: KarosáKova lanová dopravní zařízení |
Prosím o ZIP Na email vlekar@seznam.cz |
Autor: | lesan.k [ sob zář 18, 2010 9:48 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: KarosáKova lanová dopravní zařízení |
Jak je dlouhá lanovkai vlek? |
Autor: | KarosáK [ ned zář 19, 2010 11:56 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: KarosáKova lanová dopravní zařízení |
Dohromady Vlek v celé délce je vyfotografován ve vlákně "Taky jsem blbnul s lanovkama" i s komentářem k délce lanovky. Jinak vlek má cca ~7 m, lanovka má v současné době 36 m, ale je variabilní, do pohody to maká kolem 40-45 m. Delší jsem to nezkoušel bo nemám lano ani lokalitu A včera mi nějakej živel přešmiknul tažnou smyčku, takže tam mám uzlík navíc |
Autor: | KarosáK [ ned bře 13, 2011 1:33 pm ] | ||
Předmět příspěvku: | Re: KarosáKova lanová dopravní zařízení | ||
Takže další přepravní sezóna se blíží (doufám) Přes zimu jsem konstrukční části schoval do kotce a kabinku si dal na poličku do pokoje s tím, že by po těch 10ti letech možná zasloužila nějakou revitalizaci, dám si jí na oči a snad mě v průběhu zimy něco napadne. I napadlo a tady jsou plody nový závěs, natření a zpevnění baterie, repas otočného čepu (není vidět), nové bočnice, modrý nátěr bočnic i spodku. Na modré bočnice bych rád bílou barvou vyvedl nápis "Lanová dráha Paseky n. Jiz.", pravděpodobně to stříknu přes šablonu, ale musím zajet pro sprej. Jinak jsem při podzimním úklidu natřel i dřevěné čáasti dolní stanice luxolem (palisandr+ořech, stejně jako horní), takže dílo má nyní jednotné barevné hnědomodré schéma, do hor myslím velmi schůdná kombinace
|
Autor: | vilemk [ ned bře 13, 2011 8:32 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: KarosáKova lanová dopravní zařízení |
Čoveče fakt pěkné . A to prostředí na stavbu ideální. To je je doma na zahradě? |
Autor: | KarosáK [ ned bře 13, 2011 8:40 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: KarosáKova lanová dopravní zařízení |
Tady jsou relativní pojmy "doma" i na "zahradě" Vlek je na našem pozemku hned za barákem, skála, ze které lanovky vede (loňskou sezóny vedla) je rovněž na našem pozemku, ale LD překračuje bývalou cestu (dnes pěšina) a dolní stanice už je za ní, na parcele souseda. Ale ploty tu v horách nemáme, takže je spíš potřeba sledovat, zdali je místo více či méně "na očích", a jestli zařízení nebude překážet. Při tom červnovém "Pohádkovém lese" bych chtěl lanovku umístit do středu obce, ale je to akce na jeden den, přes noc bych se bál to nechat takhle na očích. Stavba (pominu-li přivezení všech dílů) trvá cca hodinku, sklizeno může být do 30 min. Ty stanice se špatně přenáší jednomužně a práci při stavbě dá natažení lan a jejich vypnutí-je to věčné běhání nahoru a dolu. Jinak jsem během odpoledne vyříznul šablonky-na jedné straně "lanová dráha", na druhé "Paseky nad Jizerou". |
Autor: | jirmicz [ ned bře 13, 2011 9:32 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: KarosáKova lanová dopravní zařízení |
KarosáK píše: Tady jsou relativní pojmy "doma" i na "zahradě" Vlek je na našem pozemku hned za barákem, skála, ze které lanovky vede (loňskou sezóny vedla) je rovněž na našem pozemku, ale LD překračuje bývalou cestu (dnes pěšina) a dolní stanice už je za ní, na parcele souseda. Ale ploty tu v horách nemáme, takže je spíš potřeba sledovat, zdali je místo více či méně "na očích", a jestli zařízení nebude překážet. Při tom červnovém "Pohádkovém lese" bych chtěl lanovku umístit do středu obce, ale je to akce na jeden den, přes noc bych se bál to nechat takhle na očích. Stavba (pominu-li přivezení všech dílů) trvá cca hodinku, sklizeno může být do 30 min. Ty stanice se špatně přenáší jednomužně a práci při stavbě dá natažení lan a jejich vypnutí-je to věčné běhání nahoru a dolu. Jinak jsem během odpoledne vyříznul šablonky-na jedné straně "lanová dráha", na druhé "Paseky nad Jizerou". Ty jsi "Pasečák"?? |
Autor: | KarosáK [ stř bře 16, 2011 12:55 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: KarosáKova lanová dopravní zařízení |
Vyskytuji se v Pasekách poměrně často |
Autor: | Honczik [ stř bře 16, 2011 9:53 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: KarosáKova lanová dopravní zařízení |
Pěkná práce . Muselo dát práci že ? Jak dlouho si to asi tak stavěl ? |
Autor: | KarosáK [ stř bře 16, 2011 10:02 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: KarosáKova lanová dopravní zařízení |
Honczik píše: Pěkná práce . Muselo dát práci že ? Jak dlouho si to asi tak stavěl ? Poprvé jsem přispěl do vlákna o blbnutí s lanovkama, takže historii připomenu udtamtud: Visutá kabinovka se mi nejprve proháněla jen na nataženém provaze mezi stromy. Pak přišla úprava závěsu na jednostranný pro možnost jízdy přes podpěry, pak sbastlení horní stanice ze shnilého schodu. O pár let později již povedenější montáž dolní stanice. Vše poháněno jen taháním za tažný provázek-zde byl po léta největším kamenem úrazu pohon vyžadující plynulou regulaci, obousměrný chod a přívod elektrické energie do lokality hodné provozu této vistuté dráhy pod širým nebem. Až letos na jaře se realizace dočkal funkční a bezporuchový provoz lanovky 36 metrů dlouhé, poháněné akuvrtačkou-340 ot/min, rychlost ~0,75 m/s, napínání je prováděno závažím (15 kg) v horní stanici. Začal jsem na základce a dělal, jsem podle času, chuti, nápadu, zručnosti. S různými úpravami a vylepšeními na tom pracuji cca 8 let a z lanovky se stal již víceméně hotový kompaktní celek. Vylepšení se meze nekladou, např. přidělávání detailů, osvětlení, zabezpečovací zažízení, pak třeba ten pohon, abych nemusel akuvrtačku držet v ruce (spínač)...ale není spěch |
Autor: | lesan.k [ čtv bře 17, 2011 5:19 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: KarosáKova lanová dopravní zařízení |
Já akuvrtačku taky zkoušel. Nevybíjíse ti moc? Mě se strašně vybíjela. |
Autor: | KarosáK [ čtv bře 17, 2011 8:40 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: KarosáKova lanová dopravní zařízení |
Je poznat, když jezdím prázdný. Vybije se dřív, když jezdím naložený. Na jeden akumulátor (střídám 2) vydržím jezdit bez přestávek nahorů a dolů něco kolem půlhodinky. Ale to musím fakt švihat jednu jízdu za druhou. To jsem zkoušel při zátěžových jízdách, ale většinou strnule sedět obkročno na tom prkně nevydržím, takže se v pauzičkách protahuji. Když mám k dispozici oba akumulátory, tak to stačí na zhruba 2-2,5 hodiny srandy. Většinou je to tak, že odpoledne si jdu na hodinku zajezdit a vybiju jeden. Dostačující. Pokud bych šel do celodenního provozu, jezdil bych řekněme v 5` intervalu a střídal akumulátory v nabíječce, aby se stíhaly dobíjet. A pak mám ještě jeden technický problém převod v akuvrtačce je pravděpodobně samosvorný a umí jen pohánět, nikoli brzdit, takže jakmile se začne lanáč otáčet rychleji, než sklíčidlo, začnou se ve stroji "počítat zuby" a když je to naložený, převody se hryznou. Takže musím při jízdě dolů přibržďovat sklíčidlo, aby byly převody stále v tahu |
Autor: | lesan.k [ pát bře 18, 2011 2:41 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: KarosáKova lanová dopravní zařízení |
Mě rozčilovala ta brzda na vrtačce, ono to začne drnčet a když je to na špantý stupeň, ani se to nerozjede. |
Stránka 1 z 2 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |