Právě je pát dub 26, 2024 4:54 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Hádanka - ne Kde ale PROČ?: VYŘEŠENO
PříspěvekNapsal: ned srp 19, 2018 8:34 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř úno 17, 2010 2:34 pm
Příspěvky: 702
Dávám zde netypickou hádanku. Jedná se o 2 cedule ze dvou zvratkových vleků - první je z Královce, druhá z Jeleňovské. Otázka zní: Proč na první ceduli doporučují nechat dojet uvolněný závěs k vyhazovači a na druhé doporučí přesný opak, tedy zůstat v plném závěsu?

Pro nápovědu slouží téma "Staré kotvové vleky (kotvičky, zvratky)", kde lze jednak najít vyhazovače těchto vleků a možná jsem tak i vysvětloval proč.

Odpovědi přes PM, dotazy klidně zde.


Přílohy:
Poznámka: Královec
20180814_181153.jpg
20180814_181153.jpg [ 191.04 KiB | Zobrazeno 2903 krát ]
Poznámka: Jeleňovská
IMG_0233.jpg
IMG_0233.jpg [ 131.53 KiB | Zobrazeno 2903 krát ]


Naposledy upravil vilemk dne čtv kvě 02, 2019 11:21 am, celkově upraveno 1
Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hádanka - ne Kde ale PROČ?
PříspěvekNapsal: stř říj 10, 2018 4:02 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř úno 17, 2010 2:34 pm
Příspěvky: 702
Zatím uhodl jen deti.


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hádanka - ne Kde ale PROČ?
PříspěvekNapsal: úte dub 30, 2019 3:11 pm 
Offline
Funitel

Registrován: úte dub 16, 2013 1:38 pm
Příspěvky: 209
Nebude rozhřešení? Občas si na tohle vzpomenu, že by mě ten důvod teda zajímal...

Honza


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Hádanka - ne Kde ale PROČ? :VYŘEŠENO
PříspěvekNapsal: úte dub 30, 2019 11:44 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř úno 17, 2010 2:34 pm
Příspěvky: 702
Uplně jsem na to zapomněl :-). V podstatě jsi to popsal správně.

Odpověd je jednoduchá - pokud byl vyhazovač na tažné větvi (typicky pokud byl pohon nahoře) musel se závěs uvolnit - jinak závěs projel nebo u pevných vyhazovačů před ním "drncal" na místě a lomcoval s celou podpěrou.

Pokud byl vyhazovač za lanáčem na vratné větvi a lyžař závěs neuvolnil v tahu, tak po přejetí lanáče se sám uvolnil z tahu a vyhazovač měl "lehkou práci".

Vyhazovač na vratné byl mnohem spolehlivější. Proto některé vleky s pohonem nahoře měly zajímavou fintu - před vjetím do strojovny bylo lano na prvním lanáči otočeno zpět o 180°, tam byl vyhazovač a za vyhazovačem byl druhý lanáč, který lano otočil znova o 180° a tím ho vrátil do původního směru.


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 4 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz