Našel jsem tohle forum
https://www.remontees-mecaniques.net/fo ... opic=13626 bohužel opět FR.
Ale vyčetl jsem z toho cca následující:
Pohon byl zřejmě hydraulický, tzn naftové motory poháněly čerpadla a kladky měly hydromotory, co s nimi otáčely. Dle mě to plyne i z fotky trosek po havárii, kde je vidět dost poškozených hydraulických hadic. Navíc to dává i technický smysl, takhle je relativně snadné přenést moment síly na kladky bez masivních hřídelí a různých úhlových převodů. Má to ale i nevýhody (třeba údržba musela být IMHo peklo). Hydraulicky byl zřejmě zajišťován i přítlak na lano, kde k sobě byly tlačeny kladky.
Havárie tady vypadá tak, že na konci dne, kdy navíc testovací týmy v horní a dolní stanici neměly spojení došlo k situaci, kdy na jednu trasu byly vyslány kabiny z obou směrů (shora dolů i zdola nahoru) a v okamžiku, kdy se vizuálně zkontaktovali u kabiny jedoucí směrem dolů při pokusu zastavit selhaly brzdy a ta tím pádem smetla protijedoucí kabinu.
Jinak tne provoz dvou kabin jsme chápal podobně, ale i tak to dává omezený smysl.. když mám větší nával nahoru, tak můžu vyslat dvě kabiny za sebou ale pak stejně musím počkat, až se obě vrátí (i když druhým směrem můžu obsazovat jen jednu a druhou nechat jet prázdnou, tím urychlit odbavení).
Při provozu na dvou paralelních trasách by bylo možné pro trasu nahoru používat například dvě kabiny a dolů jen jednu, ale znamenalo by to, že návrat bude vždy prázdný a to není efektivní. Pokud by byla pro každý směr vyhrazená trasa, znamená to na koncových stanicích přehazovat, což by ale neměl být zásadní problém, mělo by tím jít najet na pevnoý nosník a zrealizovat výhybku. Našel jsem video Aerobusu
https://cs.wikipedia.org/wiki/Aerobus, kde to bylo vidět. Tady
https://www.youtube.com/watch?v=wE_3zYoIH5U v čase cca 5:30.
Honza