Lanovky, vleky a lyžařská střediska
http://www.lanove-drahy.cz/forum/

lesní přízraky
http://www.lanove-drahy.cz/forum/viewtopic.php?f=33&t=893
Stránka 2 z 2

Autor:  Radim [ ned úno 10, 2013 7:41 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: lesní přízraky

vilemk píše:
Mně přijde, že všechny ty staré vleky mají daleko hezčí prostředí než ty nové. Dřív vleky vedly uzoučkými lesními průsmyky,...atd. Ty nové LD a LV mi přijdou trochu nudné....(snad za tento názor nedostanu ban :lol: )

Ban ne, ale nepleť si průsmyk a průsek :wink:

Autor:  vilemk [ ned úno 10, 2013 10:57 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: lesní přízraky

No jo ta čeština :)

Autor:  lukulus [ čtv kvě 30, 2013 4:48 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: lesní přízraky

vilemk píše:
Jinak vleky EPV byly v Československu tak rozšířené, že by si zasloužily samotné téma. I když kvůli zákonu z r.2006 nemůžou jezdit, stále je jich u nás hodně.

Bavil jsem se s panem Březnem (inspektor a revizní technik DÚ) o legislativní problematice provozu EPV 300. EPV 300 stále legálně jezdit mohou, pokud projdou revizí podle vyhlášek z doby výroby vleku. Tudíž provoz těchto vleků nebyl ZAKÁZÁN! Pokud tedy uvidíte že někde tento vlek jede, může to být legální provoz ;) Tož tak :) (nevím teda jak přesně je to s tou revizí ale říkal že prostě EPV 300 mohou být doteď legálně v provozu ;) )

Autor:  IginLa [ čtv kvě 30, 2013 7:43 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: lesní přízraky

pan Března je hlavně spolumajitel Ski Jalovec :)
já sním naposledy mluvil na školení ani mě nenapadlo se zeptat

Autor:  vilemk [ čtv kvě 30, 2013 9:46 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: lesní přízraky

Tak to jsem překvapený. I když...pročítal jsem si ty zákony,předpisy, směrnice, normy atd. a v tom se normální smrtelník nemá šanci vyznat. Nepřehledné, nejasné...tak jako všechny naše pseudozákony. A taky by mě zajímalo, proč starší typ vleku KV400 museli rekostruovat (delší rameno na tažné straně, bezp. systém pro pád lana atd. - viz. vlek Spartak na Kohútce, vlek na Petrůvce,..) a vleky EPV300 teda ne.

Autor:  IginLa [ čtv kvě 30, 2013 10:16 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: lesní přízraky

vilemk píše:
Tak to jsem překvapený. I když...pročítal jsem si ty zákony,předpisy, směrnice, normy atd. a v tom se normální smrtelník nemá šanci vyznat. Nepřehledné, nejasné...tak jako všechny naše pseudozákony. A taky by mě zajímalo, proč starší typ vleku KV400 museli rekostruovat (delší rameno na tažné straně, bezp. systém pro pád lana atd. - viz. vlek Spartak na Kohútce, vlek na Petrůvce,..) a vleky EPV300 teda ne.



jak se budou dělat revize tak se zeptám a uděláme v tom pořádek
jen mě tak napadá jestli není rozdíl u vleku s nízkým vedením lana a vysokým vedením lana..........určitě předpisy rozlišují vleky tzv těžké a přenosné

vleky těžké sou vleky s vysokým vedením lana a pevnou patkou
do vleku přenosných patří EVP,MLV,Tatrapoma P..........atd rozdíl je jasný

a KV 400 by mělo být v těžké řadě.......jestli tam nebude ten problém,pouze domněnka,ty předpisy sou tak složité že.......... na školení se probírají ,ale převážně podmínky provozu

Autor:  IginLa [ stř pro 04, 2013 12:50 am ]
Předmět příspěvku:  Re: lesní přízraky

vilemk píše:
Mně přijde, že všechny ty staré vleky mají daleko hezčí prostředí než ty nové. Dřív vleky vedly uzoučkými lesními průsmyky,...atd. Ty nové LD a LV mi přijdou trochu nudné....(snad za tento názor nedostanu ban :lol: )



naprostý souhlas,jenže v dnešní době stavět vleky v nějakém průseku je bohužel nesmysl (dle mého názoru) další náklady nu upravu stopy (nákup malé rolby klasika se tam prostě nevleze např PB 300 atd)zasněžení stopy (další hydranty,odbočky od hl.řádu)případné osvětlení atd.....
toto se samozřejmě netýká lanovek,ale já lanovky neuznávám :D :D :D :D ale bohužel doba jde dopředu a i malým sřediskum se to nevyhne do budoucna nahrazovat vleky za lanovky

Autor:  deti [ stř lis 26, 2014 8:40 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: lesní přízraky

V novém územním plánu Žiliny bylo výrazně změněno rozložení plánovaných dopravních zařízení
na Hradisku. V první fázi se počítá s obnovou areálu v původním rozsahu s tím, že páteřním zařízením
bude namísto vleku lanovka. Následně bude vybudována lanovka i z východní strany, několik zpravidla kratičkých
a nesmyslně rozmístěných vleků, a další sjezdovky, z nichž část bude vyžadovat výrazné terénní úpravy,
aby místy nevedly do kopce.

Přílohy:
hradisko new.jpg
hradisko new.jpg [ 141.13 KiB | Zobrazeno 9573 krát ]

Autor:  vilemk [ stř lis 26, 2014 9:48 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: lesní přízraky

To je v těch místech, kde jsou trosky EPV300?

Autor:  deti [ čtv lis 27, 2014 7:53 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: lesní přízraky

Pozici původních vleků jsem vyznačil v plánku. Neznám aktuální stupeň jejich rozkladu,
poslední dva roky jsem se na ně neměl možnost podívat.

Přílohy:
hradisko new doplnek.jpg
hradisko new doplnek.jpg [ 186.93 KiB | Zobrazeno 9548 krát ]

Autor:  deti [ ned srp 13, 2017 3:09 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: lesní přízraky

Tak ze staré Transporty na Hradisku už toho moc nezbylo. Dolní stanice byla přestěvěna na sídlo stavební firmy,
skoro vše, co šlo z vleku v terénu odmontovat, je pryč. Připojuju pár lehce postapokalyptických dokumentárních snímků.

Přílohy:
dolni.jpg
dolni.jpg [ 69.93 KiB | Zobrazeno 8337 krát ]
sloup1.jpg
sloup1.jpg [ 158.52 KiB | Zobrazeno 8337 krát ]
sloup2.jpg
sloup2.jpg [ 121.27 KiB | Zobrazeno 8337 krát ]
sloup3.jpg
sloup3.jpg [ 130.98 KiB | Zobrazeno 8337 krát ]
svetlo vlek2.jpg
svetlo vlek2.jpg [ 151.5 KiB | Zobrazeno 8337 krát ]
bouda.jpg
bouda.jpg [ 182.89 KiB | Zobrazeno 8337 krát ]
bouda zevnitr.jpg
bouda zevnitr.jpg [ 80.83 KiB | Zobrazeno 8337 krát ]
horni1.jpg
horni1.jpg [ 158.65 KiB | Zobrazeno 8337 krát ]
svetlo sjezd.jpg
svetlo sjezd.jpg [ 144.98 KiB | Zobrazeno 8337 krát ]
svetlo sjezd2.jpg
svetlo sjezd2.jpg [ 85.06 KiB | Zobrazeno 8337 krát ]
svetlo sjezd3.jpg
svetlo sjezd3.jpg [ 58.77 KiB | Zobrazeno 8337 krát ]

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/