Právě je pát bře 29, 2024 4:30 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Návrhy na výstavbu nových lanovek ve Špindlerově Mlýně
PříspěvekNapsal: stř lis 07, 2012 8:09 pm 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 5:08 pm
Příspěvky: 1209
Bydliště: Ostrava
Horal píše:
No a teď už se můžem těšit na výstavbu těch nejmodernějších lanovek v ČR. :) Já osobně se těším na 8-sedačku a výstavbu si rozhodně nenechám ujít.. :wink: A propojení bude taky velmi zajímavé,jen doufám,že ještě zváží,jaký typ ld tam vybudují..Přeci jen sedačka je pohodlnější. :wink: Taková 4 nebo 6ti sedačka s kryty,by byla fajn.. Jaký typ lanové dráhy na propojení,ale i v celém areálu by ste chtěli Vy,typ LD a popř. umístění :?: Možností,kde by se dala postavit LD v ŠM je velmi mnoho.. :wink:

Můj návrh je:
1. odpoj. 8-sedačka s bublinou na Pláň (náhrada 4-sedačky, to je i plán TMR)
2. odpoj. 6-sedačka s bublinou Horní Mísečky - Medvědín (náhrada vleku + dole prodloužení)
3. 8- nebo 10-kabina Skiterminál - Pláň
4. 8- nebo 10-kabina Skiterminál - Medvědín
5. 6-sedačka s bublinou na Labské (náhrada 3-sedačky)
6. 3-sedačka Krakonoš (přesun z Labské)
7. odpoj. 4-sedačka Stoh (přesun z Pláně)
8. doplnění bublin na LD Medvědín (LD je na to již z výroby připravena)

S výjimkou propojení (které se ale plánuje) jsou to všechno náhrady původních zařízení. Samozřejmě dalo by se najít spousta dalších vhodných nových lokalit, ale tam by byl problém jménem Krnap...

_________________
www.lanove-drahy.cz - vše o lanovkách v České republice


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Návrhy na výstavbu nových lanovek ve Špindlerově Mlýně
PříspěvekNapsal: čtv lis 08, 2012 10:25 am 
Offline
15-MGD

Registrován: úte dub 28, 2009 10:10 am
Příspěvky: 167
Bydliště: Praha
Ještě bych udělal ze skiterminálu fixní čtyřsedačku (stačila by) na vrchol Mechovince, aby byla propojena Labská přímo sjezdovkou s celým areálem.


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Návrhy na výstavbu nových lanovek ve Špindlerově Mlýně
PříspěvekNapsal: pát lis 09, 2012 11:46 am 
Offline
4-MGD

Registrován: čtv bře 25, 2010 1:07 am
Příspěvky: 102
Radime zajímavá vize. Ale měl bych pár připomínek.
6. 3-sedačka Krakonoš (přesun z Labské) - to už by byl 3 přesun tý jedný stejný lanovky. Nebylo by výhodnější sehnat modernější 4sitz Doppík nebo Leit ze zahraničí? Tahle lanovka má naprosto tragický sedačky.
7. odpoj. 4-sedačka Stoh (přesun z Pláně) - Někde jsem četl vyjádření šéfa TMR, že generální oprava téhle lanovky by znamenala výměnu velké části dílů a že rozdíl v ceně k nové pak není už tak velký. Takže spíš skončí ve šrotu.


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Návrhy na výstavbu nových lanovek ve Špindlerově Mlýně
PříspěvekNapsal: pát lis 09, 2012 2:52 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: stř zář 09, 2009 4:47 pm
Příspěvky: 391
Bydliště: Lánov u Vrchlabí(Krkonoše)
OFF píše:
Radime zajímavá vize. Ale měl bych pár připomínek.
6. 3-sedačka Krakonoš (přesun z Labské) - to už by byl 3 přesun tý jedný stejný lanovky. Nebylo by výhodnější sehnat modernější 4sitz Doppík nebo Leit ze zahraničí? Tahle lanovka má naprosto tragický sedačky.
7. odpoj. 4-sedačka Stoh (přesun z Pláně) - Někde jsem četl vyjádření šéfa TMR, že generální oprava téhle lanovky by znamenala výměnu velké části dílů a že rozdíl v ceně k nové pak není už tak velký. Takže spíš skončí ve šrotu.


6. Tahle sedačka kdyby šla třeba na místo vleku Krakonoš,tak tam by bohatě stačila a ještě by pár let posloužila.. :wink: Ale nahradit novou by ji mohli,akorát si myslím,že se tak nestane.. :roll: Přeci jenom po investicích v areálu tam mnoho lidí jezdit nejspíš nebude.. :( Třeba je to pak donutí ji nahradit..
7. To jsi četl správně,ale ve šrotu určitě neskončí,je spousty areálů,kteří touží po použité 4-sedačce.. :) Toť můj názor. :wink:


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Návrhy na výstavbu nových lanovek ve Špindlerově Mlýně
PříspěvekNapsal: pát lis 09, 2012 3:30 pm 
Offline
4-MGD

Registrován: čtv bře 25, 2010 1:07 am
Příspěvky: 102
Já ani tak nemyslel nahradit novou 4 sedačkou jako spíž použitou (jako třeba stavěj v Horním Vaclavově). Taková lanovka by mohla jít sehnat tak do 10M, ne ? To by se v těch investicích už ztratilo. :lol:


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Návrhy na výstavbu nových lanovek ve Špindlerově Mlýně
PříspěvekNapsal: pát lis 09, 2012 4:50 pm 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 5:08 pm
Příspěvky: 1209
Bydliště: Ostrava
OFF píše:
Radime zajímavá vize. Ale měl bych pár připomínek.
6. 3-sedačka Krakonoš (přesun z Labské) - to už by byl 3 přesun tý jedný stejný lanovky. Nebylo by výhodnější sehnat modernější 4sitz Doppík nebo Leit ze zahraničí? Tahle lanovka má naprosto tragický sedačky.
Tak je ale třeba si uvědomit, že ta technologie je v provozu celkem zatím jenom 12 let, kromě toho při přesunu na Labskou prošla generální rekonstrukcí, při níž obdržela mj. i nové sedačky. A kapacita 1800 os/h si myslím že by na Krakonoši stačila bohatě. Tak nevím jaký by mělo význam shánět jinou lanovku z Alp, která by byla starší (lanovky z roku 2000 a dál se v Alpách ještě nenahrazují) a v horším stavu...

OFF píše:
7. odpoj. 4-sedačka Stoh (přesun z Pláně) - Někde jsem četl vyjádření šéfa TMR, že generální oprava téhle lanovky by znamenala výměnu velké části dílů a že rozdíl v ceně k nové pak není už tak velký. Takže spíš skončí ve šrotu.
Tak je třeba to brát trochu s rezervou, tak doslova to samozřejmě nemyslel. Ikdyby provedli generální repasi tak víc jak 30-40% ceny nové to stát nebude.

_________________
www.lanove-drahy.cz - vše o lanovkách v České republice


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Návrhy na výstavbu nových lanovek ve Špindlerově Mlýně
PříspěvekNapsal: pát lis 09, 2012 8:30 pm 
Offline
4-MGD

Registrován: čtv bře 25, 2010 1:07 am
Příspěvky: 102
Radim píše:
Tak je ale třeba si uvědomit, že ta technologie je v provozu celkem zatím jenom 12 let, kromě toho při přesunu na Labskou prošla generální rekonstrukcí, při níž obdržela mj. i nové sedačky. A kapacita 1800 os/h si myslím že by na Krakonoši stačila bohatě. Tak nevím jaký by mělo význam shánět jinou lanovku z Alp, která by byla starší (lanovky z roku 2000 a dál se v Alpách ještě nenahrazují) a v horším stavu...

OK, jestli je zrepasovaná a má nový sedačky, tak by to asi nemělo smysl. Já si ji pamatuji z Hromovky (na Labský jsem nelyžoval) a vždycky jsem na ty sedačky nadával ještě den po lyžování :evil: .

Radim píše:
Tak je třeba to brát trochu s rezervou, tak doslova to samozřejmě nemyslel. Ikdyby provedli generální repasi tak víc jak 30-40% ceny nové to stát nebude.

S tou cenou repase bych si nebyl tak jistý. Pokud by to totiž vzali pořádně, tak jim z toho zbytou více-méně jen sloupy a staniční pilíře s pláštěm stanic :lol: . Otázka je v jakém technickém stavu je nyní a co by se muselo vyměnit.

Jinak co se týče rozvoje, tak se přimlouvám (třeba to někdo z TMR čte) za vyřešení zázemí na Hromovce (posledních pár let jezdím jen v noci, tak nevím jak to vypádá jinde). Hlavně teda hajzly, občerstvení a podobně :wink: .


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Návrhy na výstavbu nových lanovek ve Špindlerově Mlýně
PříspěvekNapsal: pát lis 09, 2012 9:57 pm 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 5:08 pm
Příspěvky: 1209
Bydliště: Ostrava
OFF píše:
S tou cenou repase bych si nebyl tak jistý. Pokud by to totiž vzali pořádně, tak jim z toho zbytou více-méně jen sloupy a staniční pilíře s pláštěm stanic :lol: . Otázka je v jakém technickém stavu je nyní a co by se muselo vyměnit.

No vycházím z obdobných lanovek které se už z Alp přemístily (např. Grünwaldkopfbahn na Obertauernu nebo Gampebahn Sölden), takové součásti jako staniční dopravníky nebo klemy se nikdy neměnily, stačilo je repasovat. V pohodě se vlezeš maximálně do poloviny ceny nové lanovky. A v případě Špindlu by to bylo ještě míň, protože technologii narozdíl od výše uvedených příkladů kupovat nemusí, když ji mají :wink:

_________________
www.lanove-drahy.cz - vše o lanovkách v České republice


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Návrhy na výstavbu nových lanovek ve Špindlerově Mlýně
PříspěvekNapsal: ned lis 11, 2012 1:50 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: pon úno 21, 2011 9:26 pm
Příspěvky: 508
Bydliště: Brno
Pro spojení Pláně s Medvědínem bych lanovky nevedl z nástupního bodu nad přehradou přímo na oba vrcholy. U Medvědína by další dopravní zařízení způsobilo přeplnění omezeného prostoru na vrcholu lyžaři a přeměnu jedné z dominant Špindlerova Mlýna na ementál. V případě Pláně je pak úsek po Hromovku lyžařsky nezajímavý, a proto nemá význam vést lanovku výše. V mém zcela nezávazném návrhu se kromě nové lanovky na Pláň počítá s přesunem/rekonstrukcí původní 4-CLD do nové lokality Nová Hromovka (zajistí propojení nástupní bod – Pláň). Pro propojení nástupního bodu s Medvědínem a Labskou by sloužil první telemix v ČR na vrchol Mechovince. V případě výstavby kabinky z Dolních Míseček na Medvědín by byla vybudována spojka z Mechovince k její dolní stanici, pokud by se tato 8-MGD už do investic nevešla, spojka by vedla do dolní části louky na Horních Mísečkách. Celkově by si Špindl přišel na 10 km nových sjezdovek.


Přílohy:
spindl.JPG
spindl.JPG [ 100.41 KiB | Zobrazeno 9074 krát ]

_________________
Nevěřte záchodům ve snu. Je to past!
Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 9 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz