Lanovky, vleky a lyžařská střediska
http://www.lanove-drahy.cz/forum/

Praděd
http://www.lanove-drahy.cz/forum/viewtopic.php?f=8&t=611
Stránka 1 z 4

Autor:  o.tisk [ pát bře 25, 2011 12:58 pm ]
Předmět příspěvku:  Praděd

Chtelbych vedet, je mozno nekdo kto vi o planach k rozvoji lyzovani na Pradedu. Vim, ze je to (bohuzel) "silenstvi" proto, ze je to oblast silne chranena, ale i v jinych mistach ide to (np. KRNAP)
Myslel jsem, ze super by to bylo, jestli (v budoucnosti) mohla by byt udelana nova, dlouha a moc pekna (jak na jesenicke podminky) sjezdovka z Ovcarni az do Hvezdy (nekdo psal zde dokonce i o funitelu :-)), konecne lanovka/y na hore, a taky nove sjezdove "zarizeni" np. z Videl p. Pradedem smerem na Maly Ded.

Jsou -mozna - nejake plany k vystavbe toho, nebo neco jineho ?

ps
Omlouvam si mojou cestinu ;-)

Autor:  tomasek.mirko [ pát bře 25, 2011 9:56 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Praded - rozvoj, nebo ... co ?

Vemu to z mého pohledu: Na sjezdovku až ke Hvězdě zapomeňme rovnou, na Malý Děd také, jediné, na co se můžeme těšit, je eventuelně ve vzdálené budoucnosti LD v trase jednoho z vleků, což by ale byl také velký problém a nemuselo by to vyjít.

Autor:  zizka [ sob bře 26, 2011 7:04 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Praded - rozvoj, nebo ... co ?

No myslím, že budem radi když výjde aspoň tohle: http://bruntalsky.denik.cz/podnikani/je ... iardy.html

Autor:  tomasek.mirko [ sob bře 26, 2011 9:18 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Praded - rozvoj, nebo ... co ?

Citace:
Nejvíc pro Ovčárnu
Nejvíc, přes padesát čtyři milionů korun chce na záměr modernizace lyžařského areálu na Ovčárně a Pradědu, vleku C provozovatel Josef Figura. Sám hodlá poskytnout čtyřicet procent nákladů. Modernizace zahrnuje úpravu a rozšíření sjezdovky C, výměnu technologie vleku, nákup obslužné techniky a odbavovacího systému, zvýšení kapacity a bezpečnosti provozu na sjezdovce.
Komplexní modernizace má přispět ke zatraktivnění turistické oblasti okolo nejvyšší hory Praděd. Lokalita má nadregionální význam a zároveň jedinečné klimatické podmínky pro lyžování v rámci celé České republiky.


Ano, přesně tohle sem myslel, nová LD, zlepšení sjezdovek..

Autor:  Radim [ pon bře 28, 2011 3:20 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Praded - rozvoj, nebo ... co ?

http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... id=MSK1539

No, tak tohle by byla na české poměry docela síla, 600 m dlouhá odpoj. čtyřsedačka... Tak snad co nejdřív nahrají i text, abychom se dozvěděli podrobnosti :D

Autor:  Milan [ pon bře 28, 2011 4:08 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Praděd

Je to jeden z nejnovějších vleků na Pradědu cca 15 let starý, postavený zároveň s hotelem Figura ( ve stavebním povolení veřejné záchody a občerstvení )
Už tehdy to dalo práce prosadit tento záměr, tak snad se zadaří. Na klimatické podmínky Pradědu by to chtělo i garážování, tak uvidíme, už se těším.
Našel jsem i dvě fotky stávajícího vleku C z roku 2008
Příloha:
P2240094.JPG
P2240094.JPG [ 186.96 KiB | Zobrazeno 13476 krát ]
Příloha:
P2240095.JPG
P2240095.JPG [ 193.84 KiB | Zobrazeno 13476 krát ]

Autor:  MTA [ pon bře 28, 2011 4:59 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Praděd

Já osobně bych tu 4sedačku dal na Áčko. Ta má vlek má aspoň 800m... Ale divím se, že na to mají peníze.. :wink:

Autor:  Radim [ pon bře 28, 2011 5:22 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Praděd

MTA píše:
Já osobně bych tu 4sedačku dal na Áčko. Ta má vlek má aspoň 800m... Ale divím se, že na to mají peníze.. :wink:

Ta délka je menší, jen necelých 700 m. Kromě toho obsluhuje jen úzkou černou sjezdovku, takže by tam lanovka asi nebyla rentabilní a už vůbec ne odpojitelná. Naopak na Cčku jsou sjezdovky modré i červené barvy, takže jsou vhodné i pro lyžaře začátečníky a rodiny s dětmi, kteří odpojitelnou sedačku ocení (a tedy zaplatí) asi nejvíc. Toto je dnes největší skupina lyžařů, proto se nejvíc vyplatí stavět modré sjezdovky a lanovky k nim.

Autor:  Milan [ pon bře 28, 2011 5:57 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Praděd

Já osobně bych zaměnil B viz foto,
Příloha:
P2240053.JPG
P2240053.JPG [ 145.58 KiB | Zobrazeno 13460 krát ]
je uprostřed, dojezd k A i C. Zásadní problém je asi v tom, že tyto vleky jsou jako stavby dočasné a jedou na vyjímku a C je stavba trvalá ?
Jinak vždy když jsem na Pradědu tak si místo B dvojpomy Představuji dvojčtyřku z Wilder Kaiseru, to by byl nářez, dodávám foto pro porovnání. :o :o
Příloha:
P3030152.JPG
P3030152.JPG [ 129.4 KiB | Zobrazeno 13460 krát ]

Naprostá nevýhoda všech třech vleků je, že ani jeden nezačíná u parkoviště !!!!

Autor:  tomasek.mirko [ pon bře 28, 2011 8:20 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Praděd

Ideální by byla výměna vleku C, ovšem pouze v případě prodloužení sjezdovky 3 a 4 k výstupní stanici C a rovněž k její nástupní stanici. Ideální by rovněž bylo prodloužení odpovídajících sjezdovek ještě o kousek výš, tesně pod Vysokou holi...(http://www.mapy.cz/#mm=TP@dm=139520128+135943040+12160+13952@sa=s@st=s@ssq=prad%C4%9Bd@sss=1@ssp=118971500_127495884_151608428_151482060@x=139519872@y=135961728@z=13)

mapa
Obrázek

Autor:  Milan [ pát dub 01, 2011 7:41 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Praděd

Právě pročítám EIA a jsem nadšený, protože jestli se podaří prodloužit lanovku až k parkovišti, tak to nebude mít chybu :D :D
A jestli se zadaří, tak to bude šance na postupnou výměnu i ostatních vleků, a třeba i lanovky na druhou stranu do Karlova.

Autor:  Radim [ pát dub 01, 2011 8:31 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Praděd

Vzhledem k tomu že dokumentace je poněkud nepřehledná a roztroušená do více dokumentů, vypíšu zde základní informace o nové lanovce:

- vodorovná délka 649,7 m, šikmá délka cca 668 m
- dolní stanice 1291 m n. m, horní stanice 1444 m n. m, převýšení 153 m
- přepravní kapacita 1200 os/h (to vychází na cca 26 sedaček :D)
- počet podpěr 8
- dolní poháněcí stanice s vysokým přestřešením, horní vratná napínací stanice s nízkým přestřešením
- trasa shodná s vlekem, podpěry budou na stejných místech jako je má vlek, avšak v dolní části se trasa prodlouží o 54 m a v horní o 35 m.
- zahájení výstavby červen 2012, dokončení září 2012

Tak musíme držet palce aby jim dopadly dotace, protože jinak mám obavy o odpojitelný systém.

Autor:  tomasek.mirko [ pát dub 01, 2011 9:04 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Praděd

Proč má tak nízkou dopravní kapacitu? Nebylo by lepší dát klasicky 2400 os./hod a přizpůsobit sjezdovky tak, aby všechny začínaly u výstupní stanice a končili u nástupní?

Autor:  Radim [ pát dub 01, 2011 9:45 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Praděd

tomasek.mirko píše:
Proč má tak nízkou dopravní kapacitu? Nebylo by lepší dát klasicky 2400 os./hod a přizpůsobit sjezdovky tak, aby všechny začínaly u výstupní stanice a končili u nástupní?
tak to vysvětli zeleným :wink:

Autor:  tomasek.mirko [ pát dub 01, 2011 9:46 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Praděd

No, bylo by to i pro ně lepší, protože takhle je logický, že postupně vymění všecky vleky, takže tam pak budou min. 3 LD, a to zas budou kejhat že měla bejt jedna, že 3 je moc :D

Stránka 1 z 4 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/