Lanovky, vleky a lyžařská střediska http://www.lanove-drahy.cz/forum/ |
|
Praděd http://www.lanove-drahy.cz/forum/viewtopic.php?f=8&t=611 |
Stránka 1 z 4 |
Autor: | o.tisk [ pát bře 25, 2011 12:58 pm ] |
Předmět příspěvku: | Praděd |
Chtelbych vedet, je mozno nekdo kto vi o planach k rozvoji lyzovani na Pradedu. Vim, ze je to (bohuzel) "silenstvi" proto, ze je to oblast silne chranena, ale i v jinych mistach ide to (np. KRNAP) Myslel jsem, ze super by to bylo, jestli (v budoucnosti) mohla by byt udelana nova, dlouha a moc pekna (jak na jesenicke podminky) sjezdovka z Ovcarni az do Hvezdy (nekdo psal zde dokonce i o funitelu ), konecne lanovka/y na hore, a taky nove sjezdove "zarizeni" np. z Videl p. Pradedem smerem na Maly Ded. Jsou -mozna - nejake plany k vystavbe toho, nebo neco jineho ? ps Omlouvam si mojou cestinu |
Autor: | tomasek.mirko [ pát bře 25, 2011 9:56 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Praded - rozvoj, nebo ... co ? |
Vemu to z mého pohledu: Na sjezdovku až ke Hvězdě zapomeňme rovnou, na Malý Děd také, jediné, na co se můžeme těšit, je eventuelně ve vzdálené budoucnosti LD v trase jednoho z vleků, což by ale byl také velký problém a nemuselo by to vyjít. |
Autor: | zizka [ sob bře 26, 2011 7:04 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Praded - rozvoj, nebo ... co ? |
No myslím, že budem radi když výjde aspoň tohle: http://bruntalsky.denik.cz/podnikani/je ... iardy.html |
Autor: | tomasek.mirko [ sob bře 26, 2011 9:18 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Praded - rozvoj, nebo ... co ? |
Citace: Nejvíc pro Ovčárnu Nejvíc, přes padesát čtyři milionů korun chce na záměr modernizace lyžařského areálu na Ovčárně a Pradědu, vleku C provozovatel Josef Figura. Sám hodlá poskytnout čtyřicet procent nákladů. Modernizace zahrnuje úpravu a rozšíření sjezdovky C, výměnu technologie vleku, nákup obslužné techniky a odbavovacího systému, zvýšení kapacity a bezpečnosti provozu na sjezdovce. Komplexní modernizace má přispět ke zatraktivnění turistické oblasti okolo nejvyšší hory Praděd. Lokalita má nadregionální význam a zároveň jedinečné klimatické podmínky pro lyžování v rámci celé České republiky. Ano, přesně tohle sem myslel, nová LD, zlepšení sjezdovek.. |
Autor: | Radim [ pon bře 28, 2011 3:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Praded - rozvoj, nebo ... co ? |
http://tomcat.cenia.cz/eia/detail.jsp?v ... id=MSK1539 No, tak tohle by byla na české poměry docela síla, 600 m dlouhá odpoj. čtyřsedačka... Tak snad co nejdřív nahrají i text, abychom se dozvěděli podrobnosti |
Autor: | Milan [ pon bře 28, 2011 4:08 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Praděd |
Je to jeden z nejnovějších vleků na Pradědu cca 15 let starý, postavený zároveň s hotelem Figura ( ve stavebním povolení veřejné záchody a občerstvení ) Už tehdy to dalo práce prosadit tento záměr, tak snad se zadaří. Na klimatické podmínky Pradědu by to chtělo i garážování, tak uvidíme, už se těším. Našel jsem i dvě fotky stávajícího vleku C z roku 2008 Příloha: Příloha:
|
Autor: | MTA [ pon bře 28, 2011 4:59 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Praděd |
Já osobně bych tu 4sedačku dal na Áčko. Ta má vlek má aspoň 800m... Ale divím se, že na to mají peníze.. |
Autor: | Radim [ pon bře 28, 2011 5:22 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Praděd |
MTA píše: Já osobně bych tu 4sedačku dal na Áčko. Ta má vlek má aspoň 800m... Ale divím se, že na to mají peníze.. Ta délka je menší, jen necelých 700 m. Kromě toho obsluhuje jen úzkou černou sjezdovku, takže by tam lanovka asi nebyla rentabilní a už vůbec ne odpojitelná. Naopak na Cčku jsou sjezdovky modré i červené barvy, takže jsou vhodné i pro lyžaře začátečníky a rodiny s dětmi, kteří odpojitelnou sedačku ocení (a tedy zaplatí) asi nejvíc. Toto je dnes největší skupina lyžařů, proto se nejvíc vyplatí stavět modré sjezdovky a lanovky k nim. |
Autor: | Milan [ pon bře 28, 2011 5:57 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Praděd |
Já osobně bych zaměnil B viz foto, Příloha: je uprostřed, dojezd k A i C. Zásadní problém je asi v tom, že tyto vleky jsou jako stavby dočasné a jedou na vyjímku a C je stavba trvalá ?Jinak vždy když jsem na Pradědu tak si místo B dvojpomy Představuji dvojčtyřku z Wilder Kaiseru, to by byl nářez, dodávám foto pro porovnání. Příloha: Naprostá nevýhoda všech třech vleků je, že ani jeden nezačíná u parkoviště !!!! |
Autor: | tomasek.mirko [ pon bře 28, 2011 8:20 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Praděd |
Ideální by byla výměna vleku C, ovšem pouze v případě prodloužení sjezdovky 3 a 4 k výstupní stanici C a rovněž k její nástupní stanici. Ideální by rovněž bylo prodloužení odpovídajících sjezdovek ještě o kousek výš, tesně pod Vysokou holi...(http://www.mapy.cz/#mm=TP@dm=139520128+135943040+12160+13952@sa=s@st=s@ssq=prad%C4%9Bd@sss=1@ssp=118971500_127495884_151608428_151482060@x=139519872@y=135961728@z=13) mapa |
Autor: | Milan [ pát dub 01, 2011 7:41 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Praděd |
Právě pročítám EIA a jsem nadšený, protože jestli se podaří prodloužit lanovku až k parkovišti, tak to nebude mít chybu A jestli se zadaří, tak to bude šance na postupnou výměnu i ostatních vleků, a třeba i lanovky na druhou stranu do Karlova. |
Autor: | Radim [ pát dub 01, 2011 8:31 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Praděd |
Vzhledem k tomu že dokumentace je poněkud nepřehledná a roztroušená do více dokumentů, vypíšu zde základní informace o nové lanovce: - vodorovná délka 649,7 m, šikmá délka cca 668 m - dolní stanice 1291 m n. m, horní stanice 1444 m n. m, převýšení 153 m - přepravní kapacita 1200 os/h (to vychází na cca 26 sedaček ) - počet podpěr 8 - dolní poháněcí stanice s vysokým přestřešením, horní vratná napínací stanice s nízkým přestřešením - trasa shodná s vlekem, podpěry budou na stejných místech jako je má vlek, avšak v dolní části se trasa prodlouží o 54 m a v horní o 35 m. - zahájení výstavby červen 2012, dokončení září 2012 Tak musíme držet palce aby jim dopadly dotace, protože jinak mám obavy o odpojitelný systém. |
Autor: | tomasek.mirko [ pát dub 01, 2011 9:04 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Praděd |
Proč má tak nízkou dopravní kapacitu? Nebylo by lepší dát klasicky 2400 os./hod a přizpůsobit sjezdovky tak, aby všechny začínaly u výstupní stanice a končili u nástupní? |
Autor: | Radim [ pát dub 01, 2011 9:45 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Praděd |
tomasek.mirko píše: Proč má tak nízkou dopravní kapacitu? Nebylo by lepší dát klasicky 2400 os./hod a přizpůsobit sjezdovky tak, aby všechny začínaly u výstupní stanice a končili u nástupní? tak to vysvětli zeleným
|
Autor: | tomasek.mirko [ pát dub 01, 2011 9:46 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Praděd |
No, bylo by to i pro ně lepší, protože takhle je logický, že postupně vymění všecky vleky, takže tam pak budou min. 3 LD, a to zas budou kejhat že měla bejt jedna, že 3 je moc |
Stránka 1 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |