Zdravím kluci. Trošku to uvedu na pravou míru.

Jankáč,jak se mu tu říká neskončil kvůli tomu,že je naproti Kněžický vrch,koexistovali spolu celou dobu a na Jankáč si vždy lidi cestu našli,ale proto,že spodní čast sjezdovky cca 100m,je majitele,který po určité době provozu řekl,že už ji nepronajme a tím pádem vlek byl bez oficiální sjezdovky. Sjezdovka byla dlouhá 1km a byla
lehká,ale mimořádně členitá,bez jakýkoliv úprav(myšleno podkladem,sjezdovku jako takovou rolbovali stařičkou,ale spolehlivou Lavinou s přítlačným křídlem,bez frézy)..

Rád na Jankáč a dovádění na něm vzpomínám.

Já osobně jsem tam měl lyžařsky kurz a můžu říct,že profil sjezdovek a možnosti "freeride" byla neskutečná,kam se na Jankáč hrabou velká střediska.. Věc další,která by tak jako tak pomohla k ukončení provozu,byla absence zasněžování a jižní svah o přírodním sněhu je krajně nejistá záležitost.. Jinak jezdilo se za dvě sta na celý den..

Teď k vleku,byla tam velmi zachovalá 950m dlouhá kotva Stemag, s podílem 2/3 kotev a 1/3 talířků,byli tam i oddělené nástupy a žádné turnikety..V horní části vedla trasa lehce z kopečka,takže kdo měl dobře namazáno,dokazal vlek předjet

,ale pak lano vedlo v takové výšce,že osoby nižšího vzrůstu si rádi udělali letecký den..

No a druhý a to byl masakr vlek

vedl cca 100m severně od kotvy a měl 600m a byl to klasická Metasporťácká poma.. Na ní byli ještě origo unašeče(teleskopické-vysunovací) a v silných mrazech odmítali akčnit a mě osobně 2x prdnul talířek pod zadkem,jak silné škubnutí bylo,ale lehčí jedince talířek udržel a vyvezli se až nahoru v sedě

na pomě..

No kopec srandy.. Která měla navíc jako z prvních vleků v okolí noční osvětlení..

Toť můj dodatek k Jankáči a pokuď Vás cokoli zajímá,ptej se..

Jo a mimochodem na sjezdovce obsluhované pomou,byla a myslím,že ještě stále tam je(alespoň spodní stanice a sloupy) zvratvičková kotvička..
