Bald: Dle odkazu jiz zde zmineneho
http://seilbahn.tk.111.com/aussergewohnlich.htm se tohle jmenuje Baco kurve.. ty rolny se zrejme mohou tocit, ale principielne se toci cely lanac a kdyz prijede zaves, tak zi rolnu specialni strickou zatlaci nahoru, cimz mezi rolnama vznikne mezera, kam se zaves zapasuje a objede lanac...
IMHO se to moc nepouziva zejmena pro komplikovanou konstrukci toho lanace, jejich zpravny chod bude extremn cistlivy na podminky, necistoty atd... pokud se rolna nezasule a nepusti zaves do mezery, tak to temer jiste vede k padu lana
Jinak zde byla zminena zalomena sedacka v hale v Dubaji a tam jsou zjevne male rolny ktere se pri beznem provozu lana toci a lanac se rozjede jen kdyz priejde sedacka... IMHO v opotrebeni rolen zase kdovijaky rpoblem nebude...
vilemk: Ano, tne prispevek v hadankach me vicemene inspiroval k tomu dotazu, jen si nedovedu uplne predstavit jak to bylo realizovano.. resp proc dva lanace (pokud tedy neni mysleno pro kazdou vetev jeden)... Zase na druhou stranu, jak koukam na fotky EPV300 v puvodnim provedeni na netu, treba
http://jkotata.rajce.idnes.cz/2012_LYZA ... 060809.jpg tak puvodni zavesy EPV nejsou na lane shora a vedeny do strany ven, aby objely zachytavace padu lana a SPL, protoze tim puvodni EPV vybavene neni, zavesy jsou velmi ploche a jsou na lane jakoby zboku a pak je mozne, ze proste objedou lanac jak vnitrni tak vnejsi stranou a zalomeni je tedy principielne jednoduche, podobne jako u Hcka... V pripade rekonstrukce vleku a baterii se SPL a nalezite upravenymi zavesy to uz ale vpodstate jiste nejde...
Honza