|
Sedačková lanovka Čerňava
- Šerák
V zimě 2010/2011
se lyžaři na Ramzové dočkali dalšího zkvalitnění služeb. Po dokončení
odpojitelné čtyřsedačkové lanovky z Ramzové na Čerňavu byla během podzimu
provedena výměna technologie také na druhém úseku Čerňava – Šerák, kam byla
přesunuta původní dvousedačka z prvního úseku. Pro úplnost si
nejprve ve stručnosti připomeňme historii lanovek na Ramzové. V roce 1976 byl
uveden do provozu 1. úsek jednosedačkové lanovky Transporta na Čerňavu, který se
stal vůbec první lanovkou v Jeseníkách. Na něj pak navázal o pět let později
technologicky shodný, ale o něco delší druhý úsek z Čerňavy na Šerák. Zatímco
v letní sezóně přepravní kapacita jednosedaček postačovala, v zimní sezóně se u
dolní stanice především prvního úseku tvořily dlouhé fronty. V roce 1996, přesně
20 let od uvedení do provozu, bylo rozhodnuto vyřešit nedostatečnou přepravní
kapacitu prvního úseku náhradou jednosedačkové lanovky dvousedačkovou. Ta byla
dovezena z italského střediska Bellamonte – Alpe Lusia, kde přepravovala lyžaře
od roku 1983 na trase Castelir – Le Fassane a jedná se o technologii do té doby
v Čechách málo známého výrobce Nascivera. celý článek
>>>>
Lanovka je v provozu :
Zimní i letní sezóna
Technické parametry lanovky :
Typ lanovky :
|
osobní
visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením
dvoumístných sedaček (SLF-2)
|
Výrobní typ :
|
|
|
Tažná větev :
|
levá |
|
Umístění pohonu : |
dolní
stanice |
|
Systém napínání : |
závažím
v dolní
stanici |
|
Přepravní kapacita :
|
892 osob/hod |
|
Šikmá
délka
:
|
1810 m
|
|
Vodorovná délka : |
1789 m |
|
Dolní stanice : |
1051 m.n.m. |
Čerňava |
Mezistanice : |
1253 m.n.m. |
Mračná |
Horní stanice : |
1325 m.n.m. |
Šerák |
Převýšení :
|
274 m |
|
Výkon hlavního pohonu : |
132 kW |
|
Průměr dopravního lana : |
36 mm |
|
Maximální dopravní rychlost :
|
2,5 m/s |
|
Čas jízdy : |
12 min |
720 s |
Časový interval sedaček : |
8,1 s |
|
Vzdálenost sedaček :
|
20,2 m |
|
Počet sedaček : |
180 |
|
Počet podpěr : |
26 (původně 25) |
z toho 5 tlačných |
Výrobce
:
|
Nascivera
/ Leitner |
|
Zařízení je v provozu od
roku : |
2010 |
|
Rekonstrukce byla v roce : |
2011 - doplnění podpěry č. 11 |
Původ lanovky : |
Itálie -
Bellamonte - Alpe Lusia
(Castelir-Le Fassane) |
|
ČR -
Ramzová - Čerňava |
Rok výroby : |
1983 |
|
Soustava kladek lanové dráhy
:
Číslo podpěry |
Počet kladek |
Typ podpěry |
Číslo podpěry |
Počet kladek |
Typ podpěry |
1 |
10 |
tlačná |
14 (ex 13) |
6 |
nosná |
2 |
4 |
nosná |
15 (ex 14) |
8 |
tlačná 1) |
3 |
4 |
nosná |
16 (ex 15) |
8 |
tlačná 1) |
4 |
4 |
nosná |
17 (ex 16) |
8 |
nosná |
5 |
8 |
tlačná |
18 (ex 17) |
6 |
nosná |
6 |
4 |
nosná |
19 (ex 18) |
6 |
nosná |
7 |
4 |
nosná |
20 (ex 19) |
6 |
nosná |
8 |
4 |
nosná |
21 (ex 20) |
6 |
nosná |
9 |
4 |
nosná |
22 (ex 21) |
8 |
tlačná |
10 |
4 |
nosná |
23 (ex 22) |
4 |
nosná |
11 |
4 |
nosná |
24 (ex 23) |
6 |
nosná |
12 (ex 11) |
6 |
nosná |
25 (ex 24) |
4 |
nosná |
13 (ex 12) |
6 |
nosná |
26 (ex 25) |
6 |
nosná |
1) mezistanice |
Fotogalerie
Videogalerie
Ceník jízdného
Kontakt
:
Bonera s.r.o.
788 25 Branná
Tel.: +420 583 230 077
Fax: +420 583 230 077
E-mail: bonera@bonera.cz
Web: www.bonera.cz
Technické parametry původní lanovky :
Typ lanovky :
|
osobní
visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením
jednomístných sedaček (SLF-1)
|
Výrobní typ :
|
SL-1 |
|
Tažná větev :
|
levá |
|
Umístění pohonu : |
dolní
stanice |
|
Systém napínání : |
závažím
v dolní
stanici |
|
Přepravní kapacita :
|
317
osob/hod
|
|
Šikmá
délka
:
|
1852 m
|
|
Vodorovná délka : |
1832 m |
|
Dolní stanice : |
1058 m.n.m. |
Čerňava |
Horní stanice : |
1332 m.n.m. |
Šerák |
Převýšení :
|
274 m
|
|
Výkon hlavního pohonu : |
71 kW |
|
Průměr dopravního lana : |
28 mm |
|
Maximální dopravní rychlost :
|
2,25 m/s
|
|
Čas jízdy : |
13,7
min |
822 s |
Časový interval sedaček : |
11 s |
|
Vzdálenost sedaček :
|
25,5
m
|
|
Počet sedaček : |
142 |
|
Počet podpěr : |
33 |
z toho 5 tlačných |
Výrobce
:
|
Transporta
Chrudim
|
|
Zařízení bylo v provozu od
roku : |
1981 |
do roku 2010 (31.08.) |
Rekonstrukce byla v roce : |
nebyla |
|
Soustava kladek lanové dráhy
:
Číslo podpěry |
Počet kladek |
Typ podpěry |
Číslo podpěry |
Počet kladek |
Typ podpěry |
1 |
4 |
tlačná |
18 |
4 |
nosná |
2 |
4 |
nosná |
19 |
6 |
tlačná |
3 |
4 |
nosná |
20 |
6 |
nosná |
4 |
4 |
nosná |
21 |
4 |
nosná |
5 |
4 |
nosná |
22 |
4 |
nosná |
6 |
6 |
tlačná |
23 |
4 |
nosná |
7 |
6 |
nosná |
24 |
4 |
nosná |
8 |
4 |
nosná |
25 |
6 |
tlačná |
9 |
4 |
nosná |
26 |
4 |
nosná |
10 |
4 |
nosná |
27 |
4 |
nosná |
11 |
4 |
nosná |
28 |
4 |
nosná |
12 |
4 |
nosná |
29 |
4 |
nosná |
13 |
6 |
nosná |
30 |
6 |
tlačná |
14 |
6 |
nosná |
31 |
6 |
nosná |
15 |
6 |
nosná |
32 |
4 |
nosná |
16 |
4 |
nosná |
33 |
4 |
nosná |
17 |
4 |
nosná |
|
|
|
Fotogalerie
Videogalerie
Zpět na přehled lanovek
Zpět na úvodní stránku
|
|