* SLEDUJTE VÝSTAVBU LETOŠNÍCH NOVÝCH LANOVEK *

Holidayinfo

Aktualizace

Seznam lanovek

Projekty lanovek

Zprávy a články

Fotogalerie

Videa

Ankety

Fórum

Výrobci

Zkratky

Statistiky

Zajímavosti

Časopisy

Ze zahraničí

Polské lanovky

Švýcarské lanovky

EPO Elektropohony

Odkazy

Kontakt

České sjezdovky

Pancíř lyžařům nepřeje

Kdy se lyžaři a především snowboardisté dočkají na Železnorudsku stejného komfortu jako na sousední bavorské straně? Tato otázka se stala na Špičáku při čekání ve frontě před turnikety téměř evergreenem. Milovníci zimních radovánek si ale odpovídají už několik let stále stejně: žádný luxus nás v blízké době nečeká. Přestože se o nové kabinkové a sedačkové lanovce na vrchol Pancíře uvažuje už téměř dva roky, železnorudské radnici se dodnes nepodařilo stavbu zaplatit ani sehnat investora, který by byl ochoten do nového sportovního areálu dát peníze. „Máme připravenu projektovou dokumentaci a už je vydáno i územní rozhodnutí, ale nikdo dosud neprojevil vážný zájem,“ lituje starosta Železné Rudy Michal Šnebergr. Stávající více než třicet let stará lanovka se hodí spíše do muzea než na svah. Podle plánů radnice by ji měla na trase Pancíř - Hofmanky nahradit lanovka nová, dvousedačková. Kabinková lanovka by pak vozila z Hofmanek na Špičák v zimě lyžaře a v létě cyklisty. Jeden a půl kilometru dlouhá sjezdovka z Pancíře by se měla rozšířit tak, aby lépe sloužila milovníkům jízdy na prknech.
O tom všem si ale zatím mohou milovníci zimních sportů nechat jen zdát. „Pokud nedostane investor nebo město dotaci z veřejných rozpočtů, bude velmi těžké tento projekt uskutečnit,“ připouští Michal Šnebergr. Dosluhující lanovku provozuje železnorudská radnice. Pronájem platí vlastníkovi svahu - Lesům České republiky. Podle Josefa Tremla z firmy Sport service, která provozuje největší šumavský lyžařský areál na Špičáku, se pronájem Pancíře nemůže městu vyplatit. „Provoz na Pancíři musí být dlouhodobě ztrátový. Loni jsme chtěli, aby nám město svah pronajalo. Představy některých zastupitelů ale byly naprosto scestné. Za čtyřicetiletý šrot požadovali roční pronájem dva a půl milionu. Přitom hrubý výdělek činí na Pancíři ročně jeden a půl milionu,“ říká Treml.
Starosta Šnebergr ale tvrdí, že vedení radnice si za pronájem chtělo účtovat 350 tisíc. „Sport service byl ochotný zaplatit o padesát tisíc méně, než jsme požadovali. Proto ta jednání zkrachovala,“ uvádí Šnebergr. Kdyby město svěřilo stařičkou lanovku do správy soukromníkovi, nemuselo by doplácet případné ztráty a podnikatel by mohl z výtěžku snadněji investovat třeba do umělého zasněžování. „Teď je ale jakákoliv dlouhodobá smlouva nemožná. Životnost staré lanovky není už tak dlouhá,“ krčí rameny Šnebergr. Společnost Sport service je ale ochotná se lanovky ujmout jedině na základě dlouhodobé smlouvy.

(MF Dnes - Jan Novotný)

Zpět na zprávy a články

Zpět na úvodní stránku

TOPlist

Lanové dráhy na Slovensku