* SLEDUJTE VÝSTAVBU LETOŠNÍCH NOVÝCH LANOVEK *

Holidayinfo

Aktualizace

Seznam lanovek

Projekty lanovek

Zprávy a články

Fotogalerie

Videa

Ankety

Fórum

Výrobci

Zkratky

Statistiky

Zajímavosti

Časopisy

Ze zahraničí

Polské lanovky

Švýcarské lanovky

EPO Elektropohony

Odkazy

Kontakt

České sjezdovky

Sedačková lanovka Říčky v Orlických horách - Zakletý vrch

V „lanovkovém“ roce 2006, kdy bylo v České republice postaveno rekordních 14 nových lanových drah, se první lanovky dočkaly také Orlické hory. V Říčkách byla postavena neodpojitelná čtyřsedačka s rozběhovým pásem od firmy Poma, která nahradila unikátní lyžařský vlek Transporta s trasou ve tvaru trojúhelníku. Druhý zalomený vlek – Tatrapoma – byl i nadále zachován ve zkrácené trase. Mezi podpěrami č. 3 a 4 lanovka nadjíždí dolní stanici tohoto vleku, což si vynutilo vedení trati vysoko nad terénem. Dolní poháněcí a napínací stanice je realizována v klasické verzi Unifix, horní stanici tvoří jednoduchý vratný lanáč. Nová lanová dráha je v provozu jak v zimní, tak v letní sezóně.

Radim Polcer

Průběh výstavby (SLF-4 2006) :

  • vlek Transporta je demontován, dokončuje se vysekávání lesního průseku a probíhá betonáž patek podpěr č. 3 a 4 (22.06.2006)
  • byly přivezeny sedačky (07.07.2006)
  • jsou vybetonovány patky všech podpěr a základy dolní stanice (29.08.2006)
  • montáž podpěr č. 1, 2 a 3 (13.09.2006)
  • probíhá montáž podpěr č. 4 - 12 pomocí vrtulníku (18.09.2006)
  • dolní stanice je téměř dokončena, montuje se rozběhový pás (23.09.2006)
  • osazování kladkových baterií na podpěry (29.09.2006)
  • natahování dopravního lana (09.10.2006)
  • probíhá zaplétání dopravního lana (12.10.2006)
  • zátěžové zkoušky s pivními sudy (27.10.2006)
  • lanovka je hotova a odevzdána (31.10.2006)
  • slavnostní zahájení provozu (08.12.2006)

Průběh výstavby (SLO-6 Bubble 2020) :

  • probíhá demontáž sedaček původní lanovky z dopravního lana (21 - 23.04.2020)
  • dnes byly demontovány podpěry č. 1 a 2 a rozběhový pás v dolní stanici (06.05.2020)
  • demontovány podpěry č. 3 a 4 a zahájena demontáž dolní stanice (11.05.2020)
  • dnes proběhla demontáž dolní a horní stanice původní lanovky (12.05.2020)
  • demontována podpěra č. 13, zároveň začala být na parkoviště dovážena technologie šestisedačkové lanovky ze Steinplatte (13.05.2020)
  • zahájeno hloubení základů nové horní stanice (14.05.2020)
  • demontáž podpěr původní lanovky pokračuje snesením podpěry č. 6 (19.05.2020)
  • prostřednictvím vrtulníku byla demontována nosnotlačná podpěra č. 8 původní lanovky (31.05.2020)
  • probíhá hloubení patek podpěr a betonáž základů obou stanic (04.06.2020)
  • probíhá betonáž staničních pilířů a patek podpěr (09.06.2020)
  • je vybetonován pilíř dolní stanice a patky podpěr č. 1 až 4 (30.06.2020)
  • probíhá betonáž patek podpěr prostřednictvím vrtulníku (01.07.2020)
  • dnes byly prostřednictvím vrtulníku demontovány zbývající podpěry původní lanovky (02.07.2020)
  • zahájena montáž podpěr usazením podpěr č. 5 a 4, zatím bez kladkových baterií (24.07.2020)
  • zahájena montáž rámu dolní stanice (28.07.2020)
  • usazeny podpěry č. 13 a 14, včetně kladkových baterií (29.07.2020)
  • usazeny podpěry č. 6 a 7, zatím bez kladkových baterií, dále probíhá montáž horní stanice (30.07.2020)
  • usazena je již i podpěra č. 3, zatím bez kladkových baterií, na horní stanici jsou namontovány staniční dopravníky, zatím bez lanáče a staničního oblouku (10.08.2020)
  • probíhá usazování podpěr č. 8 až 12 prostřednictvím vrtulníku, celkem je zapotřebí 21 letů (19 - 20.08.2020)
  • probíhá montáž dolní poháněcí stanice, hloubení výkopu pro depo sedaček a dále již byly smontovány i podpěry č. 1 - 3 (13.09.2020)
  • zahájeno rozvinování dopravního lana, dále probíhá betonáž základů depa sedaček (12.10.2020)
  • probíhá zaplétání dopravního lana (19.10.2020)
  • zahájena montáž opláštění dolní a horní stanice (04.11.2020)
  • dnes byla na dopravní lano usazena první sedačka (09.11.2020)
  • probíhá usazování dalších sedaček na dopravní lano (11.11.2020)
  • probíhají zátěžové zkoušky (27.11.2020)
  • zahájení pravidelného provozu (19.12.2020)
Nezobrazit průběh výstavby

Lanovka je v provozu :

Zimní i letní sezóna

Technické parametry lanovky :

Typ lanovky : osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s odpojitelným uchycením šestimístných sedaček s bublinami a s nástupním pásem (SLO-6 Bubble)
Výrobní typ : SA6C (CD6C)  

Tažná větev :

pravá
Umístění pohonu :  dolní stanice
Systém napínání :  hydraulický v dolní stanici
Přepravní kapacita :  2800 osob/hod
Šikmá délka :  1177 m
Vodorovná délka :  1167 m
Dolní stanice :  746 m.n.m. Říčky v Orlických horách
Horní stanice :  992 m.n.m. Zakletý vrch
Převýšení :  246 m
Výkon hlavního pohonu :     
Průměr dopravního lana : 43 mm  
Maximální dopravní rychlost :  4,5 m/s  
Čas jízdy :  4,4 min 264 s
Časový interval sedaček :  7,7 s
Vzdálenost sedaček :  34,7 m
Počet sedaček :  74
Počet podpěr :  14 z toho 2 tlačné
Výrobce :  Leitner
Zařízení je v provozu od roku : 2020  
Rekonstrukce byla v roce :  nebyla
Původ lanovky :  Rakousko - Steinplatte (Kapellenbahn)
Rok výroby : 1995

 

Soustava kladek lanové dráhy :

 

Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry
1 12 tlačná 8 8 nosná
2 12 tlačná 9 2 x 4 nosnotlačná
3 tažná – 12
vratná – 10
nosná 10 tažná – 10
vratná – 6
nosná
4 tažná – 10
vratná – 8
nosná 11 tažná – 10
vratná – 6
nosná
5 tažná – 10
vratná –
6
nosná 12 tažná – 12
vratná – 10
nosná
6 tažná – 10
vratná –
6
nosná 13 tažná – 12
vratná – 10
nosná
7 2 x 4 nosnotlačná 14 8 nosná


  Fotogalerie

 

Ceník jízdného

 

Kontakt :

 

Ski klub Ústní nad Orlicí, s.r.o.

Ski centrum 239, 517 62 Říčky v Orlických horách
Tel.: +420 494 595 736, +420 494 595 559
Fax: +420 494 595 736

E-mail: info@skiricky.cz

 

Web: www.skiricky.cz

 

Technické parametry původní lanovky :

Typ lanovky : osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením čtyřmístných sedaček a rozběhovým pásem (SLF-4)
Výrobní typ : TSF 4 poháněcí stanice Unifix

Tažná větev :

pravá
Umístění pohonu :  dolní stanice
Systém napínání :  hydraulický v dolní stanici
Přepravní kapacita :  2400 osob/hod
Šikmá délka :  1205 m
Vodorovná délka :  1172 m
Dolní stanice :  747 m.n.m. Říčky v Orlických horách
Horní stanice :  992 m.n.m. Zakletý vrch
Převýšení :  245 m
Výkon hlavního pohonu :  211 kW  
Průměr dopravního lana : 40,5 mm  
Maximální dopravní rychlost :  2,6 m/s  
Čas jízdy :  7,7 min 462 s
Časový interval sedaček :  6 s
Vzdálenost sedaček :  15,6 m
Počet sedaček :  156
Počet podpěr :  13 z toho 1 tlačná
Výrobce :  Poma
Zařízení je v provozu od roku : 2006  
Rekonstrukce byla v roce :  nebyla

 

Soustava kladek lanové dráhy :

 

Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry
1 8 tlačná 8 2 x 4 nosnotlačná
2 tažná – 6
vratná – 8
nosná 9 tažná – 6
vratná – 4
nosná
3 6 nosná 10 tažná – 8
vratná – 6
nosná
4 tažná – 6
vratná – 4
nosná 11 tažná – 8
vratná – 6
nosná
5 tažná – 6
vratná – 4
nosná 12 12 nosná
6 tažná – 6
vratná – 4
nosná 13 tažná – 8
vratná – 6
nosná
7 tažná – 6
vratná – 4
nosná      
 Kladky dolní stanice : 8 (tlačné)

 

  Fotogalerie

 

    Videogalerie

Zpět na přehled lanovek

Zpět na úvodní stránku

TOPlist

Lanové dráhy na Slovensku