Radim píše:
Já, ač taky velký milovník vonrollek, mám na Jasnou poněkud jiný názor. Jasná byla, je a vždycky bude největší středisko na Slovensku, takže je logické že se provozovatel snaží o kompletní modernizaci, pokrok se prostě nedá zastavit. Takže jsem rád že se z Jasné stane moderní středisko porovnatelné se středně velkými alpskými středisky (ty rollky nám už stejně nikdo nevrátí...), kde jinde na Slovensku by takové mělo vzniknout... Ten Funitel se sice bude možná zdát zpočátku jako zbytečně předimenzovaný, ale je třeba si uvědomit, že až se zmodernizuje i jižní strana (měly by zde vziknout 4 nové lanovky), tak bude kapacitní a větruodolné (zajímalo by mě kolik dnů severní rollka v zimě kvůli větru nejezdila, myslím že docela dost..) propojení obou stran skutečně potřebné... Ten propojovací vlek co je tam teď je jen dočasné nouzové řešení, které v moderním středně velkém středisku rozhodně nebude adekvátní.
Je to věc názoru. Já mám rád Nízké Tatry v okolí Chopku proto jaké jsou. Pokud bych zatoužil po středně velkém alpském středisku, tak pojedu do středně velkého alpského střediska a ne do moderního porovnatelného střediska na Slovensku. (Trochu drsněji řečeno.)
Nechcu tu vypadat jako nějaký meloun (zelený napovrchu, uvnitř rudý), ale k těm plánům odělat z Jasné středisku ala něco v Alpách jsem byl vždy zdrženlivý.
V letním použití bych upřednostňoval lanové spojení Koliesko-Luková-Chopok příp. Otupné-Luková-Chopok před spojeními typu Zahrádky-Priehyba-Chopok či Zahrádky-Rovná hoľa-pod Chop. či Kolesko-Luková-presun_pešo_z_kopca-Priehyba-Chopok apod.
.
Ale co mi opravdu nejvíce na tom funitelu vadí je to jak by to vypadalo na Chopku (přesněji cca 25m pod ním) a na severním svahu.
Ta trasa z Priehyby vede víceméně po hřbetu toho kopce a zdá se mi, že pohled z Děreší nebo z Polany na ten svah by připomínal Doverský útes ve 40. posetý radarovými stožáry.
Tu současnou stanici lanovky na Chopku (a vlastně i na Lukové) považuji za nejpovedenější co byla po válce na Slovensku postavena. Zhyzdit to vedle stojící "plechovou krabicí" na funitel či cokoliv jiného mi připadá škoda. Proto mě napadla ta varianta "moderní vonrollka" - aby se daly díky užším průjezdným profilům využít stávající budovy stanic.
Je otazkou, jestli proto, aby houpačka fungovala skoro za každého počasí, stojí zato ten kopec hyzdit. Mě připadá lepší malebný podstandard, než ohyzdný standard.
Ale o tom já (naštěstí
) nerozhodnu. Jenom doufám, že se tam někdy stihnu ještě podívat dřív, než se ty plány (J&T ^ TMR) začnou případně uskutečňovat.