Lanovky, vleky a lyžařská střediska http://www.lanove-drahy.cz/forum/ |
|
Jasná/Chopok http://www.lanove-drahy.cz/forum/viewtopic.php?f=10&t=167 |
Stránka 2 z 4 |
Autor: | Thomas [ stř dub 21, 2010 4:15 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jasná/Chopok |
Tak vám nevím,proč stavět 6-sedačku na Jihu na ten Chopok,když odpojitelná 4-sedačka od Tatrapomy nemá tak velkou kapacitu,co se týče toho Funitelu,postavil bych ho tam.A myslím že sloupy nejsou o moc větší než třeba u 4-seačky. Ještě mám otázku:Myslíte si že by mohl být Funitel pro méně lidí než je 24...? |
Autor: | Radim [ stř dub 21, 2010 5:03 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jasná/Chopok |
Já, ač taky velký milovník vonrollek, mám na Jasnou poněkud jiný názor. Jasná byla, je a vždycky bude největší středisko na Slovensku, takže je logické že se provozovatel snaží o kompletní modernizaci, pokrok se prostě nedá zastavit. Takže jsem rád že se z Jasné stane moderní středisko porovnatelné se středně velkými alpskými středisky (ty rollky nám už stejně nikdo nevrátí...), kde jinde na Slovensku by takové mělo vzniknout... Ten Funitel se sice bude možná zdát zpočátku jako zbytečně předimenzovaný, ale je třeba si uvědomit, že až se zmodernizuje i jižní strana (měly by zde vziknout 4 nové lanovky), tak bude kapacitní a větruodolné (zajímalo by mě kolik dnů severní rollka v zimě kvůli větru nejezdila, myslím že docela dost..) propojení obou stran skutečně potřebné... Ten propojovací vlek co je tam teď je jen dočasné nouzové řešení, které v moderním středně velkém středisku rozhodně nebude adekvátní. Podle mě "moderní rollky" typu Cimetta nebo Braunwald mají šanci jen tam, kde budou provozovány čistě jako turistické LD, z tohoto ohledu je obrovská škoda že se pro to nerozhodli na Sněžce, tam by se to hodilo naprosto ideálně... Thomas píše: Tak vám nevím,proč stavět 6-sedačku na Jihu na ten Chopok,když odpojitelná 4-sedačka od Tatrapomy nemá tak velkou kapacitu,co se týče toho Funitelu,postavil bych ho tam.A myslím že sloupy nejsou o moc větší než třeba u 4-seačky. Tak přeci jenom ta Tatrapoma je prototyp, takže se asi bude taky nahrazovat, resp. se postaví paralelní LD. Thomas píše: Ještě mám otázku:Myslíte si že by mohl být Funitel pro méně lidí než je 24...? Tak minimum je pokud vím 18-20 osob. Jestli se ptáš, zda-li by mohl být Funitel např. s 8-místnými kabinami, tak je třeba si uvědomit že každá kabina Funitelu má celkem 4 spínací aparáty, takže 8-místný Funitel by měl 3x více spínacích aparátů než 24-místný.. |
Autor: | Pobo [ stř dub 21, 2010 7:11 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jasná/Chopok |
Radim píše: Já, ač taky velký milovník vonrollek, mám na Jasnou poněkud jiný názor. Jasná byla, je a vždycky bude největší středisko na Slovensku, takže je logické že se provozovatel snaží o kompletní modernizaci, pokrok se prostě nedá zastavit. Takže jsem rád že se z Jasné stane moderní středisko porovnatelné se středně velkými alpskými středisky (ty rollky nám už stejně nikdo nevrátí...), kde jinde na Slovensku by takové mělo vzniknout... Ten Funitel se sice bude možná zdát zpočátku jako zbytečně předimenzovaný, ale je třeba si uvědomit, že až se zmodernizuje i jižní strana (měly by zde vziknout 4 nové lanovky), tak bude kapacitní a větruodolné (zajímalo by mě kolik dnů severní rollka v zimě kvůli větru nejezdila, myslím že docela dost..) propojení obou stran skutečně potřebné... Ten propojovací vlek co je tam teď je jen dočasné nouzové řešení, které v moderním středně velkém středisku rozhodně nebude adekvátní. Je to věc názoru. Já mám rád Nízké Tatry v okolí Chopku proto jaké jsou. Pokud bych zatoužil po středně velkém alpském středisku, tak pojedu do středně velkého alpského střediska a ne do moderního porovnatelného střediska na Slovensku. (Trochu drsněji řečeno.) ![]() V letním použití bych upřednostňoval lanové spojení Koliesko-Luková-Chopok příp. Otupné-Luková-Chopok před spojeními typu Zahrádky-Priehyba-Chopok či Zahrádky-Rovná hoľa-pod Chop. či Kolesko-Luková-presun_pešo_z_kopca-Priehyba-Chopok apod. ![]() Ale co mi opravdu nejvíce na tom funitelu vadí je to jak by to vypadalo na Chopku (přesněji cca 25m pod ním) a na severním svahu. ![]() Tu současnou stanici lanovky na Chopku (a vlastně i na Lukové) považuji za nejpovedenější co byla po válce na Slovensku postavena. Zhyzdit to vedle stojící "plechovou krabicí" na funitel či cokoliv jiného mi připadá škoda. Proto mě napadla ta varianta "moderní vonrollka" - aby se daly díky užším průjezdným profilům využít stávající budovy stanic. Je otazkou, jestli proto, aby houpačka fungovala skoro za každého počasí, stojí zato ten kopec hyzdit. Mě připadá lepší malebný podstandard, než ohyzdný standard. ![]() Ale o tom já (naštěstí ![]() |
Autor: | MTA [ čtv dub 22, 2010 10:45 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jasná/Chopok |
Podle mě tam funitel nepostavěj už jenom z toho důvodu, že na to neseženou peníze. Ale třeba takový doppik s typem odpojitelných stanic ve Francii- např. Carrella , by tam docela slušela... Ale to je věc názoru. ![]() |
Autor: | Lóka [ pát dub 23, 2010 4:51 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jasná/Chopok |
Mám dojem, že peníze jsou u J&T zrovna věc, o kterou nouzi rozhodně nemají ![]() |
Autor: | MTA [ pát kvě 28, 2010 1:54 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jasná/Chopok |
Stavba lanovky na Priehybu byla zahájena! Sedačky: 2/3 Sedačky s bublinou ,1/3 Sedačky odolné větru. Délka- zhruba 1300m, převýšení- 340m, kapcita- 2400 O/h |
Autor: | Radim [ pát kvě 28, 2010 2:03 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jasná/Chopok |
tak tak, a když k tomu připočteme LD v Tatranské Lomnici (ta bude mít stejnou výbavu jako Priehyba, tzn. oranžové bubliny, větruodolné sedačky, depo a ještě navíc vyhřívání), tak bude na konci letošního roku na Slovensku už 7 šestisedaček (z toho 4 s bublinami)... Kdežto u nás bude teprve první (a to ještě v nejokleštěnější verzi bez bublin, depa a s Icolanem) a zřejmě na dlouhou dobu taky poslední... |
Autor: | MTA [ pát kvě 28, 2010 2:23 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jasná/Chopok |
Radim píše: tak tak, a když k tomu připočteme LD v Tatranské Lomnici (ta bude mít stejnou výbavu jako Priehyba, tzn. oranžové bubliny, větruodolné sedačky, depo a ještě navíc vyhřívání), tak bude na konci letošního roku na Slovensku už 7 šestisedaček (z toho 4 s bublinami)... Kdežto u nás bude teprve první (a to ještě v nejokleštěnější verzi bez bublin, depa a s Icolanem) a zřejmě na dlouhou dobu taky poslední... Tak snad ten Studenov vyjde... |
Autor: | Carver [ pát kvě 28, 2010 2:57 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jasná/Chopok |
Radim píše: tak tak, a když k tomu připočteme LD v Tatranské Lomnici (ta bude mít stejnou výbavu jako Priehyba, tzn. oranžové bubliny, větruodolné sedačky, depo a ještě navíc vyhřívání), tak bude na konci letošního roku na Slovensku už 7 šestisedaček (z toho 4 s bublinami)... Kdežto u nás bude teprve první (a to ještě v nejokleštěnější verzi bez bublin, depa a s Icolanem) a zřejmě na dlouhou dobu taky poslední... Nová lanovka v Lomnici mi nějak unikla, kde bude stát? ![]() Jinak nechápu, jakto že je Česko proti Slovensku tolik pozadu... V Česku se prostě staví většinou fixní čtyřky, zato na Slovensku odpojitelné šestky/čtyřky s bublinou a vyhříváním... |
Autor: | Radim [ pát kvě 28, 2010 6:23 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jasná/Chopok |
MTA píše: Tak snad ten Studenov vyjde... No co jsem slyšel jaké mají v Rokytnici finanční problémy, tak přestávám počítat s tím že to postaví skutečně příští rok... A myslím že na depo nebo bubliny tam můžeme zapomenout. Carver píše: Nová lanovka v Lomnici mi nějak unikla, kde bude stát? ![]() V Lomnici to povede paralelně s 1. úsekem kabinky (asi 100 m vpravo), ale dole to povede ještě o 200 m níž, kde vznikne i centrální parkoviště. Carver píše: Jinak nechápu, jakto že je Česko proti Slovensku tolik pozadu... V Česku se prostě staví většinou fixní čtyřky, zato na Slovensku odpojitelné šestky/čtyřky s bublinou a vyhříváním... Je to skutečně tak, oproti Slovensku (ale i Polsku nebo Slovinsku) jsme v tomhletom ohledu hodně pozadu. Na Slovensku je celkem 11 moderních odpojitelných sedaček, u nás jen 6 (vonrollky samozřejmě nepočítaje)... K tomu tři 8-kabinky, my máme jen Černohorský express... Je to způsobeno zřejmě majetkovou strukturou středisek, kde na Slovensku jsou střediska převážně v soukromých rukou. U nás si nikdo z menších středisek na odpojitelnou netroufne a většina velkých je v rukou ČSTV nebo obcí. Takže asi není těžké si představit, jak by to vypadalo ve Špindlu, Peci nebo Harrachově, kdyby šel zisk (který musí být v těchto střediscích velmi slušný...) zpět do rozvoje těchto středisk a ne na jiné aktivity ČSTV... Jednou z mála výjimek je MegaPlus, tak snad nás v dohledné době překvapí plánovanými 6-sedačkami na Černé hoře a v Černém Dole... |
Autor: | Carver [ sob kvě 29, 2010 10:54 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jasná/Chopok |
Radim píše: V Lomnici to povede paralelně s 1. úsekem kabinky (asi 100 m vpravo), ale dole to povede ještě o 200 m níž, kde vznikne i centrální parkoviště. Tak tenhle úsek se mi zdá relativně nepodstatný, nechápu proč raději nenahradí celou kabinkovou lanovku něčím modernějším. Sjezdovka je u 1.úseku hrozně mírná a relativně úzká, aspoň co si pamatuji. Chtělo by to spíš co nejdřív něco udělat s Lomnickým sedlem... ![]() |
Autor: | Radim [ sob kvě 29, 2010 11:01 am ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jasná/Chopok |
Sjezdovka se právě loni podstatně rozšířila. A náhrada kabinky na 1. úseku se taky plánuje - 8-kabinkou v nové trase. |
Autor: | MTA [ sob kvě 29, 2010 12:05 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jasná/Chopok |
Našel jsem plány na rozvoj středisek v Tatrách... http://www.tmr.sk/sk/plan-rozvoja.php |
Autor: | Carver [ sob kvě 29, 2010 1:13 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jasná/Chopok |
Aha, taky jsem o tom teď něco hledal, a doporučuji přečíst si tyto články: http://www.lanovky.sk/?page=rep&id=617 - o rozvoji Lomnice a Jasné http://www.lanovky.sk/?page=rep&id=350 - o rozvoji Lomnice+vizualizace Podle té vizualizace to vypadá vážně krásně, ale na to si ještě asi hodně dlouho počkáme. |
Autor: | Radim [ pon čer 28, 2010 1:49 pm ] |
Předmět příspěvku: | Re: Jasná/Chopok |
Právě zveřejnili eju na dobudování a propojení středisek Chopok-sever a juh: http://eia.enviroportal.sk/detail/obnov ... iarskeho-s Kromě již známého projektu Funitelu Priehyba - Chopok (2108 m, 653 m, 2200 os/h) jde o lanovky: 8-MGD Lúčky - Priehyba (1839 m, 415 m, 1800 os/h) 8-MGD Lúčky - Priečno (1818 m, 335 m, 1800 os/h) - náhrada vleku 8-MGD Krupová - Kosodrevina (1002 m, 375 m, 1800 os/h) 8-MGD Kosodrevina - Chopok (1421 m, 544 m, 1800 os/h) - náhrada rollky ![]() 6-CLD/B Krupová - Jelenia lúka (1263 m, 430 m, 2600 os/h) 6-CLD/B Jelenia lúka - Zadné Dereše (1193 m, 430 m, 2600 os/h) - náhrada vleku 6-CLD/B Jelenia lúka - Predné Dereše (1112 m, 4430 m, 2600 os/h) - náhrada vleku Na jihu tedy vznikne zcela nový nástupní bod s centrálním parkovistěm v Krupové, podobně jako na severu v lokalitě Lúčky. Ve výsledku tak bude na Chopku podle tohoto projektu (termín dokončení je uváděn rok 2021) celkem 16 lanovek, což už je plně srovnatelné se středně velkým rakouským střediskem! Z toho 5 šestisedaček, vše s bublinou samozřejmě... No nechme se překvapit ![]() Mapka s vyznačenými trasami lanovek na http://eia.enviroportal.sk/dokument.php?id=93099 |
Stránka 2 z 4 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |