Zermatt možná znáte, předminulý rok tam byla zprovozněna Hublot Express (6-SLO), která nahradila 4-KLO Gant - Blauherd. Od roku 2018 zde je mimo provoz trojsedačka Kumme - Rothorn, a již delší dobu kyvadlovka Zermatt - Furi. To samé je i na italské straně (Sallette, Plan Mansion) kde také již delší dobu nejezdí vlek Baby Sallette. Od sezóny 2018/19 je v provozu nová 3S kabina na Matterhorn, kyvadlovka zůstane jako záložní. Sjezd z Matterhornu do Cervinie je také nejdelším sjezdem bez lanovky (délka 13 570 m) Delším sjezdem, avšak s lanovkou je Matterhorn - Valtourenache, přičemž v polovině trasy je nutno vyjet čtyřsedačkou Du Col (délka 197 m). Cesta zpět vypadá nějak takto: 12-KLO na stojáka, 4-SLO/B, 4-SLO/B, sjezd, 1-LVF, sjezd, kyvadlovka. V areálu je (asi) nejdelší BLV na světě (Gandegglift, VonRoll-Habbeger, délka 3km). Nevýhoda jsou sjezdy, kde často je sklon i pod 12%. Další nové lanovky byly (od roku 2000): Hörnli (6-SLO/B, nahradila TLV), Sunnegga Express (200-PL, nahradila původní po(d)zemku), Gifthilli (6-SLO), Blauherdbahn (Telemix), Leiseeshuttle (8-PL), Findelnbahn (4-SLO), Eisfluh (2-SLF), Gandegg (2-LVF, lomený), Matterhorn Express (2002, 2009). Areál velice doporučuji.
|