Oživím tohle téma. Měl jsem minulý týden něco v Tanvaldu, tak jsem se zajel podívat na to, co zbylo z vleku o vlakové stanice Dolní Polubný. Předpokládám, že jde tedy o ten ukradený, i když poněkud nesouhlasí v článku uvedená délka lana 1km, podle mapy byl vlek dlouhý cca 240m viz
https://mapy.cz/s/geburukode tedy lano mělo cca 500m.
Každopádně je to docela padák, celkem mě překvapilo, kde naši předci budovali vleky. Je to strmá, nerovná a hodně kamenitá a skalnatá stráň. Dnes zarostlá náletem a stromy, trasa vleku není v terénu patrná a sjezdovka už vůbec ne. V terénu zbyla horní stanice vleku, který byl evidentně kotvičkový - svisle uložený lanáč a vyhazovačka na háčky. V trase vleku zůstala jedna podpěra ale jen sloupek, bez kladek (na sloupku je patrné bývalé umístění třmenu). V prostoru spodní stanice je výrazně upravený terén - srovnaná plocha do roviny v prudkém svahu výraznou navážkou, od cesty nad kolejema to je 15 - 20 výškových metrů k bývalé spodní stanici. V místě je něco jako "provozní budova", spíš tedy bouda relativně malých rozměrů, prázdná ale kupodivu poměrně zachovalá a betonový základ, kde byla pravděpodobně ukotvená spodní stanice.
To je vše.
Vlastní vlek měl na cca 240m délky převýšení cca 70m, což je dost. Jít pak nahoru lesem plným spadanýho mokrýho listí nebylo úplně jednoduchý.
Podle konstrukce horní stanice šlo pravděpodobně o nějakou vlastní konstrukci, není to Transporta (tam si ostatěn nejsem jistý, jestli by zvládla převýšení).
Na zapomenutých vlecích je vlek ozdnačen jako Desná - Pustinská podle jména ulice, která prochází nad bývalou horní stanicí.
Fotky zde:
https://filolanovedrahy.rajce.idnes.cz/ ... i_Polubny/Honza