Právě je úte říj 19, 2021 11:32 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 123 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon led 03, 2011 6:53 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 26, 2010 8:16 pm
Příspěvky: 522
Bydliště: Vysočina
Ten nástupní pás je čistě kvůli komfortu, je pouze na investorovi a provozovateli, zda je ochoten do toho investovat. Takhle to vidím já, a v počtu sedaček bych neviděl žádný rozdíl, protože kromě toho, kolik lidí tam nastupuje má nástup naprosto identický každá sedačka.


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon led 03, 2011 7:10 pm 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 5:08 pm
Příspěvky: 1209
Bydliště: Ostrava
Je to kvůli komfortu, ale u 6-sedaček s kapacitou 3200 osob/hod a více tam už je nutný.

_________________
www.lanove-drahy.cz - vše o lanovkách v České republice


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon led 03, 2011 7:19 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 18, 2009 8:19 pm
Příspěvky: 420
Bydliště: Praha 4
Ale nepochopim, jak si psal, že 8-sedačky nemají pás. Chci drahou lanovku 8-sedačku, ale kapacitu velkou nepotřebuji? Tak proč ji stavim??? To už asi nepochopim 8)


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon led 03, 2011 7:37 pm 
Offline
Administrátor
Uživatelský avatar

Registrován: pon pro 29, 2008 5:08 pm
Příspěvky: 1209
Bydliště: Ostrava
Tak důvodů proč postavit 8-sedačku přes vyšší pořizovací náklady i při nižší kapacitě (např. 2400 os/h) je více - větší časový interval sedaček - tzn. klidnější nastupování, jednodušší a méně nákladnější údržba díky menšímu počtu spínacích aparátů a v neposlední řadě marketing :wink:

Např. v Kitzbühelu už staví jenom 8-sedačky - mají je už 4 a letos budou stavět zřejmě další (jen cca 580 m dlouhou).

_________________
www.lanove-drahy.cz - vše o lanovkách v České republice


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon led 03, 2011 10:28 pm 
Offline
4-CLD

Registrován: úte led 20, 2009 6:04 pm
Příspěvky: 54
Radim píše:
Tak důvodů proč postavit 8-sedačku přes vyšší pořizovací náklady i při nižší kapacitě (např. 2400 os/h) je více - větší časový interval sedaček - tzn. klidnější nastupování, jednodušší a méně nákladnější údržba díky menšímu počtu spínacích aparátů a v neposlední řadě marketing :wink:

Např. v Kitzbühelu už staví jenom 8-sedačky - mají je už 4 a letos budou stavět zřejmě další (jen cca 580 m dlouhou).

jen doplnim byla tu diskuze o Husarove kopci u Noveho Mesta...tam maji na par metru 2 sedacku...tady se rkasne da videt rozdil mezi CR a Rakouskem...u nas marketing - 2 sedacka ...tam 8 sedacka a jeste pribali vyhrivani, oranzovou bublinu.....Dokonce jsem byl letos v Saalbachu a tam pridelavaji vyhrivani i na stare odpojitelne lanovky od Doppelmayera:-) a ani se tim nechlubi:-)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon led 03, 2011 10:50 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 18, 2009 8:19 pm
Příspěvky: 420
Bydliště: Praha 4
Nemůžeš srovnávat ČR od velmi hornatého Rakouska, to prostě nejde srovnat. U nás je zima kratší, a nemáme tak velké hory abychom mohli stavět 8 - sedačky. Naše střediska jsou úplně na jiné úrovni. I když, že ve Špindlerově mlýně nemáme pořádnou 4 - sedačku s bublinama a vyhříváním, tak se to dá přetrpět. Stejně všichni jezdíme do Rakouska a do těchto středisek jezdíme jen ve volných dnech, nebo prodlouženém víkendu :idea:


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: pon led 03, 2011 11:13 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: sob lis 28, 2009 11:40 pm
Příspěvky: 511
Bydliště: Praha 8
Thomas píše:
...U nás je zima kratší...


S tímhle nesouhlasím třeba, když srovnáš Horní Mísečky nebo Praděd(kolikrát jezdily až do května, jinak pruměrné střediska jezdí do půlky, možná do konce března) a třeba nějaké známé alpské střediska(Většina z nich jezdí do půlky dubna, vyjma ledovců). Zima je tu srovnatelná...

Thomas píše:
...a nemáme tak velké hory abychom mohli stavět 8 - sedačky...


Hory sice velké nemáme ale to není tak zásadní, podívej se na již řečený Saalbach, tam jezdí vlastně vyškách 1000-2000m a vůbec to tam není špatné... Mají tam nějakých 50 lanovek a vleků, přičemž všechny sjezdovky směřují do údolí... To není o horách, ale o neschopnosti našich investorů, kteří nemají rádi změny. Pokaždé kupují nudné ,,fixní" sedačky i na místa, kam by se hodily odpojitelné lanovky, třeba i osmisedačky...


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: úte led 04, 2011 8:01 am 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 26, 2010 8:16 pm
Příspěvky: 522
Bydliště: Vysočina
MTA píše:
To není o horách, ale o neschopnosti našich investorů, kteří nemají rádi změny. Pokaždé kupují nudné ,,fixní" sedačky i na místa, kam by se hodily odpojitelné lanovky, třeba i osmisedačky...


Přesně tak, chtělo by to, aby stát přestal pro**ávat peníze přes politiky atd...a dal je do nadějných projektů...


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: úte led 04, 2011 1:07 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 18, 2009 8:19 pm
Příspěvky: 420
Bydliště: Praha 4
V politice to není Tomáši, prostě všechno je to na hlavu. Tady prostě se dobrý investor nenajde. Jakoby se tady něčeho báli. Teď už ale jdeme do ekonomie, tak se vraťme do techniky. Ale asi je fakt že zima je tu poslední dobou stejná jako ve vyšších pohoří. Ale stejně nás to upřímně mrzí. Příští rok se staví dvě 4-SLO a jedna s bublinami a já stejně nevěřím že se postaví. Později se to stejně změní na fixní :D Jak jsem si všiml tak na Lipně se zase plánují fixní 4-sedačku a už je to k smíchu. jakoby středisko nemělo peníze :| Připadám si jako v daleké Francici, kde se vozili buď teleskopickými odpojitelnými vleky anebo 4-sedačka fixními i do 2000m ! Fixní 4-sedačka se už většinou v alpách používá max. do 500m. Tady se na odpojitelnou teprve zamýšlí až po 1200m :|


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: úte led 04, 2011 3:25 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 26, 2010 8:16 pm
Příspěvky: 522
Bydliště: Vysočina
Na 1000m tvoří tyto technologie mezi sebou rozdíl celkem málé 3 minuty...kdybys byl inevstor, taky na takovouhle vzdálenost nepudeš do odpojky, která je o 30 m. dražší.-..


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: úte led 04, 2011 4:25 pm 
Offline
4-MGD

Registrován: čtv bře 25, 2010 1:07 am
Příspěvky: 102
Jde o to jaký buděš investor. Pokud máš peníze a "nejedeš na doraz" tak se ti určitě vyplatí investovat 30M navíc do odpojky, ono se to časem vrátí.
Problém je ale i trochu v lidech, že to nedávají střediskum které na ně serou znát. Viz. třeba Pec pod Sněžkou. Přes svátky museli zavřít cestu do Pece protože tam bylo prostě moc lidí. A přitom za posledních pomalu 10 let nic pro ně neudělali. Všude samý vleky a jediná lanovka je obyčejný fixní dopll, která má dnes každý druhý střediko (i fakt malinký).


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: úte led 04, 2011 6:27 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 18, 2009 8:19 pm
Příspěvky: 420
Bydliště: Praha 4
Prosím nemluvme sprostě, nejsem sice admin, ale toto fórum čte velmi hodně lidí a ne jen přihlašovaní 8) Nemluvme tu sprostě :ne:

V Krkonoších se to nikdy nezmění. Beru to moc pesimisticky. Žádné spojení třeba Černá hora a Pec se nespojí. Já ani nevím co chce Pec s těmi pěnzi dělat. Dlouho do něčeho neinvestovala. Možná chtěli fakt už šetřit pořádné peníze na tu Sněžku.


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: úte led 04, 2011 7:27 pm 
Offline
4-MGD

Registrován: čtv bře 25, 2010 1:07 am
Příspěvky: 102
Za sprosté slovo se omlouvám :oops: .
Jinak, lyžařský areál Ski Pec a.s., který je provozovatelem vleků a lanovky Bramberk nemá nic společného s městem ani lanovkou na Sněžku. Takže skutečně nemá Ski Pec a.s. proč šetřit na lanovku, která jim nepatří.
Jinak jsme už trošku mimo téma.


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: úte led 04, 2011 7:52 pm 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: ned led 18, 2009 8:19 pm
Příspěvky: 420
Bydliště: Praha 4
Tak já nevím, je to zlozvyk


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
 Předmět příspěvku: Re: Otázky a odpovědi k technice lanových drah
PříspěvekNapsal: stř led 05, 2011 7:57 am 
Offline
3S
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 26, 2010 8:16 pm
Příspěvky: 522
Bydliště: Vysočina
Třeba nás brzy překvapí nějakou dlouhou lanovkou s bublinami...co víte, radši se jim do toho nepleťme..


Nahoru
 Profil Poslat e-mail  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 123 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz