Nákladní lanovka Černý Důl - Kunčice nad Labem, 4.6.2010V pátek jsme zrealizovali plánovanou návštěvu naši poslední oběžné nákladní lanovky. Cílem bylo navštívit obě stanice a projít kompletně celou 8,3 km dlouhou trasu.
Uspořádání podpěr a traťových prvků na trase: stanice Černý Důl, malý lanový přechod, P1 - P2, dlouhý lanový přechod a zároveň kotevní stanice, P3 - P10, napínací stanice, P11 - P15, kotevní stanice, P16 - P22, kombinovaná kotevní a napínací stanice, P23 - P29, kombinovaná kotevní a napínací stanice, P30 - P38, napínací stanice, P39 - P45, kotevní stanice, P46 - P49, stanice Kunčice nad Labem
nakládací stanice Černý důl
nakládací stanice Černý důl
nakládací stanice Černý důl
násypka
ovládací panel
pohon lanovky
osobní vůz pro revizní jízdy
napínací systém nosných lan
vozík s nosností 750 kg
nakládací stanice Černý důl
nakládací stanice Černý důl
první lanový přechod, který přemosťuje silnici do lomu
první lanový přechod, který přemosťuje silnici do lomu
podpěra č. 1, vybavená satelitní "výstrojí"
pohled směrem k nakládací stanici
podpěra č. 3
pohled do údolí směrem do Kunčic
hřeben překonává lanovka pomocí velice dlouhého lanového přechodu (složeného z 11 (!) podpěrných sloupů), který je zároveň i první kotevní stanicí.
vozík lanovky a lanový přechod
pohled z pod podpěry
podpěra č. 4
podpěra č. 8
podpěra č. 10
druhá napínací stanice
druhá napínací stanice
podpěra č. 14 u silnice do Vrchlabí; nejvyšší podpěra s nejužším základem
detail základu nejvyšší podpěry (42 m)...
podpěra č. 14 s kotevními lany a ochrannou konstrukcí
detail podpěry č. 14
kotevní stanice č. 2 nese název 15A
podpěra č. 16
podpěra č. 18
ochranná konstrukce nad cestou
třetí napínací stanice za podpěrou č. 22
podpěra č. 27
podpěry č. 29, 28 a 27
lanovka vede nad vískou Lánov; v těchto místech jsou nataženy ochranné sítě
podpěra v Lánově
pohled od zástavby
trasa lanovky směrem do Černého dolu
podpěry č. 32 - 26
velmi nízká podpěra v dolní části trasy
napínací stanice
přemostění cesty
lanovka vede také nad řepkovým polem
trasa lanovky
podpěra č. 45
podpěra č. 46
poslední kotevní stanice
pohled z podpěry
předposlední podpěra č. 48 - zde lanovka vede takřka neprostupným terénem
poslední podpěra č. 49, před ní lanovka nadchází vlečku KVK a železniční trať do Vrchlabí
podpěra č. 48
poslední metry trasy
vykládací stanice KVK
vozík vjíždí do dolní stanice
interiér dolní stanice
pohled na trasu lanovky
dolní stanice
vykládka vozíku
podpěra č. 49
dolní stanice KVK
kotouče napínacího závaží nosného lana
O zrušení LD nikdo nic nevěděl, takže asi bude jezdit ještě dlouho