* NOVÁ LANOVKA NA SNĚŽKU *** KARLOVSKÝ EXPRESS NOVĚ S BUBLINAMI *** ČERVENÁ VODA - NEJKOMFORTNĚJŠÍ SEDAČKOVÁ LANOVKA V ČESKÉ REPUBLICE *** KLÍNOVEC - ODPOJITELNÁ ČTYŘSEDAČKOVÁ LANOVKA S ORANŽOVÝMI BUBLINAMI *** SLEDUJTE VÝSTAVBU LETOŠNÍCH NOVÝCH LANOVEK *

Holidayinfo

Aktualizace

Seznam lanovek

Projekty lanovek

Zprávy a články

Fotogalerie

Videa

Ankety

Fórum

Výrobci

Zkratky

Statistiky

Zajímavosti

Časopisy

Ze zahraničí

Polské lanovky

Švýcarské lanovky

EPO Elektropohony

Odkazy

Kontakt

České sjezdovky

Sedačková lanovka Ramzová - Čerňava

V zimní sezóně 2008/2009 se lyžaři na Ramzové dočkali výrazného zkvalitnění služeb. Dvousedačkovou lanovku na prvním úseku na Čerňavu totiž nahradila odpojitelná čtyřsedačka Leitner. Lyžařský areál na Ramzové patří mezi nejznámější a nejnavštěvovanější v Jeseníkách. Nachází se v nadmořské výšce 782 až 1351 metrů a disponuje celkovou přepravní kapacitou 4590 osob za hodinu. Ramzová byla dlouhou dobu jediným místem v Jesenikách, kde se lyžaři a turisté mohli svézt lanovou dráhou. V 70. letech minulého století bylo rozhodnuto o výstavbě lanové dráhy z Ramzové až na Šerák, a to ve dvou úsecích s přestupní stanicí na Čerňavě. Pro oba úseky byla zvolena technologie neodpojitelné jednosedačky, kterou dodala firma Transporta Chrudim. Podobně jako u podobných staveb té doby, i zde se výstavba značně protáhla. Zatímco technologie 1. úseku byla vyrobena již v letech 1972-73, lanovka byla uvedena do provozu až v roce 1976. Podobně i 2. úsek byl vyroben v letech 1978-79 a zprovozněn až v roce 1981. Ve stanici Čerňava se nacházely pohony obou úseků a napínání druhého úseku, první úsek byl napínán ve stanici Ramzová. Zatímco podél prvního úseku byla vybudována sjezdovka, druhý úsek má především ve druhé polovině velmi mírnou trasu a je tak využíván především turisty. celý článek >>>>

Lanovka je v provozu :

Zimní i letní sezóna

Technické parametry lanovky :

Typ lanovky : osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s odpojitelným uchycením čtyřmístných sedaček (SLO-4)
Výrobní typ : SA4 (CD4)

Tažná větev :

levá
Umístění pohonu :  horní stanice
Systém napínání :  hydraulický v dolní stanici
Přepravní kapacita :  2400 osob/hod
Šikmá délka :  1459 m
Vodorovná délka :  1430 m
Dolní stanice :  767 m.n.m. Ramzová
Horní stanice :  1063 m.n.m. Čerňava
Převýšení :  296 m
Výkon hlavního pohonu :  360 + 360 (náhradní) kW
Průměr dopravního lana : 40 mm  
Maximální dopravní rychlost :  4,5 m/s
Čas jízdy :  5,4 min 324 s
Časový interval sedaček :  6 s  
Vzdálenost sedaček :  27 m  
Počet sedaček :  116  
Počet podpěr :  14 z toho 2 tlačné
Garážování sedaček : automatické depo v dolní stanici
Výrobce :  Leitner
Zařízení je v provozu od roku : 2009 (výstavba 2008)  
Rekonstrukce byla v roce :  nebyla
Původ lanovky :  Itálie - Corvara (Col Alt)  
Rok výroby : 1990  

 

Soustava kladek lanové dráhy :

 

Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry
1 10 tlačná 8 tažná – 6
vratná – 4
nosná
2 12 nosná 9 tažná – 8
vratná – 4
nosná
3 tažná – 6
vratná – 4
nosná 10 tažná – 8
vratná – 6
nosná
4 tažná – 8
vratná – 4
nosná 11 tažná – 12
vratná – 6
nosná
5 tažná – 6
vratná – 4
nosná 12 tažná – 12
vratná – 6
nosná
6 tažná – 8
vratná – 4
nosná 13 tažná – 8
vratná – 6
nosná
7 8 tlačná 14 12 nosná

 

  Fotogalerie

 

    Videogalerie

 

Ceník jízdného

 

Kontakt :

 

Bonera s.r.o.

788 25 Branná

Tel.: +420 583 230 077
Fax: +420 583 230 077

E-mail: bonera@bonera.cz

 

Web: www.bonera.cz

 

Technické parametry původní lanovky Nascivera :

Typ lanovky : osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením dvoumístných sedaček (SLF-2)
Výrobní typ :

Tažná větev :

pravá
Umístění pohonu :  dolní stanice
Systém napínání :  závažím v dolní stanici
Přepravní kapacita :  1000 osob/hod  
Šikmá délka :  1292 m
Vodorovná délka : 
Dolní stanice :  786 m.n.m. Ramzová
Horní stanice :  1058 m.n.m. Čerňava
Převýšení :  272 m  
Výkon hlavního pohonu :  132 kW
Průměr dopravního lana : 30 mm  
Maximální dopravní rychlost :  2,5 m/s  
Čas jízdy :  8,6 min 516 s
Časový interval sedaček :  7 s
Vzdálenost sedaček :  18 m
Počet sedaček :  144 
Počet podpěr :  16 z toho 1 tlačná
Výrobce :  Nascivera
Zařízení bylo v provozu od roku : 1996 do roku 2009
Rekonstrukce byla v roce :  nebyla
Původ lanovky :  Itálie - Bellamonte - Alpe Lusia (Castelir-Le Fassane)
Rok výroby : 1983
Přesun :  2010 - Čerňava - Šerák

 

Soustava kladek lanové dráhy :

 

Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry
1 8 tlačná 9 4 nosná
2 8 nosná 10 6 nosná
3 8 nosná 11 6 nosná
4 8 nosná 12 6 nosná
5 8 nosná 13 8 nosná
6 6 nosná 14 6 nosná
7 6 nosná 15 8 nosná
8 6 nosná 16 8 nosná

 

  Fotogalerie 

 

   Videogalerie

Technické parametry původní lanovky Transporta :

Typ lanovky : osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením jednomístných sedaček (SLF-1)
Výrobní typ : SL-1

Tažná větev :

levá
Umístění pohonu :  horní stanice
Systém napínání :  závažím v dolní stanici
Přepravní kapacita :  317 osob/hod 
Šikmá délka :  1347 m 
Vodorovná délka :  1319 m
Dolní stanice :  782 m.n.m. Ramzová
Horní stanice :  1058 m.n.m. Čerňava
Převýšení :  276 m
Výkon hlavního pohonu :  54 kW
Průměr dopravního lana : 28 mm  
Maximální dopravní rychlost :  2,25 m/s
Čas jízdy :  10 min 600 s
Časový interval sedaček :  11 s
Vzdálenost sedaček :  25,5 m
Počet sedaček :  104
Počet podpěr :  18 z toho 2 tlačné
Výrobce :  Transporta Chrudim 
Zařízení bylo v provozu od roku : 1976 do roku 1996
Rekonstrukce byla v roce :  1987

 

Soustava kladek lanové dráhy :

 

Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry
1 6 tlačná 10    
2 6 nosná 11    
3   nosná 12 4 nosná
4   nosná 13   nosná
5 4 nosná 14   nosná
6     15   nosná
7     16 4 nosná
8 4 nosná 17 4 nosná
9     18 4 nosná

 

  Fotogalerie 

Zpět na přehled lanovek

Zpět na úvodní stránku

TOPlist

Lanové dráhy na Slovensku