* NOVÁ LANOVKA NA SNĚŽKU *** KARLOVSKÝ EXPRESS NOVĚ S BUBLINAMI *** ČERVENÁ VODA - NEJKOMFORTNĚJŠÍ SEDAČKOVÁ LANOVKA V ČESKÉ REPUBLICE *** KLÍNOVEC - ODPOJITELNÁ ČTYŘSEDAČKOVÁ LANOVKA S ORANŽOVÝMI BUBLINAMI *** SLEDUJTE VÝSTAVBU LETOŠNÍCH NOVÝCH LANOVEK *

Holidayinfo

Aktualizace

Seznam lanovek

Projekty lanovek

Zprávy a články

Fotogalerie

Videa

Ankety

Fórum

Výrobci

Zkratky

Statistiky

Zajímavosti

Časopisy

Ze zahraničí

Polské lanovky

Švýcarské lanovky

EPO Elektropohony

Odkazy

Kontakt

České sjezdovky

Pozemní lanovka Praha - hotel Mövenpick (NH Prague City)

Pád železné opony v roce 1989 zapříčinil i pronikání západních hotelových institucí do České republiky. Jediným z nich bylo i mezinárodní konsorcium Mövenpick, které se od roku 1990 zaobíralo stavbou luxusního hotelu v Praze. Po řadě jednání byla vybrána lokalita na Smíchově, přímo proti 2.prosince 1997 otevřenému vyústění Strahovského tunelu. Architekt navrhl velmi zajímavé členění do dvou zcela samostatných budov, z nichž dolní obsahuje většinu ubytovacích kapacit, a horní, nacházející se na nedalekém vrchu Mrázovka nabízí (též kromě malé části lůžek) restauraci s krásným výhledem na Prahu. Pochopitelně by jen obchodní sebevrah mohl žádat po hotelových hostech aby sami vystoupali 191 schodů k druhému objektu. Vzhledem k tomu, že po silnici činí vzdálenost s objezdem přes Santošku celých 5 kilometrů, hledalo se jiné řešení. Zvítězila nakonec krátká pozemní lanovka, která spojuje oba objekty. Slovo pozemní možná není zcela namístě, neboť výsledek kombinuje pozemní a jakousi sedlovou dráhu dohromady. 156 metrů dlouhá dráha má jedinou kabinu pro 12 osob, která pojíždí koly po své vlastní dráze ve tvaru kružnice. Částečně vede po zemi, nechybí ale i úsek, kde vzduchem překračuje místní komunikaci. Kabina je přitom poháněna nekonečným lanem, na kterém je pevně uchycena. Protože sklon její trati se mění, lze kabinu elektromechanicky naklánět, aby podlaha zůstala ve vodorovné poloze. Lanovka - výrobek slovutné lanovkářské firmy Doppelmayr - byla v předběžném provozu od března, v plném provozu pak od června 1996. Při provozu lanovky pochopitelně neexistuje žádný jízdní řád, naopak, lanovka je v provozu samoobslužně, stiskem tlačítka, takže vlastně funguje jako poněkud zvláštní výtah. Její použití je pochopitelně bezplatné. Vzhledem k tomu, že v restaurace v horní části je přístupná, lze lanovku snadno použít.

R. Bílek

Lanovka je v provozu :

Zimní i letní sezóna

Technické parametry lanovky :

Typ lanovky : osobní pozemní lanová dráha kyvadlového systému s pevným uchycením 12-místného vozu (PL-12)
Výrobní typ : -

Rozchod :

-
Umístění pohonu :  dolní stanice
Systém napínání :  hydraulický v dolní stanici
Přepravní kapacita :  186 osob/hod
Šikmá délka :  156 m
Vodorovná délka :  147 m
Dolní stanice :  205 m.n.m.  
Horní stanice :  256 m.n.m.  
Převýšení :  51 m
Výkon hlavního pohonu :  57 kW  
Průměr dopravního lana : 20 mm  
Maximální dopravní rychlost :  2,5 m/s  
Čas jízdy :  1,3 min 90 s
Kapacita vozu : 12 osob  
Počet vozů :  1  
Výrobce :  Doppelmayr
Zařízení je v provozu od roku : 1996  
Rekonstrukce byla v roce :  2006 - výměna stejnosměrného motoru za střídavý asynchronní

 

  Fotogalerie 

 

  Videogalerie - 2 filmy  Videogalerie

 

Ceník jízdného :

 

Jízda lanovkou je zdarma

 

Kontakt :

 

Mövenpick Hotel Praha

Mozartova 261/1

150 00 Praha

Tel.: +420 257 151 111

Fax: +420 257 153 131

E-mail: hotel.prague@moevenpick.com

 

Web: www.movenpick.cz

Zpět na přehled lanovek

Zpět na úvodní stránku

TOPlist

Lanové dráhy na Slovensku