|
Sedačková lanovka
Bublava - Stříbrný potok
V Krušných
horách se v roce 2010 dočkali lyžaři první čtyřsedačkové lanovky, která byla budována ve
zcela nové lokalitě v Bublavě a jedná se o použitou lanovku Doppelmayr dovezenou
z rakouského Scheffau. To je součástí největší lanovkami plynule propojené
lyžařské oblasti v Rakousku, kterou si většina čtenářů jistě vybaví pod názvem
Skiwelt a čtyřsedačku Osthangbahn z roku 1989 zde nahradila osmisedačková
lanovka. V Bublavě vznikla společně s lanovkou také zcela nová široká sjezdovka
do Stříbrné s délkou kolem jednoho kilometru a samozřejmostí je její propojení
se stávajícími sjezdovkami a vleky. Celková hodnota investice činila 25
milionů korun.
Radim Polcer
Průběh výstavby :
-
zahájeno kácení lesa pro trasu lanovky a sjezdovky (březen 2010)
-
lanovka v Scheffau je již demontována a část její
technologie již byla dovezena do ČR. V dohledné době bude
zahájeno hloubení výkopů pro patky podpěr (21.05.2010)
-
proběhla betonáž první patky podpěry, další budou následovat
v příštích dnech (29.06.2010)
-
všechny patky podpěr jsou vybetonovány a zároveň jsou již
usazeny na svých místech první 2 podpěry - č. 8 a 9. Dále
probíhá hloubení výkopů pro horní stanici
(26.07.2010)
-
usazeno je již celkem 6 podpěr. Další dvě, které se musí
vyrobit dodatečně, přijdou na Bublavu ve druhé polovině září
a pro poslední podpěru č. 10, která bude součástí horní
stanice, je nutno vybetonovat nohu (18.08.2010)
-
probíhá betonáž výstupiště a strojovny horní stanice
(18.09.2010)
-
jsou usazeny všechny podpěry kromě tlačné č. 1 (10.10.2010)
-
provedeno závěrečné seřízení podpěr a kladkových baterií do
osy (29.10.2010)
-
zahájena montáž stanic, po dokončení bude v třetím
listopadovém týdnu rozvinuto a zapleteno nové dopravní lano
Fatzer (01.11.2010)
-
obě stanice jsou z větší části smontovány, na svém místě je
již i motor, převodovka a poháněcí hřídel (11.11.2010)
-
probíhá rozvinování dopravního lana, jeho zapletení proběhne
v příštím týdnu (12.11.2010)
-
probíhá usazování sedaček na dopravní lano (06.01.2011)
-
probíhají zátěžové zkoušky (17.01.2011)
-
dnes byla nová lanovka uvedena do pravidelného provozu
(29.01.2011)
|
Nezobrazit průběh výstavby
Lanovka je v provozu :
Zimní i letní sezóna
Technické parametry lanovky :
Typ lanovky :
|
osobní visutá
jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením čtyřmístných
sedaček (SLF-4)
|
Výrobní typ :
|
4-CLF |
|
Tažná větev :
|
levá |
|
Umístění pohonu : |
horní stanice |
|
Systém napínání : |
hydraulický v dolní stanici |
|
Přepravní kapacita :
|
1606 osob/hod |
|
Šikmá délka
:
|
786 m |
|
Vodorovná délka : |
762 m |
|
Dolní stanice : |
620 m.n.m. |
Stříbrný potok |
Horní stanice : |
805 m.n.m. |
Bleiberg |
Převýšení :
|
185 m |
|
Výkon hlavního pohonu : |
104 kW |
|
Průměr dopravního lana : |
36 mm |
|
Maximální dopravní rychlost :
|
1,8 m/s |
|
Čas jízdy : |
7,3 min |
438 s |
Časový interval sedaček : |
9 s |
|
Vzdálenost sedaček :
|
16,1 m |
|
Počet sedaček : |
99 |
|
Počet podpěr : |
10 |
z toho 1 tlačná |
Výrobce
:
|
Doppelmayr |
|
Zařízení je v provozu od
roku : |
2011 (výstavba 2010) |
|
Rekonstrukce byla v roce : |
nebyla |
|
Původ lanovky : |
Rakousko -
Scheffau (Osthangbahn) |
Rok výroby : |
1989 |
Soustava kladek lanové dráhy
:
Číslo podpěry |
Počet kladek |
Typ podpěry |
Číslo podpěry |
Počet kladek |
Typ podpěry |
1 |
10 |
tlačná |
6 |
tažná – 8
vratná – 4 |
nosná |
2 |
tažná – 8
vratná – 6 |
nosná |
7 |
tažná – 8
vratná – 6 |
nosná |
3 |
tažná – 8
vratná – 6 |
nosná |
8 |
tažná – 8
vratná – 6 |
nosná |
4 |
tažná – 6
vratná – 4 |
nosná |
9 |
tažná – 8
vratná – 6 |
nosná |
5 |
tažná – 8
vratná – 6 |
nosná |
10 |
8 |
nosná |
Fotogalerie
Videogalerie
Ceník jízdného
Kontakt
:
Sdružení Ski Bublava
357 22 Bublava 716
Tel.: +420 352 696 830
E-mail: ski@ski-bublava.cz
Web: www.bublava.cz
Zpět na přehled lanovek
Zpět na úvodní stránku
|
|