* NOVÁ LANOVKA NA SNĚŽKU *** KARLOVSKÝ EXPRESS NOVĚ S BUBLINAMI *** ČERVENÁ VODA - NEJKOMFORTNĚJŠÍ SEDAČKOVÁ LANOVKA V ČESKÉ REPUBLICE *** KLÍNOVEC - ODPOJITELNÁ ČTYŘSEDAČKOVÁ LANOVKA S ORANŽOVÝMI BUBLINAMI *** SLEDUJTE VÝSTAVBU LETOŠNÍCH NOVÝCH LANOVEK *

Holidayinfo

Aktualizace

Seznam lanovek

Projekty lanovek

Zprávy a články

Fotogalerie

Videa

Ankety

Fórum

Výrobci

Zkratky

Statistiky

Zajímavosti

Časopisy

Ze zahraničí

Polské lanovky

Švýcarské lanovky

EPO Elektropohony

Odkazy

Kontakt

České sjezdovky

Sedačková lanovka Luka nad Jihlavou - Balkán

První čtyřsedačková lanovka (a po Harusově kopci v Novém městě druhá lanovka vůbec) se v roce 2012 rozjela na Vysočině ve skiareálu v Lukách nad Jihlavou, který najdeme přibližně 12 km východně od Jihlavy. Provozovatelé zakoupili neodpojitelnou čtyřsedačku Leitner z českými lyžaři oblíbeného rakouského střediska Obertauern (je tak tedy velmi pravděpodobné, že mnozí se touto lanovkou již svezli), která byla v tomto roce z kapacitních důvodů nahrazena šestisedačkou s modrými bublinami stejného výrobce. Lanová dráha s přepravní kapacitou 1530 osob za hodinu, která byla vyrobena teprve v roce 1997 a lze ji tak považovat za „skoro novou“, nahradila v Lukách nad Jihlavou kotvový lyžařský vlek na kopec Balkán a díky své délce necelých 550 metrů při převýšení 95 m se stala nejkratší čtyřsedačkou v České republice. Výstavba na zdejším svahu byla po snesení původního vleku zahájena na přelomu července a srpna vyhloubením a vybetonováním patek podpěr a stanic, v polovině září již byla zahájena montáž celkem šesti podpěr. V polovině října již probíhala kompletace dolní poháněcí a horní napínací stanice a uvedení nové lanovky do provozu se očekává na začátku prosince tohoto roku. Celková hodnota investice dosáhla patnácti milionů korun a jejím hlavním cílem byla kromě zvýšení komfortu přepravy lyžařů (pro slabší lyžaře byla jízda na kotvě mnohdy poměrné obtížná) také eliminace front, které se zde tvořily především o vánočních svátcích nebo víkendech. Kromě čtyřsedačkové lanovky disponuje středisko ještě jedním kotvovým vlekem, přilehlé sjezdové tratě jsou z větší části technicky zasněžovány a vybaveny umělým osvětlením.

Radim Polcer

Lanovka je v provozu :

Zimní sezóna

Technické parametry lanovky :

Typ lanovky : osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením čtyřmístných sedaček (SLF-4)
Výrobní typ : S4 (CF4)

Tažná větev :

levá
Umístění pohonu :  dolní stanice
Systém napínání :  hydraulický v horní stanici
Přepravní kapacita :  1530 osob/hod běžná 1400 osob/hod
Šikmá délka :  526 m
Vodorovná délka :  517 m
Dolní stanice :  461 m.n.m.  
Horní stanice :  554 m.n.m.  
Převýšení :  93 m
Výkon hlavního pohonu :  77 kW  
Průměr dopravního lana : 36 mm  
Maximální dopravní rychlost :  2,3 m/s běžná 2,1 m/s
Čas jízdy :  3,9 min běžný 4,2 min
Časový interval sedaček :  9,4 s běžný 10,3 s
Vzdálenost sedaček :  21,6 m  
Počet sedaček :  50  
Počet podpěr :  6 z toho 1 tlačná
Výrobce :  Leitner  
Zařízení je v provozu od roku : 2012  
Rekonstrukce byla v roce :  nebyla
Původ lanovky :  Rakousko - Obertauern (Hochalm)
Rok výroby : 1997

 

Soustava kladek lanové dráhy :

 

Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry
1 8 tlačná 4 tažná – 8
vratná – 6
nosná
2 tažná – 10
vratná – 8
nosná 5 8 nosná
3 tažná – 10
vratná – 8
nosná 6 6 nosná

 

 

  Fotogalerie

 

Ceník jízdného

 

Kontakt :

 

Lyžařský club TJ Sokol Luka nad Jihlavou

Tel.: +420 732 921 877

E-mail: rz@rz.cz

 

Web: www.skiluka.cz

Zpět na přehled lanovek

Zpět na úvodní stránku

TOPlist

Lanové dráhy na Slovensku