* SLEDUJTE VÝSTAVBU LETOŠNÍCH NOVÝCH LANOVEK *

Holidayinfo

Aktualizace

Seznam lanovek

Projekty lanovek

Zprávy a články

Fotogalerie

Videa

Ankety

Fórum

Výrobci

Zkratky

Statistiky

Zajímavosti

Časopisy

Ze zahraničí

Polské lanovky

Švýcarské lanovky

EPO Elektropohony

Odkazy

Kontakt

České sjezdovky

Rokytnice nad Jizerou: Horní Domky budou se Studenovem propojeny lanovkou

Tento článek je bohužel pouze aprílový příspěvek, nechme se tedy překvapit, zda-li se oba rokytnické hlavní areály někdy dočkají propojovací lanovky.

Známý lyžařský areál v Rokytnici nad Jizerou je svou rozlohou poměrně rozsáhlý, má však jednu nevýhodu – jeho hlavní části Horní Domky a Studenov dosud nejsou propojeny. Nejprve bylo uvažováno o plnohodnotném lyžařském propojení třemi až čtyřmi lanovými dráhami s příslušnými sjezdovkami, s tímto záměrem však nesouhlasila správa Krnapu. Jediným přijatelným řešením se ukázala výstavba čistě spojovací kabinkové lanovky, která bude oba areály propojovat přímo v obou směrech.

Z důvodu finanční návratnosti byla zvolena varianta použité lanovky dovezené z Alp. Využita byla výhodná nabídka jedné rakouské firmy, která měla dosud na skladě složenou technologii pulzační 15-místné kabinkové lanovky firmy Girak, která byla postavena v roce 1990 na Hochwurzenu a v roce 2013 nahrazena moderní odpojitelnou 10-místnou kabinkovou lanovkou firmy Leitner. Šlo o jedinou pulzační lanovku, kterou kdy firma Girak vyrobila. Díky kvalitní údržbě a skladování na krytém místě je toto zařízení v perfektním technickém stavu. Stejně jako na původním místě bude lanovka vybavena čtyřmi skupinami po pěti kabinách od firmy CWA a přesně uprostřed trati se bude nacházet mezistanice, která umožní propojení prostřední části města se sjezdovkami. Po zastavení chodu lanové dráhy se tak budou vždy všechny kabinky nacházet ve stanicích. K mezistanici bude trasa lanové dráhy z obou stran klesat. Pohon bude umístěn ve stanici Horní Domky, mechanické napínání se závažím pak v protilehlé stanici Studenov. Zajímavostí jsou poměrně masivní podpěry, jejichž tubus má ve spodní části příhradovou konstrukci. Pouze staniční podpěry mají klasický tubus kruhového průřezu.

Pokud půjde vše podle plánů, uskuteční se výstavba v Rokytnici již letos. V blízké budoucnosti se počítá také s realizací již delší dobu plánovaného projektu náhrady dvojice dlouhých lyžařských vleků na Studenově odpojitelnou šestisedačkovou lanovkou a také s vybudováním výkonného systému technického zasněžování i v této části rokytnického areálu.

Technické parametry lanovky:

Typ: 15-MGFP
Tažná větev: 
pravá
Umístění pohonu: 
horní stanice
Systém napínání: 
závažím v dolní stanici
Přepravní kapacita: 
880 osob/hod (Hochwurzen: 1000 osob/hod)
Šikmá délka: 
2470 m (Hochwurzen: 2177 m)
Převýšení: 
57 m (Hochwurzen: 706 m)
Dolní stanice: 
590 m n. m (Hochwurzen: 1135 m n. m)
Horní stanice: 
647 m n. m (Hochwurzen: 1841 m n. m)
Výkon hlavního pohonu: 
675 kW
Průměr dopravního lana:
58 mm
Maximální dopravní rychlost: 7
,0 m/s
Čas jízdy: 
9,2 min (Hochwurzen: 8,5 min)
Počet kabinek: 
4 x 5
Vzdálenost kabinek: 
-
Počet podpěr:
 18 (z toto 2 tlačné a 3 nosnotlačné)
Výrobce: Girak

Radim Polcer

Zpět na zprávy a články

Zpět na úvodní stránku

TOPlist

Lanové dráhy na Slovensku