|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Sedačková lanovka Stříbrnice - Štvanice Další nová lanovka v Jeseníkách byla postavena v roce 2008 ve Stříbrnicích u Starého města pod Sněžníkem. Jedná se prakticky o zcela nový lyžařský areál, dosud zde byl pouze krátký lyžařský vlek. V okolí Starého města pod Sněžníkem se nachází hned několik lyžařských areálů, Stříbrnice však budou prvním, který bude disponovat lanovou dráhou. Jedná se o použitou dvousedačku Doppelmayr Lana dovezenou z Itálie, která bude obsluhovat 1000 metrů dlouhou a asi 35 m širokou sjezdovku. Horní stanice lanovky se nachází na vrcholu zalesněného kopce Štvanice a v budoucnu tak bude možno zdejší areál propojit další lanovkou nebo vlekem s areálem v Hynčicích pod Sušinou. Kromě lanovky se v dolní části areálu nachází ještě krátký lyžařský vlek P od Tatrapomy, další vleky se pak nachází v blízkém okolí. Výstavba byla zahájena 15. května 2008, po vykácení průseku pro lanovku a sjezdovku byla zahájena betonáž patek podpěr. V půlce srpna již byly usazeny a smontovány všechny podpěry, obě stanice a rozvinuto a zapleteno dopravní lano. Pohon lanovky je umístěn v dolní stanici, horní stanice je napínací a nachází se v ní závaží. Dopravní lano je na trase vedeno přes 12 nosných a 2 tlačné podpěry. Projekt vypracoval Ing. Peter Duchnický z Kežmaroku, stavební část zajistila firma KERS. Nová lanovka přinesla bezesporu výrazné oživení turistického ruchu v staroměstském regionu. O rok později následovalo dobudování systému technického zasněžování a propojením s Hynčicemi pod Sušinou prostřednictvím dvou odpojitelných lyžařských vleků firmy Poma (jde o známá rychlá „Háčka“, jedno z nich má v horní části trasy dokonce zalomení), čímž vznikla malá lyžařská houpačka. Hlavní 1000 metrů dlouhá a asi 35 m široká sjezdovka podél lanovky získala o pár let později ještě atraktivní objízdnou variantu prostřední prudší části. Přibyla také ještě další dvě „Háčka“ v Hynčicích pod Sušinou (jedno z nich obsluhuje strmou černou sjezdovku s názvem Sušina) a původní sedačky na dvousedačkové lanovce byly v roce 2011 po jejím převzetí novým majitelem vyměněny za modernější typ. Vysoká oblíbenost sjezdovky ve Stříbrnicích vedla k tomu, že se provozovatel areálu rozhodl nahradit dvousedačku odpojitelnou šestisedačkou s maximálním komfortním vybavením - s bublinami, s vyhřívanými sedáky s koženými potahy a s individuálními opěrkami na nohy, které se spolu s ochrannou zábranou odemykají jen ve stanicích a tím během jízdy zcela znemožňují případné vypadnutí cestujících. Dodavatelem nové lanovky se stala firma Doppelmayr, která premiérově v regionu Česká republika, Slovensko a Polsko nabídla dráhu nejmodernější generace s označením D-Line. celý článek >>>> Radim Polcer Lanovka je v provozu : Zimní i letní sezóna Technické parametry lanovky :
Soustava kladek lanové dráhy :
Kontakt :
Ski Areál Kraličák 779 00 Olomouc Tel.: +420 603 150 184 E-mail: kralicak@mujkralicak.cz
Web: www.mujkralicak.cz Technické parametry původní lanovky :
Soustava kladek lanové dráhy :
Zpět na přehled lanovek Zpět na úvodní stránku
|