* NOVÁ LANOVKA NA SNĚŽKU *** KARLOVSKÝ EXPRESS NOVĚ S BUBLINAMI *** ČERVENÁ VODA - NEJKOMFORTNĚJŠÍ SEDAČKOVÁ LANOVKA V ČESKÉ REPUBLICE *** KLÍNOVEC - ODPOJITELNÁ ČTYŘSEDAČKOVÁ LANOVKA S ORANŽOVÝMI BUBLINAMI *** SLEDUJTE VÝSTAVBU LETOŠNÍCH NOVÝCH LANOVEK *

Holidayinfo

Aktualizace

Seznam lanovek

Projekty lanovek

Zprávy a články

Fotogalerie

Videa

Ankety

Fórum

Výrobci

Zkratky

Statistiky

Zajímavosti

Časopisy

Ze zahraničí

Polské lanovky

Švýcarské lanovky

EPO Elektropohony

Odkazy

Kontakt

České sjezdovky

Sedačková lanovka Karlov pod Pradědem - Myšák

Další nové lanovky se v roce 2013 doškali lyžaři v Jeseníkách. V Karlově pod Pradědem v areálu Myšák byl totiž již zastaralý kotvový vlek vyrobený Transportou Chrudim nahrazen použitou dvousedačkovou lanovkou Garaventa s rozběhovým pásem dovezenou ze švýcarského střediska Gstaad. Ta zde byla postavena v roce 1993 a na trase Rubloz – Les Gouilles jezdila do roku 2011, kdy byla z důvodu nerentability provozu demontována. O rok později byla technologie lanovky přepravena do Karlova pod Pradědem, kde byla v červenci roku 2013 zahájena výstavba demontáží původního vleku. Po vybetonování patek přišla na řadu montáž celkem 7 podpěr, s usazením dvou nejvyšších (výška 15,5 metrů) v obtížně přístupném terénu pomohl vrtulník Mi-8 firmy Techmont. Přelom září a října již byl ve znamení montáže obou stanic a v polovině října již bylo rozvinováno a zaplétáno dopravní lano, takže na začátku prosince nová 580 metrů dlouhá lanovka svezla první lyžaře. Po dvousedačce v Deštném v Orlických horách se jedná teprve o druhou lanovku s příhradovými podpěrami v České republice, což ovšem rozhodně není na místě vnímat jako něco zastaralého – naopak jde o typický znak švýcarských lanovek, příhradové podpěry se ve Švýcarsku využívaly ještě před 10 - 15 lety i u moderní čtyř- a šestisedaček. Dolní stanice je vybavena napínacím systémem, který pracuje na jednoduchém a osvědčeném principu mechanického závaží, v horní stanici je pak umístěn podzemní pohon. Toto řešení přispívá k výrazně nižšímu hluku v okolí stanice. Společně s lanovkou přibyl v dolní části ski areálu Myšák, který disponuje 5 sjezdovými tratěmi lehké a střední obtížnosti o celkové délce 2,7 km, také nový lyžařský vlek. Již v roce 2012 přibyla nová 1100 metrů dlouhá sjezdovka a moderní automatický zasněžovací systém. Investice byla částečně hrazena z dotací Evropská unie.

Radim Polcer

Lanovka je v provozu :

Zimní sezóna

Technické parametry lanovky :

Typ lanovky : osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s neodpojitelným uchycením dvoumístných sedaček a rozběhovým pásem (SLF-2)
Výrobní typ : Sf2

Tažná větev :

levá
Umístění pohonu :  horní stanice
Systém napínání :  závažím v dolní stanici
Přepravní kapacita :  1240 osob/hod
Šikmá délka :  555 m
Vodorovná délka :  533 m  
Dolní stanice :  688 m.n.m. Karlovská
Horní stanice :  838 m.n.m. Nad Solňákem
Převýšení :  150 m
Výkon hlavního pohonu :  110 kW  
Průměr dopravního lana : 32 mm  
Maximální dopravní rychlost :  2,3 m/s  
Čas jízdy :  4,0 min 240 s
Časový interval sedaček :  5,8 s  
Vzdálenost sedaček :  13,3 m  
Počet sedaček :  85  
Počet podpěr :  7 z toho 0 tlačných
Výrobce :  Garaventa  
Zařízení je v provozu od roku : 2013  
Rekonstrukce byla v roce :  nebyla
Původ lanovky :  Švýcarsko - Gstaad (Rubloz-Les Gouilles)
Rok výroby : 1993

 

Soustava kladek lanové dráhy :

 

Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry
1 4 nosná 5 tažná – 8
vratná – 6
nosná
2 4 nosná 6 tažná – 6
vratná – 4
nosná
3 2 x 4 nosnotlačná 7 tažná – 6
vratná – 4
nosná
4 tažná – 6
vratná – 4
nosná      

 Kladky dolní stanice : 4 (tlačné)

 

  Fotogalerie 

 

    Videogalerie

 

Ceník jízdného

 

Kontakt :

 

Ski areál Myšák

Malá Morávka 55
793 36 Malá Morávka

Tel.: +420 777 745 370

E-mail: lukes@skimysak.cz

 

Web: www.skimysak.cz

 

Zpět na přehled lanovek

Zpět na úvodní stránku

TOPlist

Lanové dráhy na Slovensku