* SLEDUJTE VÝSTAVBU LETOŠNÍCH NOVÝCH LANOVEK *

Holidayinfo

Aktualizace

Seznam lanovek

Projekty lanovek

Zprávy a články

Fotogalerie

Videa

Ankety

Fórum

Výrobci

Zkratky

Statistiky

Zajímavosti

Časopisy

Ze zahraničí

Polské lanovky

Švýcarské lanovky

EPO Elektropohony

Odkazy

Kontakt

České sjezdovky

Sedačková lanovka Čerňava - Šerák

V zimě 2010/2011 se lyžaři na Ramzové dočkali dalšího zkvalitnění služeb. Po dokončení odpojitelné čtyřsedačkové lanovky z Ramzové na Čerňavu byla během podzimu provedena výměna technologie také na druhém úseku Čerňava – Šerák, kam byla přesunuta původní dvousedačka z prvního úseku. Pro úplnost si nejprve ve stručnosti připomeňme historii lanovek na Ramzové. V roce 1976 byl uveden do provozu 1. úsek jednosedačkové lanovky Transporta na Čerňavu, který se stal vůbec první lanovkou v Jeseníkách. Na něj pak navázal o pět let později technologicky shodný, ale o něco delší druhý úsek z Čerňavy na Šerák. Zatímco v letní sezóně přepravní kapacita jednosedaček postačovala, v zimní sezóně se u dolní stanice především prvního úseku tvořily dlouhé fronty. V roce 1996, přesně 20 let od uvedení do provozu, bylo rozhodnuto vyřešit nedostatečnou přepravní kapacitu prvního úseku náhradou jednosedačkové lanovky dvousedačkovou. Ta byla dovezena z italského střediska Bellamonte – Alpe Lusia, kde přepravovala lyžaře od roku 1983 na trase Castelir – Le Fassane a jedná se o technologii do té doby v Čechách málo známého výrobce Nascivera. celý článek >>>>

Průběh výstavby :

  • probíhají stavební práce, které lze realizovat ještě za provozu původní lanovky - tak například jsou již vybetonovány základy pro novou dolní stanici, která bude posunuta dále do trasy (12.08.2010)
  • dnes jezdila naposledy původní jednosedačka Transporta (31.08.2010)
  • postupně jsou na trasu rozváženy podpěry „nové“ lanovky, zároveň jsou již demontovány podpěry č. 1 a 2 Transporty. V horní stanici pak pokračuje betonáž základů (03.09.2010)
  • z nové lanovky jsou již usazeny podpěry č. 1 až 7 a 15 až 24, naopak z Transporty ještě stojí podpěry 11 až 15 a 32 a 33. Patky podpěr se z větší části využívají původní (11.09.2010)
  • dolní stanice je téměř hotova (chybí opláštění strojovny), na trase jsou usazeny všechny podpěry a v horní stanici se připravuje montáž lanáče (12.10.2010)
  • je dokončeno opláštění strojovny dolní stanice (28.10.2010)
  • probíhá usazování sedaček na dopravní lano (22.11.2010)
  • probíhají zátěžové zkoušky (25.11.2010)
  • zahájení pravidelného provozu (24.12.2010)
Nezobrazit průběh výstavby

Lanovka je v provozu :

Zimní i letní sezóna

Technické parametry lanovky :

Typ lanovky : osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením dvoumístných sedaček (SLF-2)
Výrobní typ :  

Tažná větev :

levá
Umístění pohonu :  dolní stanice
Systém napínání :  závažím v dolní stanici
Přepravní kapacita :  892 osob/hod
Šikmá délka :  1810 m
Vodorovná délka :  1789 m
Dolní stanice :  1051 m.n.m. Čerňava
Mezistanice : 1253 m.n.m. Mračná
Horní stanice :  1325 m.n.m. Šerák
Převýšení :  274 m  
Výkon hlavního pohonu :  132 kW  
Průměr dopravního lana : 36 mm  
Maximální dopravní rychlost :  2,5 m/s  
Čas jízdy :  12 min 720 s
Časový interval sedaček :  8,1 s  
Vzdálenost sedaček :  20,2 m  
Počet sedaček :  180  
Počet podpěr :  26 (původně 25) z toho 5 tlačných
Výrobce :  Nascivera / Leitner
Zařízení je v provozu od roku : 2010
Rekonstrukce byla v roce :  2011 - doplnění podpěry č. 11
Původ lanovky :  Itálie - Bellamonte - Alpe Lusia (Castelir-Le Fassane)
  ČR - Ramzová - Čerňava
Rok výroby : 1983  

 

Soustava kladek lanové dráhy :

 

Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry
1 10 tlačná 14 (ex 13) 6 nosná
2 4 nosná 15 (ex 14) 8 tlačná 1)
3 4 nosná 16 (ex 15) 8 tlačná 1)
4 4 nosná 17 (ex 16) 8 nosná
5 8 tlačná 18 (ex 17) 6 nosná
6 4 nosná 19 (ex 18) 6 nosná
7 4 nosná 20 (ex 19) 6 nosná
8 4 nosná 21 (ex 20) 6 nosná
9 4 nosná 22 (ex 21) 8 tlačná
10 4 nosná 23 (ex 22) 4 nosná
11 4 nosná 24 (ex 23) 6 nosná
12 (ex 11) 6 nosná 25 (ex 24) 4 nosná
13 (ex 12) 6 nosná 26 (ex 25) 6 nosná
1) mezistanice

 

  Fotogalerie 

 

   Videogalerie

 

Ceník jízdného

 

Kontakt :

 

Bonera s.r.o.

788 25 Branná

Tel.: +420 583 230 077
Fax: +420 583 230 077

E-mail: bonera@bonera.cz

 

Web: www.bonera.cz

 

Technické parametry původní lanovky :

Typ lanovky : osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením jednomístných sedaček (SLF-1)
Výrobní typ : SL-1

Tažná větev :

levá
Umístění pohonu :  dolní stanice
Systém napínání :  závažím v dolní stanici
Přepravní kapacita :  317 osob/hod 
Šikmá délka :  1852 m
Vodorovná délka :  1832 m
Dolní stanice :  1058 m.n.m. Čerňava
Horní stanice :  1332 m.n.m. Šerák
Převýšení :  274 m
Výkon hlavního pohonu :  71 kW
Průměr dopravního lana : 28 mm  
Maximální dopravní rychlost :  2,25 m/s
Čas jízdy :  13,7 min 822 s
Časový interval sedaček :  11 s
Vzdálenost sedaček :  25,5 m
Počet sedaček :  142
Počet podpěr :  33 z toho 5 tlačných
Výrobce :  Transporta Chrudim 
Zařízení bylo v provozu od roku : 1981 do roku 2010 (31.08.)
Rekonstrukce byla v roce :  nebyla

 

Soustava kladek lanové dráhy :

 

Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry
1 4 tlačná 18 4 nosná
2 4 nosná 19 6 tlačná
3 4 nosná 20 6 nosná
4 4 nosná 21 4 nosná
5 4 nosná 22 4 nosná
6 6 tlačná 23 4 nosná
7 6 nosná 24 4 nosná
8 4 nosná 25 6 tlačná
9 4 nosná 26 4 nosná
10 4 nosná 27 4 nosná
11 4 nosná 28 4 nosná
12 4 nosná 29 4 nosná
13 6 nosná 30 6 tlačná
14 6 nosná 31 6 nosná
15 6 nosná 32 4 nosná
16 4 nosná 33 4 nosná
17 4 nosná      

 

  Fotogalerie 

 

   Videogalerie

Zpět na přehled lanovek

Zpět na úvodní stránku

TOPlist

Lanové dráhy na Slovensku