* SLEDUJTE VÝSTAVBU LETOŠNÍCH NOVÝCH LANOVEK *

Holidayinfo

Aktualizace

Seznam lanovek

Projekty lanovek

Zprávy a články

Fotogalerie

Videa

Ankety

Fórum

Výrobci

Zkratky

Statistiky

Zajímavosti

Časopisy

Ze zahraničí

Polské lanovky

Švýcarské lanovky

EPO Elektropohony

Odkazy

Kontakt

České sjezdovky

Sedačková lanovka Kouty nad Desnou - Dlouhé Stráně

Výstavba obřího lyžařského areálu v Koutech nad Desnou v Jeseníkách byla ostře sledována a jistě nikomu neunikla. Dominuje mu především šestisedačková lanovka, která je první svého druhu v České republice. Celá investice toho ovšem v sobě zahrnovala podstatně více, představme si tak na následujících řádcích tento na naše poměry výjimečný projekt podrobněji. Záměr na vybudování velkého lyžařského areálu v Koutech nad Desnou na svahu Medvědí hory vzniknul již před osmi lety. Dlouhých 7 let pak ovšem trvalo, než investorská firma K3 Sport získala všechna potřebná povolení. Konečný projekt rozdělený do několika etap počítá s vybudováním 2 až 3 lanových drah a 4 lyžařských vleků o celkové přepravní kapacitě téměř 12 tisíc osob za hodinu a veškeré s lyžováním související infrastruktury. V první etapě bylo rozhodnuto vybudovat páteřní přepravní zařízení areálu a zároveň jeho největší chloubu a lákadlo – odpojitelnou šestisedačkovou lanovku, první svého druhu v České republice a dále dva lyžařské vleky a 4 sjezdové tratě, z nichž nejdelší měří 2450 metrů. celý článek >>>>

Průběh výstavby :

  • probíhá kácení lesa pro trasu lanovky a sjezdovky (červenec 2009)
  • kácení lesa dokončeno (srpen 2009)
  • probíhá betonáž patek podpěr, termín dokončení lanovky je 31. říjen 2010 (13.11.2009)
  • pod sjezdovkou jsou již připraveny podpěry s kladkovými bateriemi a nosníky zastřešení stanic, probíhá betonáž staničních pilířů (28.05.2010)
  • probíhá usazování prvních podpěr autojeřábem, ostatní v nedostupné části trasy pak usadí vrtulník v týdnu 20. - 27.6. (11.06.2010)
  • k dnešnímu dni jsou autojeřábem usazeny podpěry č. 1, 3, 4 a 5, včetně kladkových baterií (22.06.2010)
  • ve večerních hodinách byly vrtulníkem usazeny tubusy podpěr č. 7, 8, 9 (vysoké č. 8 a 9 se skládají ze 2 dílů, stejně jako č. 13 a 15), 10 a 12 (23.06.2010)
  • v časných ranních hodinách byly vrtulníkem usazeny tubusy podpěr č. 2, 6, 11, 13, 14 a 15 a hlava podpěry č. 2, večer mezi 17 a 21 h pak přišly na řadu hlavy ostatních podpěr a některé kladkové baterie. Zároveň byla autojeřábem smontována podpěra č. 17 (24.06.2010)
  • autojeřábem smontována podpěra č. 16. Na parkovišti jsou již k vidění i lanáče (složené ze 3 dílů) a převodovka (25.06.2010)
  • vrtulníkem byly osazeny zbývající kladkové baterie (26 - 27.06.2010)
  • probíhá montáž horní stanice, smontována je již základní nosná ocelová konstrukce a na svém místě jsou již motor, převodovka, dieselagregát a část staničních dopravníků. Technologie dolní stanice je již složena na parkovišti, její montáž by měla být zahájena příští týden. Dále byla v dolní stanici vybetonována vana pro nástupní pás, nástup bude překvapivě přímý a nikoliv kolmý k ose trati. Zároveň probíhá pokládaní kabelů do kabelové rýhy na trase lanovky (14.07.2010)
  • v obou stanicích jsou již namontovány dopravníky a ostatní příslušné agregáty, v dohledné době bude zahájena montáž opláštění stanic (29.07.2010)
  • dnes bylo zapleteno dopravní lano. Dále je téměř hotovo opláštění horní stanice (10.08.2010)
  • byly dodány sedačky (ve stojanech po 8 ks) včetně závěsů a spínacích aparátů (16.08.2010)
  • je téměř hotovo opláštění dolní stanice, dále probíhají práce na montáži velínu a nástupního pásu (26.08.2010)
  • probíhá usazování sedaček na dopravní lano (04.10.2010)
  • dnes proběhly zátěžové zkoušky s pivními sudy (21.10.2010)
  • lanovka je hotova a odevzdána (23.10.2010)
  • uvedení do pravidelného provozu (04.12.2010)
Nezobrazit průběh výstavby

Lanovka je v provozu :

Zimní i letní sezóna

Technické parametry lanovky :

Typ lanovky : osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s odpojitelným uchycením šestimístných sedaček a nástupním pásem (SLO-6)
Výrobní typ : 6-CLD stanice UNI-G

Tažná větev :

levá
Umístění pohonu :  horní stanice
Systém napínání :  hydraulický v dolní stanici
Přepravní kapacita :  3200 osob/hod
Šikmá délka :  1933 m
Vodorovná délka :  1854 m
Dolní stanice :  609 m.n.m. Liščí potok
Horní stanice :  1094 m.n.m. Medvědí hora
Převýšení :  485 m
Výkon hlavního pohonu :  632 kW
Průměr dopravního lana : 47 mm  
Maximální dopravní rychlost :  5,0 m/s
Čas jízdy :  6,8 min 408 s
Časový interval sedaček :  6,8 s
Vzdálenost sedaček :  33,8 m
Počet sedaček :  120
Počet podpěr :  17 z toho 1 tlačná
Garážování sedaček : není
Výrobce :  Doppelmayr
Zařízení je v provozu od roku : 2010 (výstavba 2009-2010)
Rekonstrukce byla v roce :  nebyla

  

Soustava kladek lanové dráhy :

 

Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry
1 16 tlačná 10 tažná – 8
vratná – 6
nosná
2 8 nosná 11 tažná – 10
vratná – 8
nosná
3 6 nosná 12 tažná – 8
vratná – 6
nosná
4 4 nosná 13 2 x 4 nosnotlačná
5 2 x 4 nosnotlačná 14 6 nosná
6 2 x 8 nosnotlačná 15 6 nosná
7 tažná – 6
vratná – 4
nosná 16 tažná – 8
vratná – 6
nosná
8 tažná – 6
vratná – 4
nosná 17 10 nosná
9 tažná – 6
vratná – 4
nosná      

 

  Fotogalerie

 

    Videogalerie

Ceník jízdného

 

Kontakt :

 

Ski areál Kouty nad Desnou

788 11 Kouty nad Desnou

Tel.: +420 583 283 282

E-mail: info@kouty.cz

 

Web: http://www.kouty.cz

 

Zpět na přehled lanovek

Zpět na úvodní stránku

TOPlist

Lanové dráhy na Slovensku