* SLEDUJTE VÝSTAVBU LETOŠNÍCH NOVÝCH LANOVEK *

Holidayinfo

Aktualizace

Seznam lanovek

Projekty lanovek

Zprávy a články

Fotogalerie

Videa

Ankety

Fórum

Výrobci

Zkratky

Statistiky

Zajímavosti

Časopisy

Ze zahraničí

Polské lanovky

Švýcarské lanovky

EPO Elektropohony

Odkazy

Kontakt

České sjezdovky

Sedačková lanovka Klínovec - Přemostěná

Po dokončení první etapy kompletní proměny lyžařského areálu na Klínovci, která spočívala především ve výstavbě moderní centrální odpojitelné čtyřsedačky s oranžovými bublinami, přišla v roce 2012 na řadu realizace etapy druhé v celkové hodnotě 90 milionů korun. Ta v sobě zahrnovala náhradu již zastaralého kotvového vleku u sjezdovky Přemostěná novou neodpojitelnou čtyřsedačkovou lanovkou Doppelmayr s rozběhovým pásem, pořízení 2 nových sněžných pásových vozidel pro úpravu sjezdových tratí, posílení systému technického zasněžování o dalších 35 děl, stavbu technického zázemí obsahující dílenské prostory pro údržbu strojů pro úpravu sjezdovek, skladové prostory a sociální zázemí pro pracovníky skiareálu, a taktéž rozšíření stávající sjezdovky Přemostěná. Řekněme si tedy nyní něco k nové lanovce samotné. Dráha s délkou 1074 metrů a převýšením 243 m je vedena přesně v trase původního vleku a disponuje přepravní kapacitou 2400 osob za hodinu, čímž se celková hodinová kapacita střediska zvýšila na 9600 osob. Generálním dodavatelem celé stavby byla opět osvědčená stavební firma KERS. Výstavba na Klínovci byla tentokrát zahájena rekordně brzy, už koncem dubna, a po vybetonování patek podpěr a stanic mohla být již v půlce června zahájena montáž technologie lanové dráhy. Pro usazení čtyř podpěr v hůře přístupném terénu pak 25. a 26. července vzlétnul vrtulník Mi-8 popradské firmy Techmont a po rozvinutí a zapletení dopravního lana švýcarské firmy Fatzer bylo na své místo usazeno všech 139 sedaček. Vyvrcholením celé akce byly zátěžové zkoušky 11. září, kdy jako zátěž posloužilo hned 380 pivních sudů Gambrinus 10° Originál z Plzeňského Prazdroje o celkové hmotnosti přibližně 23,5 tun. Tímto dnem byla lanovka pojmenovaná Suzuki předána svému provozovateli.

Radim Polcer

Lanovka je v provozu :

Zimní sezóna

Technické parametry lanovky :

Typ lanovky : osobní visutá jednolanová dráha oběžného systému s pevným uchycením čtyřmístných sedaček a rozběhovým pásem (SLF-4)
Výrobní typ : 4-CLF poháněcí stanice Chairdrive

Tažná větev :

levá
Umístění pohonu :  dolní stanice
Systém napínání :  hydraulický v horní stanici
Přepravní kapacita :  2392 osob/hod
Šikmá délka :  1074 m
Vodorovná délka :  1044 m
Dolní stanice :  1001 m.n.m.  
Horní stanice :  1244 m.n.m.  
Převýšení :  243 m
Výkon hlavního pohonu :  199 kW
Průměr dopravního lana : 38 mm  
Maximální dopravní rychlost :  2,6 m/s  
Čas jízdy :  6,9 min 414 s
Časový interval sedaček :  6 s  
Vzdálenost sedaček :  15,7 m  
Počet sedaček :  139  
Počet podpěr :  12 z toho 1 tlačná
Výrobce :  Doppelmayr
Zařízení je v provozu od roku : 2012  
Rekonstrukce byla v roce :  nebyla

  

Soustava kladek lanové dráhy :

 

Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry Číslo podpěry Počet kladek Typ podpěry
1 12 tlačná 7 tažná – 8
vratná – 4
nosná
2 tažná – 8
vratná – 6
nosná 8 tažná – 6
vratná – 4
nosná
3 tažná – 6
vratná – 4
nosná 9 tažná – 10
vratná – 8
nosná
4 tažná – 2 x 8
vratná – 2 x 4
nosnotlačná 10 tažná – 8
vratná – 6
nosná
5 tažná – 10
vratná – 6
nosná 11 tažná – 10
vratná – 8
nosná
6 tažná – 8
vratná – 4
nosná 12 tažná – 6
vratná – 4
nosná

 

  Fotogalerie 

 

    Videogalerie

 

Ceník jízdného

 

Kontakt :

 

SKIAREÁL KLÍNOVEC s.r.o.

Belgická 681

120 00 Praha 2

Tel.: +420 474 396 366

Fax: +420 474 396 236

E-mail: infocentrum@klinovec.cz

 

Web: www.klinovec.cz

 

Zpět na přehled lanovek

Zpět na úvodní stránku

TOPlist

Lanové dráhy na Slovensku